Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων των ΚΑΠΗ για τον Φεβρουάριο 2024

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων των ΚΑΠΗ για τον Φεβρουάριο 2024

14:21 5/2/2024

Κ.Α.Π.Η. ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

Οι Εγγραφές για το Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας ξεκίνησαν!!!

Οι Εγγραφές για το Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας ξεκίνησαν!!!

12:29 5/2/2024

8-12 ετών

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

14:47 2/2/2024

Παρασκευή 02/02, Σάββατο 03/0 και Κυριακή 04/02

Αν δεν το ‘χεις δοκιμάσει, αδικείς τον εαυτό σου: Το σουβλάκι-ποίημα που παραδέχονται και οι καλύτεροι σεφ (pics)

Αν δεν το ‘χεις δοκιμάσει, αδικείς τον εαυτό σου: Το σουβλάκι-ποίημα που παραδέχονται και οι καλύτεροι σεφ (pics)

18:34 31/1/2024

Είναι αμαρτία να υπάρχει στην πόλη σου και να μην το έχεις επισκεφτεί

Sold out η φετινή Agrotica με πάνω από 1.800 εκθέτες και 1.500 δωρεάν θέσεις πάρκινγκ

Sold out η φετινή Agrotica με πάνω από 1.800 εκθέτες και 1.500 δωρεάν θέσεις πάρκινγκ

14:58 31/1/2024

30η Διεθνή Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων

«Γινόμαστε ένα για τον Άλκη»

«Γινόμαστε ένα για τον Άλκη»

14:51 31/1/2024

Το μήνυμα ΟΑΣΘ για τη μαύρη επέτειο

Άλλος άνθρωπος: Η απόλυτη ανατροπή στην υπόθεση Πολυχρονόπουλου

Άλλος άνθρωπος: Η απόλυτη ανατροπή στην υπόθεση Πολυχρονόπουλου

14:08 31/1/2024

Τι ανέφερε ο ιδιοκτήτης του πρακτορείου τυχερών παιχνιδιών.

Ο Δημιουργικός Κόσμος των Βιβλιοθηκών τον Φεβρουάριο!

Ο Δημιουργικός Κόσμος των Βιβλιοθηκών τον Φεβρουάριο!

12:23 31/1/2024

Δείτε αναλυτικά τα προγράμματα των παιδικών βιβλιοθηκών

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

12:14 31/1/2024

Τετάρτη 31/01 και Πέμπτη 01/02

Τα μελισσάκια της Γωνιάς Επιστημών «Γεωργία Καραγιάννη» στα νηπιαγωγεία της Καλαμαριάς

Τα μελισσάκια της Γωνιάς Επιστημών «Γεωργία Καραγιάννη» στα νηπιαγωγεία της Καλαμαριάς

12:14 31/1/2024

Μετά το επιτυχημένο ταξίδι τους στα Νηπιαγωγεία της Καλαμαριάς την άνοιξη του 2022

Κλασικά Έπιπλα