Έλληνες φοιτητές κατασκευάζουν αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον

25/1/2020 12:33    δημιουργήθηκαν ομάδες
Όλο και πιο δυναμικά φαίνεται πως μπαίνει στις ζωές μας αλλά και στις αυτοκινητοβιομηχανίες η ηλεκτροκίνηση. Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα λειτουργούν είτε με ρεύμα- κάποια ήδη λειτουργούν- είτε με μπαταρίες είτε με υδρογόνο για καύσιμα, γεγονός που θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς με αυτό τον τρόπο μειώνεται ραγδαία η εκπομπή των ρύπων. Στις εξελίξεις αυτές οι φοιτητές και οι φοιτήτριες των ελληνικών πανεπιστημίων δεν μένουν αμέτοχοι, καθώς εδώ και χρόνια έχουν δημιουργήσει ομάδες που κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα οχήματα καταθέτοντας τις δικές τους προτάσεις για το μέλλον.
 
Η ομάδα «Προμηθέας» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου αποτελεί μία τέτοια περίπτωση (Prometheus Eco Racing NTUA Team). Ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2009 και απαρτίζεται από εθελοντές προπτυχιακούς φοιτητές και μέλη ΔΕΠ του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. «Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και είναι εδώ, μας ενθουσιάζει πάρα πολύ αυτό το κομμάτι και μας προκαλεί τη διάθεση να το εξερευνήσουμε και να το εξελίξουμε παραπάνω», λέει στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Μαργαρίτα Οικονομάκου, μέλος της ομάδας και τριτοετής φοιτήτρια του τμήματος ΗΜΜΥ του ΕΜΠ. Τελευταία δημιουργία τους είναι το όχημα «Πυρφόρος ΙΙ», με σασί από αλουμίνιο ειδικού χαμηλού βάρους, κέλυφος από υαλονήματα και σύστημα κίνησης ειδικά σχεδιασμένο από εκείνους για μέγιστη απόδοση. Πρόκειται λοιπόν για ένα μονοθέσιο όχημα τροφοδοτούμενο από φωτοβολταϊκό πλαίσιο και μπαταρίες υψηλής απόδοσης. Το αυτοκίνητο αυτό, όπως αναφέρουν, έχει τη δυνατότητα να καλύψει την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη με κόστος μικρότερο των 0.2 ευρώ. «Με ένα τέτοιο αυτοκίνητο γλιτώνουμε την εκπομπή καυσίμων, οπότε καταφέρνουμε να παρέχουμε ένα όχημα απολύτως eco friendly από άποψη εκπομπής καυσαερίων και επιβάρυνσης του περιβάλλοντος», εξηγεί η Μαργαρίτα Οικονομάκου. Όσον αφορά στο ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα του οχήματος, αυτό δεν περιλαμβάνει εμπορικά μέρη αλλά έχει κατασκευασθεί εξ ολοκλήρου από μέλη της ομάδας τους, αξιοποιώντας τεχνογνωσία και τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στο εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος της σχολής. Κατέχοντας ήδη πολλές διακρίσεις στο ενεργητικό τους σε όσους διεθνείς διαγωνισμούς έχουν συμμετάσχει, προγραμματίζουν το επόμενο διάστημα να κατασκευάσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης που «θα είναι πολύ πιο οικονομικό, αποδοτικό στη χρήση και φιλικό για τον χρήστη».
 
Το δικό τους λιθαράκι σε αυτές τις προσπάθειες βάζουν και οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με την ομάδα «Ποσειδών» που αποτελείται από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές των τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και άλλων ειδικοτήτων του Ιδρύματος. Μετρώντας ήδη 9 χρόνια από την ίδρυσή τους η ομάδα «Ποσειδών» αποφάσισε το 2016 να κατασκευάσει ένα νέο όχημα, με αυτοφερόμενο ανθρακονημάτινο πλαίσιο και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική. «Το όχημά μας ονομάζεται Όρκα και είμαι η οδηγός του τα τελευταία τέσσερα χρόνια» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η φοιτήτρια Νικολέτα Χύσκα, συμπληρώνοντας ότι κάθε χρόνο προσπαθούν να εξελίσσουν το αυτοκίνητο ώστε να γίνεται πιο ελαφρύ και πιο γρήγορο. «Σε λίγο καιρό δεν θα έχουμε καύσιμα και όλα θα λειτουργούν με μπαταρία. Η τεχνογνωσία που έχει αυτό το όχημα πάνω, είναι κάτι που θα εξελιχθεί. Υπάρχει πριν από τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ποδήλατα», εξηγεί ενώ προσθέτει ότι οι φοιτητές συμμετέχουν εθελοντικά σε αυτήν τη δράση.
 
