Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
10/10 ποτέ: Θα θυμηθείς σε ποια σειρά είδαμε 10 χαρακτήρες που ελάχιστοι θυμούνται;

10/10 ποτέ: Θα θυμηθείς σε ποια σειρά είδαμε 10 χαρακτήρες που ελάχιστοι θυμούνται;

11:39 28/6/2020

πιστεύεις ότι μπορείς;

Κορωνοϊός: Το υποψήφιο εμβόλιο που μπήκε στην τελική φάση δοκιμών, γεννά αισιοδοξία

Κορωνοϊός: Το υποψήφιο εμβόλιο που μπήκε στην τελική φάση δοκιμών, γεννά αισιοδοξία

11:37 28/6/2020

Το όπλο των επιστημόνων

Απ’ την κορυφή στα τάρταρα: Το νησί που έχει τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου στην Ελλάδα λόγω κορωνοϊού

Απ’ την κορυφή στα τάρταρα: Το νησί που έχει τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου στην Ελλάδα λόγω κορωνοϊού

11:36 28/6/2020

Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος

«Συμβαίνει 1 φορά στις 100.000»: Η σπάνια νόσος που συνέτριψε το ταλέντο του «επόμενου Γκάλη»

«Συμβαίνει 1 φορά στις 100.000»: Η σπάνια νόσος που συνέτριψε το ταλέντο του «επόμενου Γκάλη»

11:33 28/6/2020

έπαιζε «μπροστά» από τον Διαμαντίδη

Δείχνουν τα δόντια τους! Εντυπωσιακές φωτογραφίες από αγώνες των Ενόπλων Δυνάμεων

Δείχνουν τα δόντια τους! Εντυπωσιακές φωτογραφίες από αγώνες των Ενόπλων Δυνάμεων

13:41 27/6/2020

ειδικές δυνάμεις

Συντάξεις: Νομοσχέδιο - σκούπα σε προσωρινές και εφάπαξ

Συντάξεις: Νομοσχέδιο - σκούπα σε προσωρινές και εφάπαξ

12:55 27/6/2020

υπουργείο Εργασίας

Ορκίστηκε ξανά διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ο Στουρνάρας

Ορκίστηκε ξανά διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ο Στουρνάρας

12:48 27/6/2020

εικόνες

Οι χώρες για τις οποίες ανοίγει τα σύνορά της η ΕΕ – Εκτός οι ΗΠΑ

Οι χώρες για τις οποίες ανοίγει τα σύνορά της η ΕΕ – Εκτός οι ΗΠΑ

12:33 27/6/2020

Ανοίγουν τα σύνορα για 15 τρίτα κράτη

Ο Παπαγγελόπουλος μίλησε για όλα (βιντεο)

Ο Παπαγγελόπουλος μίλησε για όλα (βιντεο)

12:08 27/6/2020

ο πρώην αν. υπουργός Δικαιοσύνης

Περιττά κιλά στη μέση ηλικία: Πόσο κινδυνεύετε από άνοια (έρευνα)

Περιττά κιλά στη μέση ηλικία: Πόσο κινδυνεύετε από άνοια (έρευνα)

12:01 27/6/2020

Βρετανοί ερευνητές

Κλασικά Έπιπλα