Εγνατία Όδος: Νέα παράταση για την παραχώρηση!

14/11/2019 21:40    βουνό οι εκκρεμότητες
Μία δεκάδα σημαντικών εκκρεμοτήτων πρέπει να επιλύσουν ελληνικό Δημόσιο και Εγνατία Οδός ΑΕ ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, όπως προκύπτει από το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Αξιοποίησης (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) την περασμένη Τρίτη.

Το ΤΑΙΠΕΔ επαναπρογραμμάτισε την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την 21η Φεβρουαρίου του 2020, έπειτα από τρεις παρατάσεις (οι προηγούμενες προθεσμίες έληγαν στις 22 Φεβρουαρίου, στις 7 Ιουνίου και στις 4 Οκτωβρίου), και απέστειλε νέο σχέδιο, το τρίτο κατά σειρά, στους υποψήφιους επενδυτές για τη Σύμβαση Παραχώρησης, αναμένοντας τη λήψη σχολίων από αυτούς, προκειμένου να προετοιμαστεί και να αποσταλεί το οριστικό σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης, βάσει του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Εκτός από τις ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των διοδίων σε Ωραιόκαστρο, Ασπροβάλτα και Στρυμωνικό (ήδη εκδόθηκε ΚΥΑ για τους δύο πρώτους σταθμούς), στις εκκρεμότητες του Δημοσίου για την Εγνατία Οδό, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και «την εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία έχει εγκριθεί από τη DG MOVE με ανατίμηση των τιμών διοδίων από €0,03/km σε €0,05/km». Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πως το κόστος θα μείνει στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο καθώς ο οδικός άξονας δεν προσφέρει τις απαραίτητες υπηρεσίες (από πρατήρια υγρών καυσίμων μέχρι ΣΕΑ) προκειμένου να δικαιολογείται η αύξηση στα 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό Δημόσιο καλείται να τελειώσει με τις εξής εκκρεμότητες:

- Έκδοση ΚΥΑ θέσης σε λειτουργία των ΣΔ Ωραιοκάστρου, Ασπροβάλτας και Στρυμωνικού, η οποία έπρεπε σύμφωνα με το SMOU να εκδοθεί εντός μιας εβδομάδας από την ολοκλήρωση της κατασκευής των ως άνω σταθμών (η κατασκευή της Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε την 11/10/2018 και του Ωραιοκάστρου την 20/11/2018, ενώ του ΣΔ Στρυμωνικού έχει σχεδόν ολοκληρωθεί).

- Αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) για ορισμένα σημεία του Αυτοκινητοδρόμου, οι οποίες έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στην ΔΙΠΑ (Δ/νση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕ). Η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδεις που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα.

- Η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να επιβεβαιώσει τις κατασκευαστικές εργασίες που απαιτούνται για την αδειοδότηση των σηράγγων χωρίς περιορισμούς επικίνδυνων φορτίων (σχετική επιστολή έχει αποσταλεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ, η απάντηση της οποίας εκκρεμεί). Επίσης, πρέπει να προχωρεί αμελλητί στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση).

- Εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία έχει εγκριθεί από τη DG Move με ανατίμηση των τιμών διοδίων από 0,03 ευρώ / χλμ σε 0,05 ευρώ / χλμ.

Ταυτόχρονα, η Εγνατία Οδός θα πρέπει να ολοκληρώσει:

- Την ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών ΣΔ

- Τις απαιτούμενες ενέργειες για την αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση)

- Τον καθορισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών ή/και κατασκευαστικών εργασιών, και τον προσδιορισμό του κόστους αυτών, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των γεφυρών

- Την οριστική επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη που παραμένουν ανενεργές από το 2011

- Τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στην Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων

- Την απελευθέρωση των εσόδων της Εγνατίας Οδού από το υφιστάμενο υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς Ενέχυρο, πριν από την κατακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να μεταβιβαστεί ελεύθερος στον παραχωρησιούχο.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό έχουν απομείνει τα εξής σχήματα: ANAS International Enterprise S.p.A, FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie, European Infrastructure Fund 5 SCSp, ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A., VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. και ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

16:58 2/10/2017

Η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου

ΗΠΑ και Ρωσία αναγνωρίζουν με δικούς τους χάρτες ότι τα Ίμια είναι ελληνικά

ΗΠΑ και Ρωσία αναγνωρίζουν με δικούς τους χάρτες ότι τα Ίμια είναι ελληνικά

16:53 2/10/2017

δειτε τους χάρτες

ΠΕΘ: «Ο κ. Γαβρόγλου ψεύδεται και εμπαίζει τον ελληνικό λαό για τα Θρησκευτικά»

ΠΕΘ: «Ο κ. Γαβρόγλου ψεύδεται και εμπαίζει τον ελληνικό λαό για τα Θρησκευτικά»

16:38 2/10/2017

Η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων

Θεσσαλονίκη: Κάθε μήνα κλείνουν 45 επιχειρήσεις

Θεσσαλονίκη: Κάθε μήνα κλείνουν 45 επιχειρήσεις

16:32 2/10/2017

Όπως προκύπτει από το μητρώο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου

25.894 περισσότεροι θάνατοι από γεννήσεις στην Ελλάδα!

25.894 περισσότεροι θάνατοι από γεννήσεις στην Ελλάδα!

16:23 2/10/2017

στοιχεία της ελληνικής στατιστικής υπηρεσίας

Δέντρο καταπλάκωσε άντρα στην Καλαμαριά

Δέντρο καταπλάκωσε άντρα στην Καλαμαριά

12:55 2/10/2017

Mεταφέρθηκε διασωληνωμένος στο νοσοκομείο

Δράσεις στην Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Χαριλάου για μικρούς και μεγάλους

Δράσεις στην Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Χαριλάου για μικρούς και μεγάλους

21:00 1/10/2017

τον Οκτώβριο

Μπορείς να βάλεις κάμερα έξω από το διαμέρισμά σου - Οι όροι και προϋποθέσεις

Μπορείς να βάλεις κάμερα έξω από το διαμέρισμά σου - Οι όροι και προϋποθέσεις

20:55 1/10/2017

"Ναι" στις κάμερες από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων

Καταλονία - Δημοψήφισμα: Βίαιη επέμβαση της αστυνομίας στα εκλογικά κέντρα

Καταλονία - Δημοψήφισμα: Βίαιη επέμβαση της αστυνομίας στα εκλογικά κέντρα

20:45 1/10/2017

Πλαστικές σφαίρες και τραυματίες

Μέτοχοι ΟΑΣΘ: Προσφεύγουμε στο ΣΤΕ – 98 λεωφορεία λιγότερα στη Θεσσαλονίκη

Μέτοχοι ΟΑΣΘ: Προσφεύγουμε στο ΣΤΕ – 98 λεωφορεία λιγότερα στη Θεσσαλονίκη

20:36 1/10/2017

527 ευρώ το μήνα μεικτό κέρδος αναλογούσε ανά μέτοχο σύμφωνα με τον κ.Στεφανίδη

Κλασικά Έπιπλα