Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Περισσότερα από 110 εκατ. SMS στάλθηκαν στο 13033!

Περισσότερα από 110 εκατ. SMS στάλθηκαν στο 13033!

16:54 4/5/2020

Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών

Θεσσαλονίκη: Άνοιξε το Σέιχ Σου και το δάσος Χορτιάτη

Θεσσαλονίκη: Άνοιξε το Σέιχ Σου και το δάσος Χορτιάτη

16:46 4/5/2020

Περιφέρεια

Θεσσαλονίκη: Απάντηση Ταχιάου για αποζημιώσεις 50 εκατ. για το Μετρό

Θεσσαλονίκη: Απάντηση Ταχιάου για αποζημιώσεις 50 εκατ. για το Μετρό

16:41 4/5/2020

Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ

Κινητικότητα στη Χαλκιδική για την προετοιμασία κατοικιών και καταλυμάτων

Κινητικότητα στη Χαλκιδική για την προετοιμασία κατοικιών και καταλυμάτων

16:30 4/5/2020

για το καλοκαίρι

Με μάσκες και τις απαραίτητες αποστάσεις κυκλοφόρησαν σήμερα οι Θεσσαλονικείς

Με μάσκες και τις απαραίτητες αποστάσεις κυκλοφόρησαν σήμερα οι Θεσσαλονικείς

16:20 4/5/2020

τι έγινε στα ανοιχτά μαγαζιά

Αλλάζει η νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις

Αλλάζει η νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις

16:16 4/5/2020

σύσταση επιτροπής

Ο Μητσοτάκης ενημέρωσε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Ο Μητσοτάκης ενημέρωσε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας

16:13 4/5/2020

Σακελλαροπούλου

Καλαμαριά: Κι όμως - Φθορές στο ολοκαίνουργιο πάρκο Ούλωφ Πάλμε!

Καλαμαριά: Κι όμως - Φθορές στο ολοκαίνουργιο πάρκο Ούλωφ Πάλμε!

16:04 4/5/2020

Απίστευτο κι όμως αληθινό

«Κύριοι γιατί δεν το κάνετε;»: Η ερώτηση του Χατζηνικολάου στους βουλευτές για τον covid-19 που προκάλεσε χαμό

«Κύριοι γιατί δεν το κάνετε;»: Η ερώτηση του Χατζηνικολάου στους βουλευτές για τον covid-19 που προκάλεσε χαμό

15:53 4/5/2020

Εύλογη απορία

Κύριε Τσιόδρα δεν το περιμένατε;

Κύριε Τσιόδρα δεν το περιμένατε;

15:41 4/5/2020

Η αποδόμηση του μόλις ξεκίνησε

Κλασικά Έπιπλα