Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Ζευγάρι διακινούσε μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης

Ζευγάρι διακινούσε μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης

08:49 2/3/2019

Ασφάλεια Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Έπαιρνε μίζες έως 150 χιλιάδες ευρώ

Θεσσαλονίκη: Έπαιρνε μίζες έως 150 χιλιάδες ευρώ

08:44 2/3/2019

οικονομικός επιθεωρητής

Το RUN TOGETHER έρχεται στη Θεσσαλονίκη

Το RUN TOGETHER έρχεται στη Θεσσαλονίκη

08:38 2/3/2019

στόχος είναι να τρέξουμε ΜΑΖΙ

Πότε πέφτει Καθαρά Δευτέρα, Πάσχα, Αγίου Πνεύματος και όλες οι αργίες

Πότε πέφτει Καθαρά Δευτέρα, Πάσχα, Αγίου Πνεύματος και όλες οι αργίες

08:27 2/3/2019

πότε θα ξεκουραστούμε

Καλαμαριά: Συνεργασία Μπακογλίδη - Παναγιωτίδη στις δημοτικές εκλογές

Καλαμαριά: Συνεργασία Μπακογλίδη - Παναγιωτίδη στις δημοτικές εκλογές

08:24 2/3/2019

Μια δημιουργική συμπόρευση

Ταξί θα μεταφέρουν τους Καλαμαριώτες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης!

Ταξί θα μεταφέρουν τους Καλαμαριώτες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης!

08:19 2/3/2019

«σπίτι-δουλειά-σπίτι»

Εθελοντές θα βελτιώσουν τον αέρα σε Θεσσαλονίκη και Καλαμαριά

Εθελοντές θα βελτιώσουν τον αέρα σε Θεσσαλονίκη και Καλαμαριά

07:50 2/3/2019

«Καινοτόμες Δράσεις με τους Πολίτες»

Θρήνος για το θάνατο του πυροσβέστη στη Θεσσαλονίκη

Θρήνος για το θάνατο του πυροσβέστη στη Θεσσαλονίκη

07:47 2/3/2019

διατάχθηκε ΕΔΕ

Φωτιά σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ στην Καλαμαριά

Φωτιά σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ στην Καλαμαριά

07:37 2/3/2019

Γεωργική Σχολή

Σήμερα το Α’ Ψυχοσάββατο: Τι είναι και τι πρέπει να κάνουμε

Σήμερα το Α’ Ψυχοσάββατο: Τι είναι και τι πρέπει να κάνουμε

07:18 2/3/2019

2 Μαρτίου

Κλασικά Έπιπλα