Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά γιατι το «Ασημένιο Βέλος» γύρισε στην Ιταλία

20/9/2018 16:52    επιχειρήματα και διευκρινίσεις

Απάντηση δίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα «έντονα στοιχεία παραπληροφόρησης» γύρω από το ''Ασημένιο Βέλος'' που αναπαράγονται τις τελευταίες ημέρες, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζει πως «εξ αρχής ανακοίνωσε ότι το τραίνο που χρησιμοποιήθηκε για την εκδήλωση στην ΔΕΘ ήρθε στην Ελλάδα προσωρινά και για δοκιμές. Προφανώς, οποιοδήποτε τραίνο με τα χαρακτηριστικά του "Ασημένιου Βέλους" δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σε μία μη ηλεκτροδοτούμενη σε όλο το μήκος της γραμμή, όπως είναι επί του παρόντος αυτή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης».

Συγκεκριμένα και αναφορικά με τα θέματα που θίγουν έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει:

Επιχείρημα 1

Το μήκος της αμαξοστοιχίας δεν «χωράει» σε πολλές από τις πλατφόρμες.

Απάντηση

Το «Ασημένιο Βέλος» είναι ένα block train, όπως όλα τα σύγχρονα τραίνα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Όμως το μήκος του μπορεί να τροποποιηθεί και θα τροποποιηθεί ώστε να μην υπάρχει θέμα με τις υπάρχουσες αποβάθρες των Σταθμών.

Επιχείρημα 2

Το ΕΤR 485 δεν χωράει στο αμαξοστάσιο με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες όσον αφορά τη συντήρησή του.

Απάντηση

Για την αποκατάσταση της αλήθειας σημειώνεται ότι το τραίνο, καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στη Θεσσαλονίκη, παρέμεινε (ολόκληρο) εντός του αμαξοστασίου. Επιπλέον, οι τροποποιήσεις (όπως αυτές αναφέρονται παραπάνω) θα λύσουν τα όποια προβλήματα (αν) υπάρχουν σε κάποια αμαξοστάσια της χώρας μας. Το τραίνο θα συντηρείται κανονικά όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή του.

Επιχείρημα 3

Το ΕΤR 485 διαθέτει δύο κεραίες (παντογράφους) σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του. Το ελληνικό δίκτυο ακόμη δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Ακόμα και στο παρθενικό του δρομολόγιο κινήθηκε με μία μόνο κεραία (η άλλη αφαιρέθηκε).

Απάντηση

Τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων χρησιμοποιούν ένα παντογράφο. ΤΟ ETR 485 διαθέτει τέσσερις (4) παντογράφους σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του: ένα σε κάθε άκρο (κοντά στην καμπίνα μηχανοδήγησης) και δύο (2) προς το κέντρο. Οι παντογράφοι των άκρων χρησιμοποιούνται σε δίκτυο με τάση 3 kvolts, ενώ εκείνοι στο μέσο (του τραίνου) σε δίκτυο με τάση 25 kVolts (διότι στην Ιταλία, όπου εκτελεί δρομολόγια, υπάρχουν και οι δύο τάσεις). Αναλόγως της κατεύθυνσής του και της τάσης δικτύου (στη χώρα μας η τάση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μόνο 25 kVolts) χρησιμοποιείται ένας παντογράφoς. Σε κάθε περίπτωση, κατεγράφη ταχύτητα 217 χλμ/ώρα, γεγονός που καταρρίπτει (και αυτό) τον ισχυρισμό περί σχέσης παντογράφου και ταχύτητας.

Επιχείρημα 4

Το συγκεκριμένο τραίνο είναι ακατάλληλο για το ελληνικό δίκτυο.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου στο τμήμα του δικτύου που επετράπη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκτελέσει τις δοκιμές αποδεικνύει ότι - άπαξ ολοκληρωμένο - το δίκτυο είναι κατάλληλο.

Επιχείρημα 5

Γιατί επέστρεψε στην Ιταλία το νέο τραίνο;

Απάντηση

Ήταν εξ αρχής προγραμματισμένο να επιστρέψει το τραίνο στην Ιταλία, δοθέντος ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και τα υπόλοιπα έργα του δικτύου που θα επέτρεπαν σήμερα τη δρομολόγησή του. Για να εισαχθεί ένας νέος τύπος τροχαίου υλικού σε ένα δίκτυο χρειάζεται χρόνος για τις δοκιμές, προσαρμογές, κλπ. Το τραίνο ήρθε για δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να επιταχυνθεί η ένταξή των τραίνων αυτού του τύπου στο στόλο μας.

