Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά γιατι το «Ασημένιο Βέλος» γύρισε στην Ιταλία

20/9/2018 16:52    επιχειρήματα και διευκρινίσεις

Απάντηση δίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα «έντονα στοιχεία παραπληροφόρησης» γύρω από το ''Ασημένιο Βέλος'' που αναπαράγονται τις τελευταίες ημέρες, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζει πως «εξ αρχής ανακοίνωσε ότι το τραίνο που χρησιμοποιήθηκε για την εκδήλωση στην ΔΕΘ ήρθε στην Ελλάδα προσωρινά και για δοκιμές. Προφανώς, οποιοδήποτε τραίνο με τα χαρακτηριστικά του "Ασημένιου Βέλους" δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σε μία μη ηλεκτροδοτούμενη σε όλο το μήκος της γραμμή, όπως είναι επί του παρόντος αυτή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης».

Συγκεκριμένα και αναφορικά με τα θέματα που θίγουν έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει:

Επιχείρημα 1

Το μήκος της αμαξοστοιχίας δεν «χωράει» σε πολλές από τις πλατφόρμες.

Απάντηση

Το «Ασημένιο Βέλος» είναι ένα block train, όπως όλα τα σύγχρονα τραίνα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Όμως το μήκος του μπορεί να τροποποιηθεί και θα τροποποιηθεί ώστε να μην υπάρχει θέμα με τις υπάρχουσες αποβάθρες των Σταθμών.

Επιχείρημα 2

Το ΕΤR 485 δεν χωράει στο αμαξοστάσιο με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες όσον αφορά τη συντήρησή του.

Απάντηση

Για την αποκατάσταση της αλήθειας σημειώνεται ότι το τραίνο, καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στη Θεσσαλονίκη, παρέμεινε (ολόκληρο) εντός του αμαξοστασίου. Επιπλέον, οι τροποποιήσεις (όπως αυτές αναφέρονται παραπάνω) θα λύσουν τα όποια προβλήματα (αν) υπάρχουν σε κάποια αμαξοστάσια της χώρας μας. Το τραίνο θα συντηρείται κανονικά όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή του.

Επιχείρημα 3

Το ΕΤR 485 διαθέτει δύο κεραίες (παντογράφους) σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του. Το ελληνικό δίκτυο ακόμη δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Ακόμα και στο παρθενικό του δρομολόγιο κινήθηκε με μία μόνο κεραία (η άλλη αφαιρέθηκε).

Απάντηση

Τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων χρησιμοποιούν ένα παντογράφο. ΤΟ ETR 485 διαθέτει τέσσερις (4) παντογράφους σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του: ένα σε κάθε άκρο (κοντά στην καμπίνα μηχανοδήγησης) και δύο (2) προς το κέντρο. Οι παντογράφοι των άκρων χρησιμοποιούνται σε δίκτυο με τάση 3 kvolts, ενώ εκείνοι στο μέσο (του τραίνου) σε δίκτυο με τάση 25 kVolts (διότι στην Ιταλία, όπου εκτελεί δρομολόγια, υπάρχουν και οι δύο τάσεις). Αναλόγως της κατεύθυνσής του και της τάσης δικτύου (στη χώρα μας η τάση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μόνο 25 kVolts) χρησιμοποιείται ένας παντογράφoς. Σε κάθε περίπτωση, κατεγράφη ταχύτητα 217 χλμ/ώρα, γεγονός που καταρρίπτει (και αυτό) τον ισχυρισμό περί σχέσης παντογράφου και ταχύτητας.

Επιχείρημα 4

Το συγκεκριμένο τραίνο είναι ακατάλληλο για το ελληνικό δίκτυο.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου στο τμήμα του δικτύου που επετράπη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκτελέσει τις δοκιμές αποδεικνύει ότι - άπαξ ολοκληρωμένο - το δίκτυο είναι κατάλληλο.

Επιχείρημα 5

Γιατί επέστρεψε στην Ιταλία το νέο τραίνο;

Απάντηση

Ήταν εξ αρχής προγραμματισμένο να επιστρέψει το τραίνο στην Ιταλία, δοθέντος ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και τα υπόλοιπα έργα του δικτύου που θα επέτρεπαν σήμερα τη δρομολόγησή του. Για να εισαχθεί ένας νέος τύπος τροχαίου υλικού σε ένα δίκτυο χρειάζεται χρόνος για τις δοκιμές, προσαρμογές, κλπ. Το τραίνο ήρθε για δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να επιταχυνθεί η ένταξή των τραίνων αυτού του τύπου στο στόλο μας.

