Νέα διόδια έξω από την Θεσσαλονίκη - Οι σκέψεις για την τιμή

16/10/2019 11:46    σε ποια σημεία
Έως το τέλος του μήνα θα δημοσιευθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των μετωπικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι η κατασκευή τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.

Η έναρξη λειτουργίας των δύο σταθμών αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι των θεσμών, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αργότερο έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να δημοσιευθεί κοινή υπουργική απόφαση και για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, η κατασκευή του οποίου έχει επίσης ολοκληρωθεί.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο μέχρι να ολοκληρωθούν έργα στις υποδομές του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των οδηγών.

Ο σχεδιασμός που είχε εκπονηθεί για την τιμολογιακή πολιτική προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ, προκειμένου να εξισωθούν με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών άμεσα, δεδομένου ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες της Εγνατίας Οδού δεν είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκείνες των υπόλοιπων μεγάλων οδικών αξόνων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Αξιού, η οποία είναι υπό κατάρρευση. Στη γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα εκτεταμένες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και να χρειαστεί η κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή. Έργα ενίσχυσης απαιτούνται και στη γέφυρα Στρυμονικού.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να ξεκολλήσει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη και να καταγραφεί πρόοδος στην επόμενη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμών, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου.

Μεταξύ των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων στα Σιάτιστα, το Αρδάνιο και την Καβάλα. Η κατασκευή των δύο πρώτων εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση της Καβάλας, δεδομένου ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω ζητημάτων που αφορούν στις απαλλοτριώσεις γης. Σε εξέλιξη είναι και η κατασκευή των 43 πλευρικών σταθμών.

Για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία εκτιμούν ότι το κόστος για την πιστοποίηση θα ανέλθει σε ποσό μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως αναφέρουν, υπό εξέταση είναι το ποιος θα επωμισθεί το κόστος, όχι μόνο για τις σήραγγες αλλά και για τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία Οδό.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία: να καλυφθούν τα έξοδα από τα περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ που έχει στο ταμείο της η εταιρεία, να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο ή το σχήμα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το προσφερόμενο τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η διευθέτηση των ζητημάτων που εκκρεμούν έως το τέλος Φεβρουαρίου, ημερομηνία που αποτελεί τον στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.


economistas
Επόμενο Προηγούμενο
 

10/10 ποτέ: Θα θυμηθείς σε ποια σειρά είδαμε 10 χαρακτήρες που ελάχιστοι θυμούνται;

10/10 ποτέ: Θα θυμηθείς σε ποια σειρά είδαμε 10 χαρακτήρες που ελάχιστοι θυμούνται;

11:39 28/6/2020

πιστεύεις ότι μπορείς;

Κορωνοϊός: Το υποψήφιο εμβόλιο που μπήκε στην τελική φάση δοκιμών, γεννά αισιοδοξία

Κορωνοϊός: Το υποψήφιο εμβόλιο που μπήκε στην τελική φάση δοκιμών, γεννά αισιοδοξία

11:37 28/6/2020

Το όπλο των επιστημόνων

Απ’ την κορυφή στα τάρταρα: Το νησί που έχει τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου στην Ελλάδα λόγω κορωνοϊού

Απ’ την κορυφή στα τάρταρα: Το νησί που έχει τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου στην Ελλάδα λόγω κορωνοϊού

11:36 28/6/2020

Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος

«Συμβαίνει 1 φορά στις 100.000»: Η σπάνια νόσος που συνέτριψε το ταλέντο του «επόμενου Γκάλη»

«Συμβαίνει 1 φορά στις 100.000»: Η σπάνια νόσος που συνέτριψε το ταλέντο του «επόμενου Γκάλη»

11:33 28/6/2020

έπαιζε «μπροστά» από τον Διαμαντίδη

Δείχνουν τα δόντια τους! Εντυπωσιακές φωτογραφίες από αγώνες των Ενόπλων Δυνάμεων

Δείχνουν τα δόντια τους! Εντυπωσιακές φωτογραφίες από αγώνες των Ενόπλων Δυνάμεων

13:41 27/6/2020

ειδικές δυνάμεις

Συντάξεις: Νομοσχέδιο - σκούπα σε προσωρινές και εφάπαξ

Συντάξεις: Νομοσχέδιο - σκούπα σε προσωρινές και εφάπαξ

12:55 27/6/2020

υπουργείο Εργασίας

Ορκίστηκε ξανά διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ο Στουρνάρας

Ορκίστηκε ξανά διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ο Στουρνάρας

12:48 27/6/2020

εικόνες

Οι χώρες για τις οποίες ανοίγει τα σύνορά της η ΕΕ – Εκτός οι ΗΠΑ

Οι χώρες για τις οποίες ανοίγει τα σύνορά της η ΕΕ – Εκτός οι ΗΠΑ

12:33 27/6/2020

Ανοίγουν τα σύνορα για 15 τρίτα κράτη

Ο Παπαγγελόπουλος μίλησε για όλα (βιντεο)

Ο Παπαγγελόπουλος μίλησε για όλα (βιντεο)

12:08 27/6/2020

ο πρώην αν. υπουργός Δικαιοσύνης

Περιττά κιλά στη μέση ηλικία: Πόσο κινδυνεύετε από άνοια (έρευνα)

Περιττά κιλά στη μέση ηλικία: Πόσο κινδυνεύετε από άνοια (έρευνα)

12:01 27/6/2020

Βρετανοί ερευνητές

Κλασικά Έπιπλα