Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά γιατι το «Ασημένιο Βέλος» γύρισε στην Ιταλία

20/9/2018 16:52    επιχειρήματα και διευκρινίσεις

Απάντηση δίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα «έντονα στοιχεία παραπληροφόρησης» γύρω από το ''Ασημένιο Βέλος'' που αναπαράγονται τις τελευταίες ημέρες, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζει πως «εξ αρχής ανακοίνωσε ότι το τραίνο που χρησιμοποιήθηκε για την εκδήλωση στην ΔΕΘ ήρθε στην Ελλάδα προσωρινά και για δοκιμές. Προφανώς, οποιοδήποτε τραίνο με τα χαρακτηριστικά του "Ασημένιου Βέλους" δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σε μία μη ηλεκτροδοτούμενη σε όλο το μήκος της γραμμή, όπως είναι επί του παρόντος αυτή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης».

Συγκεκριμένα και αναφορικά με τα θέματα που θίγουν έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει:

Επιχείρημα 1

Το μήκος της αμαξοστοιχίας δεν «χωράει» σε πολλές από τις πλατφόρμες.

Απάντηση

Το «Ασημένιο Βέλος» είναι ένα block train, όπως όλα τα σύγχρονα τραίνα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Όμως το μήκος του μπορεί να τροποποιηθεί και θα τροποποιηθεί ώστε να μην υπάρχει θέμα με τις υπάρχουσες αποβάθρες των Σταθμών.

Επιχείρημα 2

Το ΕΤR 485 δεν χωράει στο αμαξοστάσιο με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες όσον αφορά τη συντήρησή του.

Απάντηση

Για την αποκατάσταση της αλήθειας σημειώνεται ότι το τραίνο, καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στη Θεσσαλονίκη, παρέμεινε (ολόκληρο) εντός του αμαξοστασίου. Επιπλέον, οι τροποποιήσεις (όπως αυτές αναφέρονται παραπάνω) θα λύσουν τα όποια προβλήματα (αν) υπάρχουν σε κάποια αμαξοστάσια της χώρας μας. Το τραίνο θα συντηρείται κανονικά όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή του.

Επιχείρημα 3

Το ΕΤR 485 διαθέτει δύο κεραίες (παντογράφους) σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του. Το ελληνικό δίκτυο ακόμη δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Ακόμα και στο παρθενικό του δρομολόγιο κινήθηκε με μία μόνο κεραία (η άλλη αφαιρέθηκε).

Απάντηση

Τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων χρησιμοποιούν ένα παντογράφο. ΤΟ ETR 485 διαθέτει τέσσερις (4) παντογράφους σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του: ένα σε κάθε άκρο (κοντά στην καμπίνα μηχανοδήγησης) και δύο (2) προς το κέντρο. Οι παντογράφοι των άκρων χρησιμοποιούνται σε δίκτυο με τάση 3 kvolts, ενώ εκείνοι στο μέσο (του τραίνου) σε δίκτυο με τάση 25 kVolts (διότι στην Ιταλία, όπου εκτελεί δρομολόγια, υπάρχουν και οι δύο τάσεις). Αναλόγως της κατεύθυνσής του και της τάσης δικτύου (στη χώρα μας η τάση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μόνο 25 kVolts) χρησιμοποιείται ένας παντογράφoς. Σε κάθε περίπτωση, κατεγράφη ταχύτητα 217 χλμ/ώρα, γεγονός που καταρρίπτει (και αυτό) τον ισχυρισμό περί σχέσης παντογράφου και ταχύτητας.

Επιχείρημα 4

Το συγκεκριμένο τραίνο είναι ακατάλληλο για το ελληνικό δίκτυο.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου στο τμήμα του δικτύου που επετράπη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκτελέσει τις δοκιμές αποδεικνύει ότι - άπαξ ολοκληρωμένο - το δίκτυο είναι κατάλληλο.

Επιχείρημα 5

Γιατί επέστρεψε στην Ιταλία το νέο τραίνο;

Απάντηση

Ήταν εξ αρχής προγραμματισμένο να επιστρέψει το τραίνο στην Ιταλία, δοθέντος ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και τα υπόλοιπα έργα του δικτύου που θα επέτρεπαν σήμερα τη δρομολόγησή του. Για να εισαχθεί ένας νέος τύπος τροχαίου υλικού σε ένα δίκτυο χρειάζεται χρόνος για τις δοκιμές, προσαρμογές, κλπ. Το τραίνο ήρθε για δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να επιταχυνθεί η ένταξή των τραίνων αυτού του τύπου στο στόλο μας.