Ο Λουκάς Κουτσούμπας είναι φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Πολυτεχνείο Κρήτης και μαζί με τους συμφοιτητές του αποφάσισαν να φτιάξουν ένα διαφορετικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που έχει ως μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας την κυψέλη υδρογόνου και το αέριο υδρογόνου και όχι μπαταρίες. «Ο λόγος που έχει συμβεί αυτό είναι διότι οι μπαταρίες χρησιμοποιούν βαρέα μέταλλα και θέλουμε το αυτοκίνητό μας να χρησιμοποιεί φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια, κάτι που το πετυχαίνει με την κυψέλη υδρογόνου και το αέριο υδρογόνου», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. H ομάδα τους ονομάζεται TUCer και η συμμετοχή σε αυτήν είναι αποκλειστικά εθελοντική. Σχεδιάζει και κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο. Σύμφωνα με τον Λουκά Κουτσούμπα τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (βενζίνη-πετρέλαιο) επηρεάζουν αρκετά το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και είναι αρκετά επιβλαβή για την υγεία των ανθρώπων. «Γίνεται προσπάθεια και από τις ομάδες που δημιουργούν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αλλά και από εμάς, ώστε να υπάρχει μία φιλική μεταχείριση των αυτοκινήτων και να επιτευχθεί ένας καλύτερος τρόπος ζωής εντός και εκτός της πόλης αλλά και ο σεβασμός προς το περιβάλλον», προσθέτει.
 
Η Aristotle University Racing Team Electric, γνωστή και ως Aristurtle είναι μία φοιτητική ερευνητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά μονοθέσια. Ο Παύλος Βασιλείου είναι αρχηγός της ομάδας αυτής και φοιτητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ομάδα τους δημιουργήθηκε το 2013 και «η Θέτιδα», το ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιο που έχουν κατασκευάσει είναι το τέταρτο δημιούργημά τους. «Το 2015 η ομάδα έφτιαξε το πρώτο αυτοκίνητο και έκτοτε έχει την τάση να κατασκευάζει καινούρια μονοθέσια με αποτέλεσμα το όραμά μας να γίνεται μεγαλύτερο και να μεταδίδεται από γενιά σε γενιά. Η ομάδα θέλει να πάει στα μονοπάτια της αυτόνομης οδήγησης», αναφέρει χαρακτηριστικά.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Μητσοτάκης, Μακρόν και άλλοι επτά, ζητούν ομόλογο για τον κορονοϊό

Μητσοτάκης, Μακρόν και άλλοι επτά, ζητούν ομόλογο για τον κορονοϊό

16:32 25/3/2020

Επιστολή

Κορωνοϊός: Σοκ στην Ισπανία, 738 νεκροί σε μία ημέρα

Κορωνοϊός: Σοκ στην Ισπανία, 738 νεκροί σε μία ημέρα

16:27 25/3/2020

Ξεπέρασε σε θανάτους την Κίνα

Σημαία άνω των 100 ετών κυματίζει σε μπαλκόνι της Θεσσαλονίκης

Σημαία άνω των 100 ετών κυματίζει σε μπαλκόνι της Θεσσαλονίκης

16:14 25/3/2020

ο 54χρονος, Γιώργος Πολυχρονιάδης

Oι δήμοι Καλαμαριάς, Θερμαϊκού και Θέρμης ταΐζουν τα αδέσποτα (ΦΩΤΟ)

Oι δήμοι Καλαμαριάς, Θερμαϊκού και Θέρμης ταΐζουν τα αδέσποτα (ΦΩΤΟ)

14:55 25/3/2020

Συππαζαθ

«Πριν πέσεις στον γκρεμό, δες τα στοιχεία»: Μια σοβαρή φωνή αμφισβήτησης του lockdown από τον καθηγητή Ιωαννίδη

«Πριν πέσεις στον γκρεμό, δες τα στοιχεία»: Μια σοβαρή φωνή αμφισβήτησης του lockdown από τον καθηγητή Ιωαννίδη

13:32 25/3/2020

Τι υποστηρίζει ο ίδιος

Κορονοϊός - Κλειστά μαγαζιά: 267 συλλήψεις για παραβίαση των μέτρων

Κορονοϊός - Κλειστά μαγαζιά: 267 συλλήψεις για παραβίαση των μέτρων

13:21 25/3/2020

ΕΛ.ΑΣ

Απαγόρευση κυκλοφορίας: 1.795 παραβάσεις - 77 στη Θεσσαλονίκη σε 48ώρες

Απαγόρευση κυκλοφορίας: 1.795 παραβάσεις - 77 στη Θεσσαλονίκη σε 48ώρες

13:17 25/3/2020

δείτε στοιχεία

Θεσσαλονίκη: Δεκάδες πρόστιμα σήμερα για παραβίαση των μέτρων κυκλοφορίας

Θεσσαλονίκη: Δεκάδες πρόστιμα σήμερα για παραβίαση των μέτρων κυκλοφορίας

12:46 25/3/2020

συνεχίζονται για 3η ημέρα οι έλεγχοι

Πολεμική αεροπορία: Το μήνυμα πιλότου για την 25η Μαρτιου (Βιντεο)

Πολεμική αεροπορία: Το μήνυμα πιλότου για την 25η Μαρτιου (Βιντεο)

12:23 25/3/2020

F-16

Νέος συναγερμός: Ανδρας πέθανε από τον ιό hantavirus

Νέος συναγερμός: Ανδρας πέθανε από τον ιό hantavirus

11:51 25/3/2020

στην Κίνα

Κλασικά Έπιπλα