«Βγαίνουν» τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς ρεύματος - Νέο σύστημα πληρωμών

27/6/2026 10:46    Νομοτεχνική βελτίωση
Νομοτεχνική βελτίωση που επέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπει αλλαγές στην πληρωμή των δημοτικών τελών.

Η νομοτεχνική βελτίωση ανοίγει τον δρόμο για απευθείας είσπραξη των δημοτικών τελών από τους δήμους, και όχι μέσω των λογαριασμών ρεύματος.

Απευθυνόμενος στο Σώμα, ο κ. Λιβάνιος είπε σύμφωνα με το ΑΠΕ, ότι με τη νομοτεχνική βελτίωση, προβλέπεται ένα Προεδρικό Διάταγμα, - με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων - ώστε να δίδεται η δυνατότητα να εξεταστεί και να υλοποιηθεί ένα σύστημα καταβολής των δημοτικών τελών, όχι πλέον μέσω λογαριασμών της ΔΕΗ (...) αλλά μέσω και άλλων τρόπων, όπως γίνεται η αντίστοιχη είσπραξη φορολογίας. Ουσιαστικά, πρόσθεσε, ανοίγει ο δρόμος, προκειμένου να υπάρχει η νομοθετική πρόβλεψη, για να αποχωριστούν τα δημοτικά τέλη - κάποια στιγμή στο μέλλον - από τους λογαριασμούς του ρεύματος, που είναι και ένα αίτημα και των παρόχων και του ΔΕΔΔΗΕ και εν τέλει και των δήμων, διαχρονικώς.

Συνομιλώντας με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε πως το νέο σύστημα θα θυμίζει τον ΕΝΦΙΑ, καθώς θα εκδίδεται μια φορά το χρόνο και η αποπληρωμή θα μπορεί να γίνει σε 12 δόσεις, ενώ εκτίμησε ότι η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών αναμένεται να είναι εφικτή από τις αρχές του 2028.

Με έτερη νομοτεχνική βελτίωση του κ. Λιβάνιου, στις αυτοδιοικητικές εκλογές που θα γίνουν με το νέο σύστημα (του ενός γύρου), «εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία, που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11. Θα υπάρχει μία κάμψη των "τριών πέμπτων" σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι», είπε ο κ. Λιβάνιος.



Προηγούμενο