Καραμανλής: Τραγική η κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης

11/10/2019 20:05    μονόδρομος η παραχώρηση του 1/3 στα ΚΤΕΛ
«Εντός των επόμενων μηνών θα παραχωρήσουμε μέρος του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ. Πολύ γρήγορα θα υπογραφεί το σχέδιο της σύμβασης με το οποίο θα δοθεί το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, και το κόστος των δρομολογίων που θα εκτελούνται θα είναι πιο φθηνό. Η λύση που επιλέξαμε ήταν μονόδρομος γιατί το προηγούμενο συγκοινωνιακό πρόγραμμα που εφαρμοζόταν το οδήγησε σε τραγική κατάσταση».

Αυτό τόνισε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ, Χάρη Καστανίδη, που έκανε λόγο για απουσία μιας συνολικής πολιτικής, που είχε ως αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε δραματική πτώση η ποιότητα των συγκοινωνιακών υπηρεσιών στη Θεσσαλονίκη.

«Τα μισά από τα 618 αστικά λεωφορεία που υπάρχουν στην πόλη είναι στιγμές που βρίσκονται σε ακινησία διότι είναι γερασμένος ο στόλος και δεν υπάρχουν προμήθειες ανταλλακτικών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καστανίδης.
«Παραλάβαμε 213 λεωφορεία και σήμερα κινούνται 340 στη Θεσσαλονίκη. Μπορεί να είναι αισθητή η διαφορά, αλλά δεν είμαστε και σε ικανοποιητικό επίπεδο όπως θα θέλαμε», απάντησε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε: «Εφαρμόζουμε ένα νέο αποτελεσματικό πρόγραμμα συντήρησης των λεωφορείων. Τα πρώτα αυτά βήματα είναι θετικά, ενώ ξεκίνησε και ο οικονομικός έλεγχος του ΟΑΣΘ και τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι χρωστά δεκάδες εκατομμύρια». 

«Οι προετοιμασίες αυτές είναι χρήσιμες, αλλά χρειάζεται να έχετε και εναλλακτική στρατηγική», αντέτεινε, από την πλευρά του, ο κ. Καστανίδης, καλώντας ταυτόχρονα τον υπουργό Υποδομών «να πει με σαφήνεια ποιος είναι ο στόχος της κυβέρνησης και αν οι Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα παραμείνουν κρατικές».
«Πουθενά στην Ευρώπη οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι ιδιωτικές, αλλά οι Τοπικές Αρχές έχουν την ευθύνη», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ.

Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Είμαστε σε  επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή»

«Στο αν θα παραμείνει κρατικοποιημένος ο ΟΑΣΘ, η απάντηση είναι ότι δεν είναι εύκολος ο ευρωπαϊκός κανονισμός. Μιλά για δημόσιες συγκοινωνίες μόνο για την Αττική. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα γι' αυτό και, ήδη, έχουμε όχληση. Δεν γνωρίζουμε αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρήσει ότι θα εξαιρεθεί και η Θεσσαλονίκη», ανταπάντησε ο υπουργός Μεταφορών. Επίσης, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «αυτό που έκανε η κυβέρνηση είναι να εκπονήσει ένα σχέδιο για να αντιμετωπίσει την κατάρρευση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης».

«Αυτά τα βήματα κάναμε και συνεχίζουμε, ορίζοντας με αξιοκρατικά κριτήρια στη Διοίκηση και επιλέγοντας για διευθύνοντα σύμβουλο άτομο μέσα από τον Οργανισμό. Η ΝΔ καταψήφισε για λόγους αρχής το άρθρο που ακύρωνε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, η κατάσταση του οποίου έγινε τραγική. Η κατάσταση αυτή θα διαιωνιζόταν και δεν θα υπήρχε μέσο μεταφοράς στη δεύτερη μεγάλη πόλη της χώρας αν δεν χρησιμοποιούσαμε το νομικό πλαίσιο του εθνικού και ενωσιακού δικαίου για να αντιμετωπίσουμε την πρωτοφανή κατάρρευση του συγκοινωνιακού δικτύου», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Ακόμα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία ακυρώθηκε, όχι από την κυβέρνηση αλλά από την Ανεξάρτητη Αρχή, και αυτό, είπε,  «σημαίνει ότι βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν και πρέπει να κάνουμε νέο διαγωνισμό για να πάρουμε αρκετά λεωφορεία ώστε να καλύψουμε τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Θεσσαλονίκης».

