Κορονοϊός: Πώς θα αντιμετωπίζεται ένα ύποπτο κρούσμα στα ξενοδοχεία

22/5/2020 23:04     ΕΟΔΥ
Το πρωτόκολλο αντιμετώπισης ενός ύποπτου κρούσματος σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων αλλά και όλων των καταλυμάτων, έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Τουρισμού.

"Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους", όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πρωτόκολλο, το οποίο υπογραμμίζει σύμφωνα με το iatropedia, ότι το σχέδιο δράσης θα αναθεωρείται ανάλογα με  τις εξελίξεις.

Τι προβλέπει το σχέδιο δράσης

Στο σχέδιο δράσης στηρίζεται σε δύο άξονες: στη λήψη μέτρων πρόληψης και στα μέτρα διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων.

Ορισμός συντονιστή:

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης, η διεύθυνση του ξενοδοχείου οφείλει να ορίσει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του σχεδίου, ενώ σε μεγάλα ξενοδοχεία συντονιστές μπορεί να είναι περισσότεροι του ενός ατόμου. Επίσης, μπορεί να ορισθεί "Ομάδας Διαχείρισης".

Εκπαίδευση προσωπικού:

Το προσωπικό θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου (με τηλεκπαίδευση ή εκπαίδευση από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κλπ), ενώ συνιστάται η μέθοδος e-learning. Εκπαίδευση θα πρέπει υποχρεωτικά να λάβουν όλοι οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου / καταλύματος.

Συνεργασία με γιατρό:

Υποχρεωτικά το κάθε ξενοδοχείο/κατάλυμα θα πρέπει να έχει συνεργασία με ιατρό, ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.

Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:

α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,
β) του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

Σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος στα ξενοδοχεία

Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής.

Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.

Το προσωπικό οφείλει να παρατηρεί διακριστικά τους πελάτες και να μπορεί να αναγνωρίζει τυχόν συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο. και τη διοίκηση

Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.

Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.

Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.

Πρέπει να αποκλείεται από την εργασία άτομο με συμπτώματα και να επανέρχεται στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική.

Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια. Εάν μέλος του προσωπικού ανήκει σε ευπαθή ομάδα, συνιστάται να παραχωρούνται μονόκλινα.

Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.

 Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Έρχεται η γιορτή Κρασιού «ΒορΟινά», στο Λιμάνι!

Θεσσαλονίκη: Έρχεται η γιορτή Κρασιού «ΒορΟινά», στο Λιμάνι!

14:25 12/9/2017

εκδήλωση γευσιγνωσίας οίνων και αποσταγμάτων

40 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

40 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

02:11 12/9/2017

για την συντήρηση του οδικού δικτύου

Ενισχύεται η ειδική δράση ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών στην Ανατολική Θεσσαλονίκη

Ενισχύεται η ειδική δράση ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών στην Ανατολική Θεσσαλονίκη

02:08 12/9/2017

Ξεκίνησε η επέκταση του δικτύου των μπλε κωδώνων

Η ΔΕΘ και η συμβολή της στην ανάπτυξη της πόλης!

Η ΔΕΘ και η συμβολή της στην ανάπτυξη της πόλης!

01:58 12/9/2017

Γράφει ο Γ. Μπουτάρης

Ανέφικτο το POS στα πανηγύρια - Έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

Ανέφικτο το POS στα πανηγύρια - Έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

01:56 12/9/2017

Σειρά ζητημάτων

Οι Έλληνες κρύβουν…στα στρώματα 38 δις ευρώ μετρητά

Οι Έλληνες κρύβουν…στα στρώματα 38 δις ευρώ μετρητά

01:52 12/9/2017

Τράπεζα της Ελλάδος

Την Θεσσαλονίκη επισκέπτεται για 2 μέρες ο Θεοδωράκης

Την Θεσσαλονίκη επισκέπτεται για 2 μέρες ο Θεοδωράκης

01:49 12/9/2017

Αναλυτικά το πρόγραμμα του

Ορατός ο κίνδυνος για αποσύρσεις φαρμάκων από τα νοσοκομεία

Ορατός ο κίνδυνος για αποσύρσεις φαρμάκων από τα νοσοκομεία

01:45 12/9/2017

Κρυμμένο rebate στο... rebate, απειλεί τη νοσοκομειακή αγορά

ΙΣΑ: Το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας καταρρέει πριν ακόμα ξεκινήσει

ΙΣΑ: Το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας καταρρέει πριν ακόμα ξεκινήσει

01:42 12/9/2017

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνων

Τουρκικές παραβιάσεις: Οι Τούρκοι

Τουρκικές παραβιάσεις: Οι Τούρκοι "ζεσταίνουν" το κλίμα στο Αιγαίο

01:37 12/9/2017

Η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ

Κλασικά Έπιπλα