Ανακαλύφθηκε γιγαντιαίος δεινόσαυρος ηλικίας άνω των 200 εκατ. ετών

11/7/2018 00:12    Αργεντινή
Ομάδα ερευνητών ανακάλυψε στην Αργεντινή τα υπολείμματα ενός είδους τεράστιου δεινόσαυρου που έζησε στη Γη πριν περισσότερα από 200 εκατομμύρια χρόνια, όπως ανακοίνωσαν επιστήμονες τη Δευτέρα.

Το είδος αυτό, που ονομάζεται Ingenia prima, είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερο από τους πιο μεγάλους δεινοσαύρους της Τριασικής περιόδου. Ανακαλύφθηκε το 2015 στην επαρχία Σαν Χουάν, 1.100 χιλιόμετρα δυτικά του Μπουένος Άιρες.

Η ανακάλυψη δημοσιεύθηκε χθες στο επιστημονικό περιοδικό Nature Ecology & Evolution και ανακοινώθηκε στην Αργεντινή από τις επιστημονικές αρχές του πανεπιστημίου La Matanza.

Οι ερευνητές βρήκαν τους σπονδύλους του λαιμού και της ουράς του δεινοσαύρου, κόκαλα από τα μπροστινά του πόδια και ένα μέρος από τα κόκαλά των πίσω του ποδιών.

Πρόκειται για ένα είδος "φυτοφάγων δεινόσαυρων, με τέσσερα πόδια που ξεχωρίζουν εύκολα από τον μακρύ λαιμό και τη μακριά ουρά τους, της ομάδας των σαυρόποδων", εξήγησε η Σεσίλια Απαλντέτι ερευνήτρια του Ινστιτούτου και του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του πανεπιστημίου του Σαν Χουάν και του Conicet.

Μέχρι στιγμής οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι τόσο γιγάντιοι δεινόσαυροι εμφανίστηκαν στη Γη την Ιουρασική περίοδο, δηλαδή πριν 180 εκατομμύρια χρόνια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, ο δεινόσαυρός που ανακάλυψαν ήταν μεταξύ 6 και 7 μέτρων στο μήκος, νεαρός σε ηλικία και ζύγιζε περίπου 10 τόνους, δηλαδή όσο 2 ή 3 ελέφαντες.

Η Μεσοζωική εποχή χωρίζεται σε τρεις μεγάλες περιόδους: την Τριαδική (πριν 251 ως και πριν 200 εκ. χρόνια), την Ιουρασική (πριν 200 ως και πριν 145 εκ. χρόνια) και την Κρητιδική (πριν 145 έως και πριν 65 εκ. χρόνια).

tovima

Σταϊκούρας από Θεσσαλονίκη: 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους τον Απρίλιο

16:53 15/1/2024

Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Έκτακτη διακοπή υδροδότησης σε περιοχή του Δήμου Καλαμαριάς την Δευτέρα 15/1/2024

15:09 15/1/2024

Έκτακτη διακοπή υδροδότησης την Δευτέρα 15/1/2024

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

15:06 15/1/2024

Δευτέρα 15/01 και Τρίτη 16/01

«Κορίτσια για σπίτι»: Έτσι είναι σήμερα η εντυπωσιακή ξανθιά παρουσιάστρια που ήταν μαζί με την Τσολάκη (pics)

15:01 15/1/2024

Μία από τις πιο εντυπωσιακές παρουσίες των τελευταίων 20 ετών στην τηλεόραση.

Χορταίνεις όπως ποτέ, πληρώνεις λίγο: 2+1 ταβέρνες για να φας σαν βασιλιάς στις καλύτερες τιμές (pics)

00:02 15/1/2024

Κόντρα στην ακρίβεια...

Οριστικά τέλος από τον ALPHA: Η εκπομπή των μεγάλων προσδοκιών κατεβάζει ρολά

18:54 14/1/2024

Μετά τη μικρή περίοδο χάριτος που της δόθηκε.

«Άνθρωπος είναι κι αυτός…»: Η ατάκα για τον Πέτρο Φιλιππίδη που σήκωσε άπειρη συζήτηση κι έγινε viral (vid)

20:54 13/1/2024

Κάποιοι συμφώνησαν, κάποιοι… έκραξαν.

Τους έστειλε: Η live αντίδραση του Λάνθιμου όταν μαθαίνει πως 2 θεατές έφυγαν στα μισά του Poor Things

15:52 13/1/2024

Aπόλυτα συνειδητοποιημένος

Αποθεώνεται στα social media: Ο παίκτης που θεωρείται ήδη το μεγάλο φαβορί για να κατακτήσει το Survivor

18:54 12/1/2024

Θα αντέξει χωρίς ψηφοφορίες ως το τέλος;

«Πόσο λίγο ανδρισμό»: Το σκίτσο-φάουλ του Αρκά που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων (pic)