«Ο διαγωνισμός θα τρέξει γρήγορα και σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα», διαβεβαίωσε ο κ. Καραμανλής.
 Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι, αν καθυστερήσει η ολοκλήρωση του έργου λόγω του προβλήματος στο σταθμό Βενιζέλου, υπάρχει ο κίνδυνος να αποταχθεί από τους κοινοτικούς πόρους και η ΕΕ να ζητήσει πίσω όλη τη χρηματοδότηση.

«Έχουμε κάνει αγώνα δρόμου. Δεν λέμε ότι είναι τεχνικά εύκολη η λύση για απόσπαση και επαναφορά των αρχαίων, αλλά ότι είναι εφικτή. Η άλλη επιλογή που έχουμε είναι να καταργηθεί ο σταθμός Βενιζέλου. Εμείς δεν θέλουμε να τη σκεφτούμε αυτή τη λύση γιατί είναι ο πιο κεντρικός σταθμός στη Θεσσαλονίκη και είναι  σαν να καταργούμε το σταθμό του Συντάγματος στην Αθήνα, αλλά και οι νομικές προεκτάσεις θα είναι τεράστιες», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε: «Πρέπει να βγούμε από τη λογική της πολιτικής αντιπαράθεσης πάνω σε ένα θέμα που εδώ και 10 χρόνια έχει μετατρέψει την πόλη σε ένα εργοτάξιο. Εμείς, και Μετρό θέλουμε και αρχαία. Αυτός είναι ο στόχος μας».

Νατάσα Θωμά για το ΑΠΕ


Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
ΠΑΕ Άρης: «Δωρεάν είσοδος σε παιδιά έως 10 ετών»

ΠΑΕ Άρης: «Δωρεάν είσοδος σε παιδιά έως 10 ετών»

07:42 20/9/2017

Διόρθωσαν οι ''κιτρινόμαυροι'' το λάθος, που αρχικά ήθελαν 20 ευρω και για τους μικρούς φίλους

Στη Θεσσαλονίκη το πρώτο «Διεπιστημονικό Κέντρο Τουρισμού του Δρόμου του Μεταξιού»

Στη Θεσσαλονίκη το πρώτο «Διεπιστημονικό Κέντρο Τουρισμού του Δρόμου του Μεταξιού»

07:37 20/9/2017

Το πρώτο στην Ευρώπη

Θα δημιουργήσουν το «CERN του εγκεφάλου»!

Θα δημιουργήσουν το «CERN του εγκεφάλου»!

07:34 20/9/2017

Νευροεπιστήμονες συμμάχησαν..

Μεξικό: Σεισμός 7,1 Ρίχτερ - Εκατόμβη νεκρών!

Μεξικό: Σεισμός 7,1 Ρίχτερ - Εκατόμβη νεκρών!

07:20 20/9/2017

Ξεπέρασαν τους 150 οι νεκροί από τα φονικά Ρίχτερ

Εορτή του Αγίου Ευσταθίου και της συνοδείας αυτού

Εορτή του Αγίου Ευσταθίου και της συνοδείας αυτού

06:21 20/9/2017

20 Σεπτεμβρίου

Ανακάλυψαν μύκητα που διασπά πλαστικό εντός εβδομάδων!

Ανακάλυψαν μύκητα που διασπά πλαστικό εντός εβδομάδων!

06:04 20/9/2017

Ερευνητές του Ινστιτούτου Βοτανικής Κανμίνγκ

207 θέσεις εργασίας στον Ιδιωτικό Τομέα στην Ελλάδα

207 θέσεις εργασίας στον Ιδιωτικό Τομέα στην Ελλάδα

16:42 19/9/2017

19/09/2017

5 θέσεις εργασίας στο ΕΛΚΕΘΕ

5 θέσεις εργασίας στο ΕΛΚΕΘΕ

16:37 19/9/2017

«KAUST PPP 2017»

Έρχεται προκήρυξη για 1.800 προσλήψεις στην Υγεία

Έρχεται προκήρυξη για 1.800 προσλήψεις στην Υγεία

16:34 19/9/2017

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΞΑΝΘΟΥ

Συντάξεις χηρείας: Τι δεσμεύτηκε ότι θα γίνει η Αχτσιόγλου

Συντάξεις χηρείας: Τι δεσμεύτηκε ότι θα γίνει η Αχτσιόγλου

16:31 19/9/2017

Σε νέα δέσμευση προχώρησε η υπουργός Εργασίας

Κλασικά Έπιπλα