Επιχείρημα 6

Στην Ελλάδα δεν θα έρθει ο τύπος τραίνου που παρουσιάστηκε. Ο συγκεκριμένος τύπος τραίνου έχει αποσυρθεί από την Ιταλία.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου ξεκινά με το τέλος των έργων της υποδομής - ηλεκτροκίνηση και ETCS. Το τραίνο που θα δρομολογηθεί είναι το «Ασημένιο Βέλος», προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τραίνα αυτού του τύπου εκτελούν καθημερινά 48 δρομολόγια στην Ιταλία με αφετηρία την Ρώμη: προς Βορρά (Venezia, Verona, Udine, Trieste, Bolzano, Genoa) και προς Νότο (Calabria, Lecce, Napoli). Το συγκεκριμένο τραίνο αποσύρθηκε από την προγραμματισμένη του κυκλοφορία προκειμένου να έρθει στην Ελλάδα για να ξεκινήσει τις δοκιμές το συντομότερο δυνατό και ευχαριστούμε την Trenitalia για τη διευκόλυνση αυτή.

Επιχείρημα 7

Πότε θα λειτουργήσει η νέα γραμμή; Σε ποια δρομολόγια θα λειτουργήσει το νέο τραίνο;

Απάντηση

Το τραίνο θα εκτελεί δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Θα ξεκινήσει να εκτελεί δρομολόγια με την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση του δικτύου από τον Διαχειριστή της Υποδομής, ΟΣΕ.



newsbeast

Επόμενο Προηγούμενο
 

Survivor: Το αισχρό tweet του Γιώργου Τσαλίκη για την Ανθή Σαλαγκούδη που προκάλεσε χαμό (Pic)

Survivor: Το αισχρό tweet του Γιώργου Τσαλίκη για την Ανθή Σαλαγκούδη που προκάλεσε χαμό (Pic)

15:02 25/1/2021

ε δεν το λες

Θεσσαλονίκη: Διαδικτυακά μαθήματα προετοιμασίας μητρότητας στο Παπαγεωργίου

Θεσσαλονίκη: Διαδικτυακά μαθήματα προετοιμασίας μητρότητας στο Παπαγεωργίου

14:21 25/1/2021

πάνω από 250 γυναίκες έχουν συμμετάσχει

Αύξηση ορίου επιβατών σε ΙΧ και ταξί - Μέχρι δύο επιβάτες εκτός από τον οδηγό

Αύξηση ορίου επιβατών σε ΙΧ και ταξί - Μέχρι δύο επιβάτες εκτός από τον οδηγό

14:20 25/1/2021

νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση

Θεσσαλονίκη: Μία σύλληψη και εννέα πρόστιμα για κορονο-πάρτι σε διαμέρισμα

Θεσσαλονίκη: Μία σύλληψη και εννέα πρόστιμα για κορονο-πάρτι σε διαμέρισμα

14:18 25/1/2021

στο κέντρο

Θεσσαλονίκη: Μεταφορά ευάλωτων πολιτών στα εμβολιαστικά κέντρα

Θεσσαλονίκη: Μεταφορά ευάλωτων πολιτών στα εμβολιαστικά κέντρα

14:15 25/1/2021

από τον δήμο Θεσσαλονίκης

Ξεκίνησαν στην Κωνσταντινούπολη οι διερευνητικές επαφές Ελλάδας-Τουρκίας

Ξεκίνησαν στην Κωνσταντινούπολη οι διερευνητικές επαφές Ελλάδας-Τουρκίας

14:11 25/1/2021

έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια

Σήφης Βαλυράκης: Η μοιραία βόλτα με το φουσκωτό -Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας

Σήφης Βαλυράκης: Η μοιραία βόλτα με το φουσκωτό -Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας

14:09 25/1/2021

τι εξετάζουν

«Με συγχωρείτε κυρίες μου που δεν...»: Η μυθική επιγραφή στον τάφο του Ηλιόπουλου που ο ίδιος ζήτησε

«Με συγχωρείτε κυρίες μου που δεν...»: Η μυθική επιγραφή στον τάφο του Ηλιόπουλου που ο ίδιος ζήτησε

18:46 24/1/2021

Η εκδίκηση του Σπύρου Παπαδόπουλου: Έτσι «τιμώρησε» χθες τους 3 τραγουδιστές που είπαν όχι στο «Στην υγειά μας»

Η εκδίκηση του Σπύρου Παπαδόπουλου: Έτσι «τιμώρησε» χθες τους 3 τραγουδιστές που είπαν όχι στο «Στην υγειά μας»

15:55 24/1/2021

Ο Έλληνας «Σεβαλιέ»: Ο «δίδυμος» του Βέγγου που έσβησε στον δρόμο στο πιο περίεργο τροχαίο

Ο Έλληνας «Σεβαλιέ»: Ο «δίδυμος» του Βέγγου που έσβησε στον δρόμο στο πιο περίεργο τροχαίο

15:54 24/1/2021

Ένα αυθεντικό ταλέντο

Κλασικά Έπιπλα