Νέα διόδια έξω από την Θεσσαλονίκη - Οι σκέψεις για την τιμή

16/10/2019 11:46    σε ποια σημεία
Έως το τέλος του μήνα θα δημοσιευθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των μετωπικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι η κατασκευή τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.

Η έναρξη λειτουργίας των δύο σταθμών αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι των θεσμών, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αργότερο έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να δημοσιευθεί κοινή υπουργική απόφαση και για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, η κατασκευή του οποίου έχει επίσης ολοκληρωθεί.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο μέχρι να ολοκληρωθούν έργα στις υποδομές του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των οδηγών.

Ο σχεδιασμός που είχε εκπονηθεί για την τιμολογιακή πολιτική προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ, προκειμένου να εξισωθούν με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών άμεσα, δεδομένου ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες της Εγνατίας Οδού δεν είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκείνες των υπόλοιπων μεγάλων οδικών αξόνων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Αξιού, η οποία είναι υπό κατάρρευση. Στη γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα εκτεταμένες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και να χρειαστεί η κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή. Έργα ενίσχυσης απαιτούνται και στη γέφυρα Στρυμονικού.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να ξεκολλήσει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη και να καταγραφεί πρόοδος στην επόμενη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμών, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου.

Μεταξύ των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων στα Σιάτιστα, το Αρδάνιο και την Καβάλα. Η κατασκευή των δύο πρώτων εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση της Καβάλας, δεδομένου ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω ζητημάτων που αφορούν στις απαλλοτριώσεις γης. Σε εξέλιξη είναι και η κατασκευή των 43 πλευρικών σταθμών.

Για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία εκτιμούν ότι το κόστος για την πιστοποίηση θα ανέλθει σε ποσό μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως αναφέρουν, υπό εξέταση είναι το ποιος θα επωμισθεί το κόστος, όχι μόνο για τις σήραγγες αλλά και για τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία Οδό.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία: να καλυφθούν τα έξοδα από τα περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ που έχει στο ταμείο της η εταιρεία, να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο ή το σχήμα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το προσφερόμενο τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η διευθέτηση των ζητημάτων που εκκρεμούν έως το τέλος Φεβρουαρίου, ημερομηνία που αποτελεί τον στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.


economistas
Επόμενο Προηγούμενο
 

Καμμένος απο ΔΕΘ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν και θα είναι πάντα δίπλα στον πολίτη

Καμμένος απο ΔΕΘ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν και θα είναι πάντα δίπλα στον πολίτη

01:35 12/9/2017

ΦΩΤΟ

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

01:32 12/9/2017

Τα σχέδια της εταιρείας Αερίου Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης...

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

01:29 12/9/2017

Οι όροι, ιο προϋποθέσεις και η διαδικασία

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

01:27 12/9/2017

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΝΑΛΩΤΕΣ

Το βάρος του νερού από τον τυφώνα Χάρβεϊ έκαμψε τον φλοιό της Γης!

Το βάρος του νερού από τον τυφώνα Χάρβεϊ έκαμψε τον φλοιό της Γης!

01:25 12/9/2017

Χιούστον

Αφαίρεση της «Γαλάζιας Σημαίας» από 19 ελληνικές ακτές

Αφαίρεση της «Γαλάζιας Σημαίας» από 19 ελληνικές ακτές

01:22 12/9/2017

δειτε απο ποιες

Στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του Οκτωβρίου το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ»

Στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του Οκτωβρίου το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ»

01:19 12/9/2017

ενόψει της διπλής επετείου της 26ης και 28ης Οκτωβρίου

Έρχονται αυστηρότερες ποινές για βανδαλισμούς μνημείων

Έρχονται αυστηρότερες ποινές για βανδαλισμούς μνημείων

01:17 12/9/2017

Φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών...

Νέες σκληρότερες κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

Νέες σκληρότερες κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

01:12 12/9/2017

πριν από λίγο

Εκδίδονται οι πρώτες ηλεκτρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ

Εκδίδονται οι πρώτες ηλεκτρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ

01:08 12/9/2017

Δόθηκε το «πράσινο φως» από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Κλασικά Έπιπλα