Επιχείρημα 6

Στην Ελλάδα δεν θα έρθει ο τύπος τραίνου που παρουσιάστηκε. Ο συγκεκριμένος τύπος τραίνου έχει αποσυρθεί από την Ιταλία.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου ξεκινά με το τέλος των έργων της υποδομής - ηλεκτροκίνηση και ETCS. Το τραίνο που θα δρομολογηθεί είναι το «Ασημένιο Βέλος», προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τραίνα αυτού του τύπου εκτελούν καθημερινά 48 δρομολόγια στην Ιταλία με αφετηρία την Ρώμη: προς Βορρά (Venezia, Verona, Udine, Trieste, Bolzano, Genoa) και προς Νότο (Calabria, Lecce, Napoli). Το συγκεκριμένο τραίνο αποσύρθηκε από την προγραμματισμένη του κυκλοφορία προκειμένου να έρθει στην Ελλάδα για να ξεκινήσει τις δοκιμές το συντομότερο δυνατό και ευχαριστούμε την Trenitalia για τη διευκόλυνση αυτή.

Επιχείρημα 7

Πότε θα λειτουργήσει η νέα γραμμή; Σε ποια δρομολόγια θα λειτουργήσει το νέο τραίνο;

Απάντηση

Το τραίνο θα εκτελεί δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Θα ξεκινήσει να εκτελεί δρομολόγια με την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση του δικτύου από τον Διαχειριστή της Υποδομής, ΟΣΕ.



newsbeast

Επόμενο Προηγούμενο
 

Πέτσας: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί στις χερσαίες πύλες εισόδου

Πέτσας: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί στις χερσαίες πύλες εισόδου

14:24 6/8/2020

τι ανακοινώθηκε

Παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου για την αναστολή συμβάσεων

Παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου για την αναστολή συμβάσεων

14:20 6/8/2020

επιδότηση έως και 534 ευρώ

Εγκυμοσύνη Το αποτύπωμα του κορονοϊού στον πλακούντα

Εγκυμοσύνη Το αποτύπωμα του κορονοϊού στον πλακούντα

14:14 6/8/2020

αντικείμενο συνεχούς μελέτης

Προσοχή - Ανακαλείται σαλάμι αέρος

Προσοχή - Ανακαλείται σαλάμι αέρος

13:59 6/8/2020

ΕΦΕΤ

Θεσσαλονίκη: 50 πρόστιμα για μάσκες, εχθές

Θεσσαλονίκη: 50 πρόστιμα για μάσκες, εχθές

13:57 6/8/2020

390 σε όλη την Ελλάδα

Βροχές, καταιγίδες και πολλούς κεραυνούς φέρνει η «Θάλεια»

Βροχές, καταιγίδες και πολλούς κεραυνούς φέρνει η «Θάλεια»

13:52 6/8/2020

σήμερα Πέμπτη

Η μικρή έγινε κούκλα: Παντρεύεται η «Λίλα» του «Άκρως Οικογενειακόν» και το ανακοίνωσε με φωτό-έκπληξη (Pic)

Η μικρή έγινε κούκλα: Παντρεύεται η «Λίλα» του «Άκρως Οικογενειακόν» και το ανακοίνωσε με φωτό-έκπληξη (Pic)

13:22 6/8/2020

Έχει γίνει μια πανέμορφη γυναίκα!

10/10 μόνο χωρισμένοι: Θα βρεις τον στίχο που λείπει από τα 10 πιο καψούρικα τραγούδια του Ρέμου;

10/10 μόνο χωρισμένοι: Θα βρεις τον στίχο που λείπει από τα 10 πιο καψούρικα τραγούδια του Ρέμου;

13:21 6/8/2020

αν έχεις πονέσει έχεις ελπίδες

Απ’ το μπαλκόνι θάλασσα: Το κοντινό, παραθαλάσσιο χωριό για φτηνές διακοπές πάνω στο κύμα (Pics)

Απ’ το μπαλκόνι θάλασσα: Το κοντινό, παραθαλάσσιο χωριό για φτηνές διακοπές πάνω στο κύμα (Pics)

13:19 6/8/2020

ακόμα ψάχνεις πού θα πας;

«Μα η Σουηδία μηδένισε τους θανάτους»: Τα πραγματικά νούμερα που δείχνουν τι πέτυχε τελικά η «Ανοσία της Αγέλης»

«Μα η Σουηδία μηδένισε τους θανάτους»: Τα πραγματικά νούμερα που δείχνουν τι πέτυχε τελικά η «Ανοσία της Αγέλης»

13:14 6/8/2020

Ας κάνουμε μια σύγκριση με τη χώρα μας...

Κλασικά Έπιπλα