Η Μόδα είναι μια αρκετά σπάταλη βιομηχανία, με τόνους αποβλήτων ετησίως.
Τι συμβαίνει, όμως, με εκείνα τα ρούχα που απλώς μένουν ως απόθεμα (stock) αλλά απευθύνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες εισοδημάτων; Η απάντηση δεν είναι μέχρι και εξοργιστική.
Brands πολυτελείας, όπως ο οίκος Burberry, προτιμούν να καίνε τα αποθέματα των ρούχων τους που αξίζουν εκατομμύρια, προκειμένου να μην καταλήξουν στους...φτωχούς αυτού του πλανήτη.
Μόνο ο εν λόγω οίκος, κατέστρεψε περισσότερα από 28 εκ. δολάρια ανεπιθύμητων προϊόντων το περασμένο έτος, ποσό που -ακόμη και για τις δικές του πολύ υψηλές τιμές- αντιστοιχεί σε περισσότερα από 20 από τα χαρακτηριστικά ριγέ παλτό του.
Εκπρόσωπος του οίκου, μιλώντας στο περιοδικό Forbes παραδέχτηκε σύμφωνα με το huffingtonpost, ότι καίνε τα απούλητα αποθέματα, αλλά ότι συνεργάζονται με εταιρείες εξειδικευμένων αποτεφρωτήρων, προκειμένου να αξιοποιήσουν την παραγόμενη ενέργεια. Αυτό που, ωστόσο, αφήνουν να εννοηθεί από την εταιρεία είναι πως προχωρούν στην καύση των αποθεματικών προϊόντων τους, ώστε να προστατευτούν τα «πνευματικά δικαιώματα και οι αξίες του brand». Οι σχεδιαστές του brand δεν επιθυμούν να πωλούνται τα προϊόντα τους οπουδήποτε σε «τιμές προσφοράς» ή σε «λάθος ανθρώπους», γιατί αυτό θα οδηγήσει στην υποτίμηση του εμπορικού σήματος.
Η εταιρεία υπεραμύνθηκε αυτής της πρακτικής λέγοντας ότι εφαρμόζεται ευρέως στη βιομηχανία της Μόδας.