Στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2019 θα δουν οι Θεσσαλονικείς τα πρώτα καινούρια αστικά λεωφορεία στην πόλη, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Τα υπόλοιπα καινούρια λεωφορεία θα φτάσουν με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που αφορούν τον διαγωνισμό, σε 15-16 μήνες μετά την έναρξη υλοποίησης του αντικειμένου του, τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και αστικές συγκοινωνίες», που διοργάνωσε η οικονομική ηλεκτρονική εφημερίδα Voria.
Ο κ. Σπίρτζης γνωστοποίησε ότι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα γίνει ένας κεντρικός διαγωνισμός από το υπουργείο Μεταφορών για την προμήθεια νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας. «Βγήκε σήμερα η διαβούλευση για τις προδιαγραφές των νέων λεωφορείων στα δύο μητροπολιτικά μας κέντρα και προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία με τη λήξη της διαβούλευσης τον επόμενο μήνα», εξήγησε ο υπουργός.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 750 λεωφορείων. Από αυτά τα 350 νέα λεωφορεία θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη και θα είναι: τα 150 ηλεκτρικά, τα 150 αερίου και τα 50 μεγάλα λεωφορεία, φυσαρμόνικες ντίζελ για να καλύψουν τις πρώτες ανάγκες. «Τα νέα λεωφορεία θα δώσουν μεγάλη πνοή στην πόλη και συχνότητα δρομολογίων. Θα έχουμε και μείωση του κόστους λειτουργίας», είπε ο κ. Σπίρτζης και ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πρέπει να συμπληρωθούν με 150 νέους οδηγούς και 50 τεχνίτες για να καλύψουν αυτά που πρέπει.
«Αυτά δεν μπορούσαν να καλυφθούν, αν δεν εξοικονομούσε ο ΟΑΣΘ 45 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο», σημείωσε ο υπουργός, διευκρινίζοντας ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 750 νέων λεωφορείων περιλαμβάνει την προμήθεια ανταλλακτικών για 15 χρόνια και τη συντήρηση των οχημάτων.
Απαντώντας, δε, στο ερώτημα του τομεάρχη Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστα Καραμανλή, για το πού θα βρεθούν τα χρήματα για την κάλυψη του κόστους αγοράς των νέων λεωφορείων, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «βρέθηκαν αυτά τα λεφτά από το ΕΣΠΑ» και, όπως είπε, «είναι διασφαλισμένα», ενώ σημείωσε πως «η διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να γίνει, αν δεν είναι δεσμευμένοι οι οικονομικοί πόροι».
Εξάλλου, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι σήμερα ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια. «Είναι κάτι που δεν το περίμενε κανείς. Είναι κάτι που όταν το εξαγγέλλαμε ότι τέρμα, θα γκρεμίσουμε τα μετωπικά και πλευρικά διόδια στη χώρα, επίσης δεν το πίστευε κανείς. Ο διαγωνισμός μπαίνει στη δεύτερη φάση και τους επόμενους μήνες ολοκληρώνεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σπίρτζης είπε ακόμα ότι ολοκληρώνεται στο τέλος της χρονιάς η εκπόνηση ενός καινοτόμου στρατηγικού σχεδίου για τις μεταφορές και επισήμανε ότι είναι η πρώτη φορά που θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με προοπτική 20 χρόνων.
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε σε ένταξη του ΚΤΕΛ και του προαστιακού στον οριστικό σχεδιασμό των συγκοινωνιών, όπως επίσης και στη δημιουργία υδατοδρομίων αλλά και στη βελτίωση των μετακινήσεων με το τρένο.
Για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη διευκρίνισε ότι ο σχεδιασμός θα λάβει υπόψη την προετοιμασία για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό στα τέλη του 2019 και τις αρχές του 2020, την παράδοση της βασικής γραμμής σε λειτουργία αλλά και τη λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Ο κ. Σπίρτζης μίλησε και για την εικόνα του ΟΑΣΘ μέχρι την απο-ιδιωτικοποίησή του, υπογραμμίζοντας: «Δυστυχώς στον ΟΑΣΘ όταν απο-ιδιωτικοποιήθηκε βρήκαμε 250 λεωφορεία σε λειτουργία. Έπρεπε να είναι 622. Δεν βρήκαμε ένα ευρώ στα αποθεματικά του οργανισμού για την ανανέωση του στόλου και βέβαια βρήκαμε πολλά πολλά εκατομμύρια να δίνονται πλουσιοπάροχα σε διάφορες πλευρές, προμηθευτές, τράπεζες, μετόχους, συνεργάτες».
Π. Γιούλτση
Χ. Σπίρτζης: "Είναι κρίμα να λέμε ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ απέτυχε μέσα σε ένα χρόνο με συσσωρευμένα προβλήματα"
"Είναι κρίμα να λέμε ότι ένα μεγάλο, κυρίως πολιτικό και όχι μόνο τεχνοκρατικό εγχείρημα για τη Θεσσαλονίκη, που είναι η κρατικοποίηση ή αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, απέτυχε μέσα σε ένα χρόνο με συσσωρευμένα προβλήματα", τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, κλείνοντας την ημερίδα με θέμα: "Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και Αστικές Συγκοινωνίες" που διοργάνωσε η οικονομική ηλεκτρονική εφημερίδα Voria.
Ο κ. Σπίρτζης, σημείωσε, ότι πολλοί δεν γνώριζαν το θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας των φορέων, επισήμανε ότι το κράτος επέλεξε να έχει δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και ανέφερε ότι εντοπίστηκαν παθογένειες διαμετρικά αντίθετες στις δύο πόλεις.
Για τον ΟΑΣΘ είπε: "αρκετά λεωφορεία - και γι αυτό κατέθεσα μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου - αρκετά λεωφορεία δωδεκαετίας, 399 λεωφορεία, ενώ είχαν αποσβεστεί, δεν ήρθαν στο ελληνικό δημόσιο όπως όριζε ο νόμος του 2010, αλλά πουλήθηκαν για παλιοσίδερα αντί τιμήματος 860.000 ευρώ όταν το κόστος αγοράς ήταν 42,3 εκ. ευρώ". Για το συγκεκριμένο θέμα παρέπεμψε στην ελληνική δικαιοσύνη.
ΑΠΕ