Την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών έθεσε ως προτεραιότητα η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), στη διάρκεια του κύματος κακοκαιρίας “Σοφία”, όπως ξεκαθάρισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλός του, Σάββας Παναγιωτίδης. «Εφόσον Περιφέρεια και δήμοι δεν είχαν διασφαλίσει την ασφάλεια τόσο επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών, όσο και μετακίνησης των αστικών λεωφορείων, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, το πήρε πάνω της», είπε χαρακτηριστικά.
‘Οπως επισήμανε ο κ. Παναγιωτίδης, «το Σάββατο 5/1, νωρίς το πρωί, κάναμε δοκιμαστικά δρομολόγια και διαπιστώσαμε ότι υπάρχει πρόβλημα με τον παγετό. Πάντως, από τις 10.10 το πρωί του Σαββάτου τα δρομολόγια ξεκίνησαν να εκτελούνται κανονικά και μέχρι τις 14.00-14.30 είχαμε στους δρόμους 200 με 210 λεωφορεία».
Κληθείς να τοποθετηθεί επί της ερώτησης που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Θεόδωρος Καράογλου, προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ υποστηρίζει ότι ο βουλευτής «παραθέτει ψευδή στοιχεία».
Στην ερώτησή του, ο κ.Καράογλου ζητά να πληροφορηθεί ποιος έδωσε εντολή να μην κυκλοφορήσουν το πρωί του Σαββάτου (05 Ιανουαρίου 2019) τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξαιτίας της χιονόπτωσης, ενώ απευθυνόμενος στον κ.Σπίρτζη χαρακτηρίζει «πρωτοφανές περιστατικό» το γεγονός ότι τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ παρέμειναν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια λόγω της χιονόπτωσης των προηγούμενων ημερών. Για αυτό και -όπως επισημαίνει- φέρνει το θέμα στη Βουλή προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες σε όσους ταλαιπώρησαν χιλιάδες Θεσσαλονικείς στο όνομα μιας χαμηλής έντασης κακοκαιρίας και ενώ η κίνηση των οχημάτων στους κεντρικούς δρόμους της πόλης διεξαγόταν κανονικά.
Επικαλούμενος, δε, στοιχεία της εφαρμογής τηλεματικής του ΟΑΣΘ, υποστηρίζει ότι στις 17.38 του Σαββάτου, στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης κινούνταν: ένα λεωφορείο στη γραμμή «3Κ» στο δρομολόγιο από ΙΚΕΑ προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, δύο λεωφορεία στη γραμμή «5» από Κρήνη προς Βενιζέλου, από ένα στις γραμμές «10» (από Χαριλάου προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό) και «12» (από ΚΤΕΛ προς Κάτω Τούμπα) και κανένα στη γραμμή «14» στο δρομολόγιο από Άνω Τούμπα προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδικάτου των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι στις 4.30 τα ξημερώματα του Σαββάτου, οι εργαζόμενοι του οργανισμού βρίσκονταν στα αμαξοστάσια, προκειμένου να πιάσουν τιμόνι, «κάτι που δεν κατέστη εφικτό, λόγω του παγετού στους δρόμους. Η Περιφέρεια και οι δήμοι, ενώ γνώριζαν για το κύμα κακοκαιρίας που έρχεται, προφανώς δεν αντιλήφθηκαν το μέγεθός της και έτσι υπήρξαν τα προβλήματα». Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε ότι «υπήρξαν κάποιοι εργαζόμενοι που δεν κατάφεραν να προσέλθουν στη δουλειά τους λόγω της κακοκαιρίας».
«Κάναμε το ανθρωπίνως δυνατό εν μέσω της κακοκαιρίας και εκτιμώ ότι αυτό είναι σαφές στους περισσότερους», είπε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Χαράλαμπος Στεργιάδης, προσθέτοντας ότι «μέσα σε πέντε ώρες είχαν ασπρίσει τα πάντα».
Ξεκαθάρισε, δε, ότι «επειδή πολλά ακούστηκαν, ξεκαθαρίζω ότι η αυτοτελής διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν δίνει εντολές σε κανέναν για το πώς θα εκτελέσει το έργο του. Ως όφειλα, την Παρασκευή το βράδυ, της έντονης χιονόπτωσης, απέστειλα Έγγραφο Επίκλησης στην Τροχαία Θεσσαλονίκης για τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων από τους οδηγούς των οχημάτων».