Νέα διόδια έξω από την Θεσσαλονίκη - Οι σκέψεις για την τιμή

16/10/2019 11:46    σε ποια σημεία
Έως το τέλος του μήνα θα δημοσιευθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των μετωπικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι η κατασκευή τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.

Η έναρξη λειτουργίας των δύο σταθμών αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι των θεσμών, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αργότερο έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να δημοσιευθεί κοινή υπουργική απόφαση και για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, η κατασκευή του οποίου έχει επίσης ολοκληρωθεί.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο μέχρι να ολοκληρωθούν έργα στις υποδομές του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των οδηγών.

Ο σχεδιασμός που είχε εκπονηθεί για την τιμολογιακή πολιτική προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ, προκειμένου να εξισωθούν με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών άμεσα, δεδομένου ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες της Εγνατίας Οδού δεν είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκείνες των υπόλοιπων μεγάλων οδικών αξόνων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Αξιού, η οποία είναι υπό κατάρρευση. Στη γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα εκτεταμένες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και να χρειαστεί η κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή. Έργα ενίσχυσης απαιτούνται και στη γέφυρα Στρυμονικού.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να ξεκολλήσει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη και να καταγραφεί πρόοδος στην επόμενη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμών, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου.

Μεταξύ των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων στα Σιάτιστα, το Αρδάνιο και την Καβάλα. Η κατασκευή των δύο πρώτων εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση της Καβάλας, δεδομένου ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω ζητημάτων που αφορούν στις απαλλοτριώσεις γης. Σε εξέλιξη είναι και η κατασκευή των 43 πλευρικών σταθμών.

Για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία εκτιμούν ότι το κόστος για την πιστοποίηση θα ανέλθει σε ποσό μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως αναφέρουν, υπό εξέταση είναι το ποιος θα επωμισθεί το κόστος, όχι μόνο για τις σήραγγες αλλά και για τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία Οδό.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία: να καλυφθούν τα έξοδα από τα περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ που έχει στο ταμείο της η εταιρεία, να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο ή το σχήμα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το προσφερόμενο τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η διευθέτηση των ζητημάτων που εκκρεμούν έως το τέλος Φεβρουαρίου, ημερομηνία που αποτελεί τον στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.


economistas
Επόμενο Προηγούμενο
 

Ρεκόρ κρουσμάτων κορονοϊού σε 24 ώρες ανακοίνωσε ο ΠΟΥ

Ρεκόρ κρουσμάτων κορονοϊού σε 24 ώρες ανακοίνωσε ο ΠΟΥ

12:36 29/6/2020

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

Θεσσαλονίκη: Χωρίς διόδια ο εναέριος αυτοκινητόδρομος - Πότε θα είναι έτοιμος

Θεσσαλονίκη: Χωρίς διόδια ο εναέριος αυτοκινητόδρομος - Πότε θα είναι έτοιμος

12:29 29/6/2020

υπουργός Υποδομών

Αυθαίρετα: Τελευταία ευκαιρία για τη ρύθμισή τους

Αυθαίρετα: Τελευταία ευκαιρία για τη ρύθμισή τους

12:22 29/6/2020

Η διαδικασία, τα πρόστιμα και οι εκπτώσεις

Καταγγελία στην ΕΛ.ΑΣ. και για δεύτερο ψευτογιατρό!

Καταγγελία στην ΕΛ.ΑΣ. και για δεύτερο ψευτογιατρό!

12:20 29/6/2020

Τι αποκάλυψε πολίτης

Θεσσαλονίκη: Αποχετευτικά έργα ύψους 4,4 εκατ. ευρώ - Και στην Καλαμαριά

Θεσσαλονίκη: Αποχετευτικά έργα ύψους 4,4 εκατ. ευρώ - Και στην Καλαμαριά

12:10 29/6/2020

ΕΥΑΘ ΑΕ

Πανελλαδικές: Από σήμερα έως τις 17 Ιουλίου η υποβολή μηχανογραφικού

Πανελλαδικές: Από σήμερα έως τις 17 Ιουλίου η υποβολή μηχανογραφικού

11:58 29/6/2020

για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Αύξηση ραδιενέργειας στη βόρεια Ευρώπη - Τι λέει η Ρωσία

Αύξηση ραδιενέργειας στη βόρεια Ευρώπη - Τι λέει η Ρωσία

11:55 29/6/2020

τι εντόπισαν αρχές στη Σκανδιναβία

Κλιμάκια υγειονομικών των Ενόπλων Δυνάμεων στα νησιά τους επόμενους τρεις μήνες

Κλιμάκια υγειονομικών των Ενόπλων Δυνάμεων στα νησιά τους επόμενους τρεις μήνες

11:50 29/6/2020

Χαρδαλιάς

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κοινωφελούς απασχόλησης 36.500 ανέργων

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κοινωφελούς απασχόλησης 36.500 ανέργων

11:38 29/6/2020

ΟΑΕΔ

10/10 ούτε ο Κατακουζηνός: Μπορείς να συμπληρώσεις τη λέξη που λείπει σε 10 κλασικές ατάκες του «Κωνσταντίνου και Ελένης»;

10/10 ούτε ο Κατακουζηνός: Μπορείς να συμπληρώσεις τη λέξη που λείπει σε 10 κλασικές ατάκες του «Κωνσταντίνου και Ελένης»;

21:00 28/6/2020

Δύσκολο κουίζ για μεγάλους φαν

Κλασικά Έπιπλα