Μετρό - ''Εντός χρονοδιαγράμματος ο σταθμός Βενιζέλου''

13/7/2018 02:29    Γιάννης Μυλόπουλος
Για την εξέλιξη των εργασιών στον σταθμό Βενιζέλου, το στρώσιμο των σιδηροτροχιών στο μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και την προμήθεια των συρμών μίλησε στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος.

Απαντώντας στις κριτική που έχει ασκηθεί πως δεν έχει προχωρήσει το έργο στον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Μυλόπουλος υπενθύμισε πως το 2016 που ανέλαβε η παρούσα διοίκηση «δεν βρήκαμε κατασκευαστικό έργο» στη Βενιζέλου αλλά «το Decumanus Maximus στην ίδια κατάσταση που είχε βρεθεί το 2012» και «τα αποκαΐδια μίας άγονης αντιπαράθεσης» σχετικά με το θέμα των αρχαίων.   Μετά την απόφαση του ΚΑΣ, τον Φεβρουάριο του 2017, για την κατά χώρα ανάδειξή τους, «ξεκίνησε η μελέτη πια ενός καινούργιου σταθμού κατασκευαστικά, ο οποίος θα παρέκαμπτε τον πρώτο όροφο (-7,5 μέτρα) που βρίσκονται τα αρχαία και θα κατέβαινε να χτίσει σε μεγάλο βάθος (25 μέτρα) την αποβάθρα του σταθμού με μία μέθοδο που έχει αρκετές τεχνικές δυσκολίες». Αυτές οι μελέτες, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο «έχουν προχωρήσει και έχουν ωριμάσει, είναι στη φάση ολοκλήρωσης τους».

Σήμερα, όπως σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος «κατασκευάζουμε εκείνο το έργο το οποίο θα κατασκευαζόταν στη Βενιζέλου έτσι κι αλλιώς ανεξάρτητα από την τύχη των αρχαίων» και που «πολύ κακώς δεν έγινε μέχρι το 2016» και αφορά την απομάκρυνση των δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες στη βόρεια και τη νότια είσοδο. Όπως πρόσθεσε, μένει να συμβασιοποιηθεί το υπόλοιπο έργο που αφορά την κατασκευή της αποβάθρας του σταθμού και που υπολογίζεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2019. Αυτή τη στιγμή, σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος «είμαστε στη φάση όπου επεξεργαζόμαστε τα τελευταία στάδια των μελετών και είμαστε στην τελευταία φάση διαπραγμάτευσης με τον ανάδοχο προκειμένου να προχωρήσουμε στην σύμβαση», η οποία θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή.

«Είμαστε απολύτως εντός χρονοδιαγράμματος», διαβεβαίωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό και αναφέρθηκε επίσης στο κόστος του συγκεκριμένου έργου, για το οποίο «πολύ μελάνι έπεσε και πολλά λόγια ειπώθηκαν ότι δήθεν θα είναι πάρα πολύ ακριβό που θα ρίξει το έργο στα βράχια». Όπως διευκρίνισε το επιπλέον κόστος θα είναι περίπου 20- 30 εκ. ευρώ, δηλαδή της τάξης του 2% του συνολικού προϋπολογισμού και θα έχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2022.

Από εκεί και πέρα, ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε στο στρώσιμο των σιδηροτροχιών σημειώνοντας πως η επιδομή έχει στρωθεί ήδη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας και τις τελευταίες μέρες ξεκίνησε το στρώσιμο των σιδηροτροχιών και στους σταθμούς και τις σήραγγες, πρώτα από τον σταθμό της Ανάληψης προς το Σιντριβάνι. Αυτή η διαδικασία θα έχει έναν χρονικό ορίζοντα μέχρι το τέλος χρονιάς και η άλλη κατεύθυνση -από την Ανάληψη προς τη Νέα Ελβετία και το αμαξοστάσιο- θα διαρκέσει μέχρι το τέλος της άνοιξης του 2019. «Του χρόνου τέτοια εποχή θα έχουν στρωθεί οι σιδηρογραμμές και θα έχει ολοκληρωθεί και η προμήθεια των συρμών», σημείωσε, αναφέροντας πως σε πρώτη φάση θα παραληφθούν 18 συρμοί και σε δεύτερη φάση άλλοι 15. Το πρώτο εκθεσιακό βαγόνι μάλιστα του μετρό της Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται στη φετινή ΔΕΘ.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, όπως σημείωσε ο ίδιος, το δεύτερο εξάμηνο του 2019 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια τα οποία θα κρατήσουν έναν χρόνο, τον Νοέμβριο του 2020 θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης και αρχές του 2021 θα μπει σε λειτουργία και το μέτρο της Καλαμαριάς. «Τέλος του 2021 και αρχή του 2022, η Θεσσαλονίκη θα έχει σύνδεση της Πυλαίας- Νέας Ελβετίας και Καλαμαριάς με το κέντρο της πόλης. Όσον αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, θα είναι έτοιμος στο τέλος του 2022 οπότε και θα συνδεθεί η γραμμή μέχρι το νέο σιδηροδρομικό σταθμό.