Επιχείρημα 6

Στην Ελλάδα δεν θα έρθει ο τύπος τραίνου που παρουσιάστηκε. Ο συγκεκριμένος τύπος τραίνου έχει αποσυρθεί από την Ιταλία.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου ξεκινά με το τέλος των έργων της υποδομής - ηλεκτροκίνηση και ETCS. Το τραίνο που θα δρομολογηθεί είναι το «Ασημένιο Βέλος», προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τραίνα αυτού του τύπου εκτελούν καθημερινά 48 δρομολόγια στην Ιταλία με αφετηρία την Ρώμη: προς Βορρά (Venezia, Verona, Udine, Trieste, Bolzano, Genoa) και προς Νότο (Calabria, Lecce, Napoli). Το συγκεκριμένο τραίνο αποσύρθηκε από την προγραμματισμένη του κυκλοφορία προκειμένου να έρθει στην Ελλάδα για να ξεκινήσει τις δοκιμές το συντομότερο δυνατό και ευχαριστούμε την Trenitalia για τη διευκόλυνση αυτή.

Επιχείρημα 7

Πότε θα λειτουργήσει η νέα γραμμή; Σε ποια δρομολόγια θα λειτουργήσει το νέο τραίνο;

Απάντηση

Το τραίνο θα εκτελεί δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Θα ξεκινήσει να εκτελεί δρομολόγια με την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση του δικτύου από τον Διαχειριστή της Υποδομής, ΟΣΕ.



newsbeast

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ο Μητσοτάκης ενημέρωσε τους πολιτικούς αρχηγούς για την Τουρκία

Ο Μητσοτάκης ενημέρωσε τους πολιτικούς αρχηγούς για την Τουρκία

19:18 11/8/2020

για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο

Μέτρα το IQ σου: Αν κάνεις πάνω από 8/10, τότε ανήκεις στους πιο ευφυείς Έλληνες με IQ άνω του 140

Μέτρα το IQ σου: Αν κάνεις πάνω από 8/10, τότε ανήκεις στους πιο ευφυείς Έλληνες με IQ άνω του 140

13:26 11/8/2020

Τσέκαρε το IQ σου.

10/10 ούτε η Ρόζμαρι: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 σειρές από την έγκυό τους;

10/10 ούτε η Ρόζμαρι: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 σειρές από την έγκυό τους;

13:25 11/8/2020

δύσκολα

Χτυπά απ’ τα 500 χλμ: Το πιο ισχυρό όπλο που διαθέτει στη φαρέτρα της αυτή τη στιγμή η Ελλάδα

Χτυπά απ’ τα 500 χλμ: Το πιο ισχυρό όπλο που διαθέτει στη φαρέτρα της αυτή τη στιγμή η Ελλάδα

13:21 11/8/2020

έχει και η Ελλάδα δυνατά χαρτιά

Το πράγμα σοβάρεψε πολύ: Η νέα διαφήμιση του Σ. Παπαδόπουλου για τον κορωνοϊό τον Δεκαπενταύγουστο τα λέει όλα

Το πράγμα σοβάρεψε πολύ: Η νέα διαφήμιση του Σ. Παπαδόπουλου για τον κορωνοϊό τον Δεκαπενταύγουστο τα λέει όλα

13:20 11/8/2020

Νέες ανάγκες, νέο σποτάκι.

Κορονοϊός: 126 νέα κρούσματα και ένας νέος θάνατος - Που εντοπίστηκαν

Κορονοϊός: 126 νέα κρούσματα και ένας νέος θάνατος - Που εντοπίστηκαν

19:16 10/8/2020

ΕΟΔΥ

Ελληνικό ΥΠΕΞ σε Τουρκία: «H Ελλάδα δε θα ανεχθεί κανέναν εκβιασμό»

Ελληνικό ΥΠΕΞ σε Τουρκία: «H Ελλάδα δε θα ανεχθεί κανέναν εκβιασμό»

18:59 10/8/2020

τι λεει το Βερολίνο

Κλιμακώνονται οι τουρκικές προκλήσεις: Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Ορούτς Ρέις

Κλιμακώνονται οι τουρκικές προκλήσεις: Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Ορούτς Ρέις

18:53 10/8/2020

video

Σοκαριστικό τροχαίο: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με σκούτερ και η οδηγός έπεσε σε υπόνομο!

Σοκαριστικό τροχαίο: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με σκούτερ και η οδηγός έπεσε σε υπόνομο!

18:47 10/8/2020

βιντεο

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών στον Δήμο Λαγκαδά

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών στον Δήμο Λαγκαδά

18:39 10/8/2020

μετά το χάος της κακοκαιρίας

Κλασικά Έπιπλα