Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Το τέλος του εφιάλτη: Τότε βλέπει ο καθηγητής Γουργουλιάνης ότι η προέλαση της Όμικρον θα κάνει ενδημικό τον ιό

Το τέλος του εφιάλτη: Τότε βλέπει ο καθηγητής Γουργουλιάνης ότι η προέλαση της Όμικρον θα κάνει ενδημικό τον ιό

14:07 30/12/2021

Η μεγάλη έκπληξη του Survivor: Αυτός είναι ο νέος «Τζέιμς Καφετζής» που απειλεί τον Γιωρίκα

Η μεγάλη έκπληξη του Survivor: Αυτός είναι ο νέος «Τζέιμς Καφετζής» που απειλεί τον Γιωρίκα

20:45 29/12/2021

Εξαφάνισε ζωή και φως του ήλιου: Ο μετεωρίτης-μαμούθ που έφερε στη Γη δυο χρόνια μόνιμης νύχτας

Εξαφάνισε ζωή και φως του ήλιου: Ο μετεωρίτης-μαμούθ που έφερε στη Γη δυο χρόνια μόνιμης νύχτας

20:44 29/12/2021

Γενικό lockdown: Η φωτό που δείχνει γιατί δεν πάρθηκε η απόφαση μετά το μαύρο ρεκόρ των 21.657 κρουσμάτων (Pic)

Γενικό lockdown: Η φωτό που δείχνει γιατί δεν πάρθηκε η απόφαση μετά το μαύρο ρεκόρ των 21.657 κρουσμάτων (Pic)

13:02 29/12/2021

Το 8ο θαύμα: Στο ξενοδοχείο που κρέμεται στον αέρα η θέα στο κενό των 200μ. κόβει την ανάσα (Pics)

Το 8ο θαύμα: Στο ξενοδοχείο που κρέμεται στον αέρα η θέα στο κενό των 200μ. κόβει την ανάσα (Pics)

00:45 29/12/2021

Μετάλλαξη Όμικρον: Όλη η Ευρώπη παρακολουθεί αυτο που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Δανία

Μετάλλαξη Όμικρον: Όλη η Ευρώπη παρακολουθεί αυτο που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Δανία

00:38 29/12/2021

Τέρμα τα αστεία: Έτσι θα εφαρμοστούν τα νέα μέτρα για να αποφύγουμε το lockdown λόγω Όμικρον (Pics)

Τέρμα τα αστεία: Έτσι θα εφαρμοστούν τα νέα μέτρα για να αποφύγουμε το lockdown λόγω Όμικρον (Pics)

14:17 28/12/2021

Με σύνεση και πιστή εφαρμογή τους θα αποφύγουμε τη νέα καραντίνα.

Έβαλε τα γυαλιά στα ιδιωτικά κανάλια: Η καλύτερη εκπομπή του 2021 είναι στην ΕΡΤ και κάνει θραύση

Έβαλε τα γυαλιά στα ιδιωτικά κανάλια: Η καλύτερη εκπομπή του 2021 είναι στην ΕΡΤ και κάνει θραύση

13:08 28/12/2021

Ούτε με τον Τζέιμς: Το πρώτο Survivor που μάθαμε τον νικητή από το 1ο επεισόδιο

Ούτε με τον Τζέιμς: Το πρώτο Survivor που μάθαμε τον νικητή από το 1ο επεισόδιο

13:07 28/12/2021

Κορωνοϊός: Ανακοινώνονται σε λίγο νέα μέτρα

Κορωνοϊός: Ανακοινώνονται σε λίγο νέα μέτρα

17:25 27/12/2021

Πρέπει να «φρενάρουμε» την Όμικρον

Κλασικά Έπιπλα