Παράλληλα, συμπλήρωσε ο κ. Μυλόπουλος «αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε τη δημοπράτηση των πρόδρομων εργασιών για την επέκταση στις δυτικές συνοικίες, η οποία θα γίνει το φθινόπωρο»  που σημαίνει στο τέλος του 2018- αρχές 2019 θα ξεκινήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες και οι μετακινήσεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας «έτσι ώστε όταν ωριμάσουν οι μελέτες των επεκτάσεων και δυτικά και προς το αεροδρόμιο να είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσει αυτό καθεαυτό το έργο». «Ο προγραμματισμός μας είναι στα μέσα της δεκαετίας ‘20 με ‘30 η Θεσσαλονίκη να έχει μέτρο και δυτικά και σύνδεση με το αεροδρόμιο», σημείωσε.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
e-ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει από Δευτέρα στην εξυπηρέτηση των πολιτών

e-ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει από Δευτέρα στην εξυπηρέτηση των πολιτών

17:18 10/7/2020

Το ωράριο για ραντεβού

Τσιόδρας: Ανησυχώ για τα Βαλκάνια, χρειάζεται διαρκής επαγρύπνηση

Τσιόδρας: Ανησυχώ για τα Βαλκάνια, χρειάζεται διαρκής επαγρύπνηση

17:15 10/7/2020

στη σύσκεψη για κορονοϊό

Ξανά στη φυλακή ο προσωπικός δικηγόρος του Ντόναλντ Τραμπ

Ξανά στη φυλακή ο προσωπικός δικηγόρος του Ντόναλντ Τραμπ

17:05 10/7/2020

Μάικλ Κόεν

Οι Τούρκοι αποφάσισαν: Ανοίγει ο δρόμος για να γίνει Τζαμί η Αγία Σοφία!

Οι Τούρκοι αποφάσισαν: Ανοίγει ο δρόμος για να γίνει Τζαμί η Αγία Σοφία!

16:27 10/7/2020

απόφαση του τουρκικού ΣτΕ

Θεσσαλονίκη: Αυτό είναι το επίσημο αυτοκίνητο της 85ης ΔΕΘ

Θεσσαλονίκη: Αυτό είναι το επίσημο αυτοκίνητο της 85ης ΔΕΘ

14:11 10/7/2020

Ένα ηλεκτρικό VW Golf

«Κουπόνια» για διακοπές έως 300 ευρώ ανά εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα

«Κουπόνια» για διακοπές έως 300 ευρώ ανά εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα

13:46 10/7/2020

voucher

Επιστρέφει στη φυλακή ο παιδεραστής Νίκος Σειραγάκης - Είχε όρο να μένει στην Καλαμαριά

Επιστρέφει στη φυλακή ο παιδεραστής Νίκος Σειραγάκης - Είχε όρο να μένει στην Καλαμαριά

13:38 10/7/2020

Συμβούλιο Εφετών

51χρονος κατείχε αρχαία νομίσματα και όπλα

51χρονος κατείχε αρχαία νομίσματα και όπλα

13:23 10/7/2020

Σέρρες

Απειλούν με αγωγές και μηνύσεις το «Χρυσάνθεμο» του «Κων/νου & Ελένης» (Vid)

Απειλούν με αγωγές και μηνύσεις το «Χρυσάνθεμο» του «Κων/νου & Ελένης» (Vid)

13:16 10/7/2020

το ζήσαμε κι αυτό

Σπάσε το ρεκόρ: Μπορείς να θυμηθείς τα ονόματα 10 θείων των ελληνικών σειρών από μια μόνο φωτό;

Σπάσε το ρεκόρ: Μπορείς να θυμηθείς τα ονόματα 10 θείων των ελληνικών σειρών από μια μόνο φωτό;

13:15 10/7/2020

ακατόρθωτο

Κλασικά Έπιπλα