Ο «εγκέφαλος» του Μετρό στον Βότση Καλαμαριάς

7/2/2020 09:10    αμαξοστάσιο της Πυλαίας

Το αμαξοστάσιο του Μετρό βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ερυθρού Σταύρου με Καππαδοκίας στην περιοχή Βότση της Καλαμαριάς. Εκτείνεται σε μια έκταση πάνω από 100 στρέμματα εντός των οποίων έχουν ανεγερθεί δύο εντυπωσιακά κτήρια τα οποία συνδέονται μεταξύ τους και η θέα τους είναι ορατή από χιλιόμετρα μακριά.

Πρόκειται για το κέντρο λειτουργίας και διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης. Εκεί θα εγκατασταθούν τα επιτελικά στελέχη και το εξειδικευμένο προσωπικό που θα είναι υπεύθυνο για την ασφαλή και ομαλή κίνηση των συρμών αλλά και των σταθμών.

Ουσιαστικά θα είναι ο «εγκέφαλος» που θα δίνει τις εντολές στους 18 αυτοματοποιημένους συρμούς για να κινηθούν στους σταθμούς από και προς το αμαξοστάσιο αλλά και το ηλεκτρονικό «μάτι» που θα επιτηρεί την πορεία τους μέσα στις στοές 24ωρες το 2ωρο. Εκεί επίσης σύμφωνα με το rthess.gr θα πραγματοποιούνται οι έλεγχοι και οι συντηρήσεις των τρένων ενώ θα στεγάζονται και διοικητικές υπηρεσίες. Εκτιμάται ότι στην «καρδιά» του μετρό θα εργάζονται περίπου 500 άνθρωποι.



Επίπεδο εργασιών

Οι εργασίες για την κατασκευή του αμαξοστασίου ξεκίνησαν το 2012. Σήμερα μετά από 8 περίπου χρόνια το έργο βρίσκεται στην τελική του φάση. Τα ηλεκτρομηχανολογικά βρίσκονται στο 45%, τα αρχιτεκτονικά στο 73% ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Ήδη έχουν τοποθετηθεί οι ράγες οι οποίες θα ηλεκτροδοτηθούν  μερικώς το επόμενο διάστημα ώστε να ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές των συρμών μέσα στο αμαξοστάσιο ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι διαμορφώσεις των υπολοίπων εγκαταστάσεων και το αύλειου χώρου.



Οι αυτόματοι συρμοί

Οι συρμοί είναι Ιταλικής κατασκευής, θα είναι αυτόματοι δηλαδή θα κινούνται χωρίς οδηγό. Ο κάθε συρμός έχει μήκος 5 5μέτρα θα έχει τέσσερα βαγόνια με συνολική χωρητικότητα τα 450 άτομα.  Θα κινείται με μια μέση ταχύτητα 35 χλμ και θα μπορεί να φτάσει τα 80 χλμ ανά ώρα. Σε περίπτωση που παρουσιαστεί κάποια βλάβη διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα που θα επιτρέπουν σε οδηγό να ανέβει και να την επιδιορθώσει ή να το οδηγήσει πίσω στο αμαξοστάσιο.

Οι πέντε από τους συνολικά 18 συρμούς βρίσκονται ήδη στο αμαξοστάσιο και μάλιστα είναι τοποθετημένοι πάνω στις ράγες περιμένοντας να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία.|




 

Επόμενο Προηγούμενο
 

Μάρμαρα του Παρθενώνα: “Ξεχάστε τα” απαντά ξανά η Βρετανία!

Μάρμαρα του Παρθενώνα: “Ξεχάστε τα” απαντά ξανά η Βρετανία!

22:41 18/2/2020

σχέδιο διαπραγματευτικής εντολής

Καιρός Τσικνοπέμπτη: Κακοκαιρία εξπρές με βροχές και καταιγίδες (ΧΑΡΤΕΣ)

Καιρός Τσικνοπέμπτη: Κακοκαιρία εξπρές με βροχές και καταιγίδες (ΧΑΡΤΕΣ)

22:27 18/2/2020

Αναλυτική πρόγνωση

Δίχτυ σε όλη την Τούμπα για το ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός

Δίχτυ σε όλη την Τούμπα για το ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός

22:15 18/2/2020

Παίρνουν τα μέτρα τους οι Θεσσαλονικείς

Ο πρώτος Έλληνας που τερμάτισε στον υπερμαραθώνιο της ζούγκλας

Ο πρώτος Έλληνας που τερμάτισε στον υπερμαραθώνιο της ζούγκλας

22:11 18/2/2020

Μάριος Γιαννάκου

Φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών

Φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών

22:09 18/2/2020

υπουργείο Οικονομικών

Οι 4 βασικοί τρόποι για πιο «ποιοτική» στύση…

Οι 4 βασικοί τρόποι για πιο «ποιοτική» στύση…

21:56 18/2/2020

Ο δρ David T. Derrer εξηγεί..

97 λέξεις σε 8 δευτερόλεπτα: Το χιπ-χοπ κομμάτι που «λιώναμε» μικροί και μας έκανε να αισθανόμαστε ράπερ

97 λέξεις σε 8 δευτερόλεπτα: Το χιπ-χοπ κομμάτι που «λιώναμε» μικροί και μας έκανε να αισθανόμαστε ράπερ

21:51 18/2/2020

«φέρνει ντελίριο μεσ’ στ’ ακροατήριο...»

Καλαμαριά: Διάθεση προϊόντων απευθείας από παραγωγούς την Κυριακή

Καλαμαριά: Διάθεση προϊόντων απευθείας από παραγωγούς την Κυριακή

21:32 18/2/2020

το αγροτικό παντοπωλείο

Έπιασαν τον Έλληνα καταζητούμενο του καρτέλ με τον ένα τόνο κοκαΐνης

Έπιασαν τον Έλληνα καταζητούμενο του καρτέλ με τον ένα τόνο κοκαΐνης

21:18 18/2/2020

Αστακός

Αφαντος ο «Μάξιμος Σαράφης» - Αρση του καθεστώτος προστασίας εξετάζει η προανακριτική

Αφαντος ο «Μάξιμος Σαράφης» - Αρση του καθεστώτος προστασίας εξετάζει η προανακριτική

21:14 18/2/2020

Πηγές της ειδικής επιτροπής

Κλασικά Έπιπλα