Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Επιστρέφει η πιο αγαπημένη μουσική εκπομπή του ALPHA 13 χρόνια μετά το φινάλε της

Επιστρέφει η πιο αγαπημένη μουσική εκπομπή του ALPHA 13 χρόνια μετά το φινάλε της

16:18 14/11/2021

Πρόκειται για ένα από τα πλέον επιτυχημένα μουσικά προγράμματα της Ελλάδας.

Ανακοινώνονται την Τετάρτη: Τα 4 νέα μέτρα που κλείδωσαν για να αποφευχθεί το γενικό lockdown

Ανακοινώνονται την Τετάρτη: Τα 4 νέα μέτρα που κλείδωσαν για να αποφευχθεί το γενικό lockdown

12:55 14/11/2021

Έχε τα μάτια σου ανοιχτά: 4 εργαλεία που αν τα βρεις σε προσφορά την Black Friday αγόρασε τα δίχως δεύτερη σκέψη

Έχε τα μάτια σου ανοιχτά: 4 εργαλεία που αν τα βρεις σε προσφορά την Black Friday αγόρασε τα δίχως δεύτερη σκέψη

14:08 13/11/2021

Το επικρατέστερο σενάριο για το τέλος του covid: Έτσι έσβησαν 2 από τους πιο θανατηφόρους ιούς που έμοιαζαν ανίκητοι σαν τον κορωνοϊό

Το επικρατέστερο σενάριο για το τέλος του covid: Έτσι έσβησαν 2 από τους πιο θανατηφόρους ιούς που έμοιαζαν ανίκητοι σαν τον κορωνοϊό

14:00 13/11/2021

Μερικό lockdown από αύριο: Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που πάει σε καραντίνα με 85% εμβολιασμένους

Μερικό lockdown από αύριο: Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που πάει σε καραντίνα με 85% εμβολιασμένους

19:38 12/11/2021

Πάνω από 8/10 εύγε: Μπορείς να αναγνωρίσεις τη σημαία 10 χωρών που 9/10 Έλληνες αγνοούν;

Πάνω από 8/10 εύγε: Μπορείς να αναγνωρίσεις τη σημαία 10 χωρών που 9/10 Έλληνες αγνοούν;

19:36 12/11/2021

Πάνω από 2 έχεις γνώσεις: Ξέρεις τι σημαίνουν 5 ρεμπέτικες λέξεις που οι μισοί Έλληνες αγνοούν;

Πάνω από 2 έχεις γνώσεις: Ξέρεις τι σημαίνουν 5 ρεμπέτικες λέξεις που οι μισοί Έλληνες αγνοούν;

13:49 12/11/2021

Δεν επιλέχθηκε τυχαία! Αυτός είναι ο λόγος που τα καθίσματα των αεροπλάνων έχουν μπλε χρώμα

Δεν επιλέχθηκε τυχαία! Αυτός είναι ο λόγος που τα καθίσματα των αεροπλάνων έχουν μπλε χρώμα

23:21 11/11/2021

Lockdown μόνο για ανεμβολίαστους: Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που τολμάει αυτό που οι άλλοι συζητούν ακόμα

Lockdown μόνο για ανεμβολίαστους: Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που τολμάει αυτό που οι άλλοι συζητούν ακόμα

23:15 11/11/2021

Δήμος Καλαμαριάς: Δωρεάν έλεγχος για διαβήτη

Δήμος Καλαμαριάς: Δωρεάν έλεγχος για διαβήτη

14:45 11/11/2021

Κλασικά Έπιπλα