Εγνατία Όδος: Νέα παράταση για την παραχώρηση!

14/11/2019 21:40    βουνό οι εκκρεμότητες
Μία δεκάδα σημαντικών εκκρεμοτήτων πρέπει να επιλύσουν ελληνικό Δημόσιο και Εγνατία Οδός ΑΕ ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, όπως προκύπτει από το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Αξιοποίησης (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) την περασμένη Τρίτη.

Το ΤΑΙΠΕΔ επαναπρογραμμάτισε την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την 21η Φεβρουαρίου του 2020, έπειτα από τρεις παρατάσεις (οι προηγούμενες προθεσμίες έληγαν στις 22 Φεβρουαρίου, στις 7 Ιουνίου και στις 4 Οκτωβρίου), και απέστειλε νέο σχέδιο, το τρίτο κατά σειρά, στους υποψήφιους επενδυτές για τη Σύμβαση Παραχώρησης, αναμένοντας τη λήψη σχολίων από αυτούς, προκειμένου να προετοιμαστεί και να αποσταλεί το οριστικό σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης, βάσει του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Εκτός από τις ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των διοδίων σε Ωραιόκαστρο, Ασπροβάλτα και Στρυμωνικό (ήδη εκδόθηκε ΚΥΑ για τους δύο πρώτους σταθμούς), στις εκκρεμότητες του Δημοσίου για την Εγνατία Οδό, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και «την εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία έχει εγκριθεί από τη DG MOVE με ανατίμηση των τιμών διοδίων από €0,03/km σε €0,05/km». Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πως το κόστος θα μείνει στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο καθώς ο οδικός άξονας δεν προσφέρει τις απαραίτητες υπηρεσίες (από πρατήρια υγρών καυσίμων μέχρι ΣΕΑ) προκειμένου να δικαιολογείται η αύξηση στα 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό Δημόσιο καλείται να τελειώσει με τις εξής εκκρεμότητες:

- Έκδοση ΚΥΑ θέσης σε λειτουργία των ΣΔ Ωραιοκάστρου, Ασπροβάλτας και Στρυμωνικού, η οποία έπρεπε σύμφωνα με το SMOU να εκδοθεί εντός μιας εβδομάδας από την ολοκλήρωση της κατασκευής των ως άνω σταθμών (η κατασκευή της Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε την 11/10/2018 και του Ωραιοκάστρου την 20/11/2018, ενώ του ΣΔ Στρυμωνικού έχει σχεδόν ολοκληρωθεί).

- Αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) για ορισμένα σημεία του Αυτοκινητοδρόμου, οι οποίες έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στην ΔΙΠΑ (Δ/νση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕ). Η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδεις που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα.

- Η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να επιβεβαιώσει τις κατασκευαστικές εργασίες που απαιτούνται για την αδειοδότηση των σηράγγων χωρίς περιορισμούς επικίνδυνων φορτίων (σχετική επιστολή έχει αποσταλεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ, η απάντηση της οποίας εκκρεμεί). Επίσης, πρέπει να προχωρεί αμελλητί στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση).

- Εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία έχει εγκριθεί από τη DG Move με ανατίμηση των τιμών διοδίων από 0,03 ευρώ / χλμ σε 0,05 ευρώ / χλμ.

Ταυτόχρονα, η Εγνατία Οδός θα πρέπει να ολοκληρώσει:

- Την ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών ΣΔ

- Τις απαιτούμενες ενέργειες για την αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση)

- Τον καθορισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών ή/και κατασκευαστικών εργασιών, και τον προσδιορισμό του κόστους αυτών, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των γεφυρών

- Την οριστική επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη που παραμένουν ανενεργές από το 2011

- Τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στην Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων

- Την απελευθέρωση των εσόδων της Εγνατίας Οδού από το υφιστάμενο υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς Ενέχυρο, πριν από την κατακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να μεταβιβαστεί ελεύθερος στον παραχωρησιούχο.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό έχουν απομείνει τα εξής σχήματα: ANAS International Enterprise S.p.A, FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie, European Infrastructure Fund 5 SCSp, ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A., VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. και ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Εντυπωσιακή εξουδετέρωση νάρκης στη Ν. Μηχανιώνα (βιντεο)

Θεσσαλονίκη: Εντυπωσιακή εξουδετέρωση νάρκης στη Ν. Μηχανιώνα (βιντεο)

21:55 1/5/2020

εντοπίστηκε εχθες

Έρευνα σοκ για τον κορωνοϊό - Η πανδημία ίσως κρατήσει 2 χρόνια

Έρευνα σοκ για τον κορωνοϊό - Η πανδημία ίσως κρατήσει 2 χρόνια

21:46 1/5/2020

Bloomberg

Η Μαρία του MasterChef εκτός ριάλιτι: «Δεν είναι όπως νομίζουν»

Η Μαρία του MasterChef εκτός ριάλιτι: «Δεν είναι όπως νομίζουν»

21:43 1/5/2020

Δηλώσεις που... έσταξαν φαρμάκι

Συντριβή ελικοπτέρου: 23χρονη το πρώτο θύμα - Ο θρήνος των γονιών της

Συντριβή ελικοπτέρου: 23χρονη το πρώτο θύμα - Ο θρήνος των γονιών της

20:24 1/5/2020

έπαιζε γκάιντα στη Σούδα

Νέο σενάριο - Κιμ Γιονγκ Ουν: Είναι κατά 99% νεκρός, ο θάνατος του θα ανακοινωθεί το Σαββατοκύριακο

Νέο σενάριο - Κιμ Γιονγκ Ουν: Είναι κατά 99% νεκρός, ο θάνατος του θα ανακοινωθεί το Σαββατοκύριακο

20:04 1/5/2020

υποστηρίζει Βορειοκορεάτης πολιτικός

Κορονοϊός στην Ιταλία: 269 νέοι θάνατοι

Κορονοϊός στην Ιταλία: 269 νέοι θάνατοι

20:01 1/5/2020

έφτασαν τους 28.236

Εβρος: Νέο επεισόδιο, πυροβολισμοί και ρίψη φωτοβολίδας από την τουρκική πλευρά

Εβρος: Νέο επεισόδιο, πυροβολισμοί και ρίψη φωτοβολίδας από την τουρκική πλευρά

19:03 1/5/2020

ΔΙΠΛΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Κορονοϊός - Αττικόν: Θετικοί στον ιό 3 γιατροί

Κορονοϊός - Αττικόν: Θετικοί στον ιό 3 γιατροί

18:55 1/5/2020

της Πνευμονολογικής πτέρυγας

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη ενός άνδρα για ναρκωτικά στην περιοχή της

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη ενός άνδρα για ναρκωτικά στην περιοχή της

18:41 1/5/2020

για εισαγωγή ναρκωτικών στη χώρα

«Καμία ανοσία της αγέλης»: Η πραγματική στρατηγική που ακολουθεί η Σουηδία και δεν μπορεί να αντιγράψει κανείς

«Καμία ανοσία της αγέλης»: Η πραγματική στρατηγική που ακολουθεί η Σουηδία και δεν μπορεί να αντιγράψει κανείς

18:38 1/5/2020

Ο μύθος και η πραγματικότητα...

Κλασικά Έπιπλα