Λύση η λεωφορειολωρίδα 2ης γενιάς από τον Φοίνικα μέχρι την ΧΑΝΘ

22/9/2017 09:18     για τον «κόμβο» 6χλμ
Σχεδόν 1.000 καταστήματα βρίσκονται στον ανατολικό οριζόντιο άξονα κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων που ορίζεται με αφετηρία το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, διαπερνά την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, τις Λεωφόρους Βασιλίσσης Όλγας, Βασιλέως Γεωργίου Α' και την οδό Μανόλη Ανδρόνικου και καταλήγει στην Πλατεία της ΧΑΝΘ, στο κέντρο της πόλης.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καταμέτρηση έγινε στο πλαίσιο έρευνας για τα πολεοδομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου άξονα από την αναπληρώτρια καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και σύμβουλο της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης - Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ (ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ) Αθηνά Γιαννακού. Η μελέτη εντάσσεται στο έργο με τίτλο «Εφαρμογή καινοτόμων συγκοινωνιακών λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε πόλεις της Μεσογείου», «REgenerating mixed - use MED urban communities congested by traffic through Innovative low carbon mobility sOlutions» (REMEDIO).

«Συγκεκριμένα, καταμετρήσαμε 950 ισόγεια καταστήματα σε όλο τον άξονα που αναλογικά μεταφράζεται σε 1,75 καταστήματα ανά 10 μέτρα» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ.Γιαννακού στο περιθώριο εκδήλωσης, με θέμα τα προβλήματα και τις προοπτικές βελτίωσης της κινητικότητας στον ανατολικό οριζόντιο άξονα. Όπως προέκυψε, από το σύνολο των καταστημάτων, το 19,5% είναι κενά, ποσοστό όμως που μειώθηκε από το 2013, οπότε η κ. Γιαννακού, στο πλαίσιο διπλωματικής, είχε επιβλέψει μελέτη για τα καταστήματα που βρίσκονται σε ένα μεγάλο τμήμα του άξονα.

«Είχαμε μελετήσει», διευκρινίζει, «τα καταστήματα από το ύψος της οδού Θ. Σοφούλη μέχρι τη ΧΑΝΘ και, αναλογικά, διαπιστώνουμε ότι πλέον μειώθηκαν τα κλειστά μαγαζιά». Το γεγονός αποδίδεται από την ίδια, στην εμπορική αξία που έχει ο δρόμος, στην αναπροσαρμογή των ενοικίων και στην, εν γένει, μεταφορά εμπορικών επιχειρήσεων από περιμετρικές οδούς, σε κεντρικές.

«Το θέμα είναι, βέβαια, ότι ένας άξονας με τέτοια εμπορική ζωτικότητα και με τεράστια ζώνη κατοικίας, έχει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα στην απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων» τονίζει.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρώτα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που έχει αναλάβει την αξιολόγηση σεναρίου κατασκευής λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς. Όπως προκύπτει, χαρακτηριστικά προβλήματα τα οποία επιβαρύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων στον άξονα, αποτελούν η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα στα αριστερά της οδού αλλά και η στάση και στάθμευση οχημάτων επάνω στη λεωφορειολωρίδα.

Η πρώτη δράση του αντικειμένου του ΙΜΕΤ σχετίζεται με την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφορίας στον άξονα με τη χρήση μικροσκοπικού μοντέλου προσομοίωσης. Το επόμενο βήμα του αντικειμένου του ινστιτούτου περιλαμβάνει την διατύπωση προτάσεων για την κατασκευή λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς κατά μήκος του ανατολικού οριζόντιου άξονα της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα REMEDIO έχει ως αντικείμενο την προώθηση λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα 5 Μεσογειακών πόλεων (Θεσσαλονίκη, Τρεβίζο, Λισσαβώνα, Σπλιτ και Σεβίλλη). Στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται από κοινού και ταυτόχρονα στις πόλεις του προγράμματος, αστικές διαδρομές με υψηλό κυκλοφοριακούς και άλλους φόρτους και αστικές επιβαρύνσεις που δημιουργούν προβλήματα στην εσωτερική διασύνδεση της κάθε πόλης και μελετάται η δυνατότητα ρύθμισης του κυκλοφοριακού προβλήματός με καινοτόμες δράσεις με σκοπό τη βελτίωση μετακίνησης του κοινού και των εμπορευματικών μεταφορών, στη βάση μέτρων προστασίας της ποιότητας της ατμόσφαιρας.




typosthes

Επόμενο Προηγούμενο
 

Καμμένος απο ΔΕΘ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν και θα είναι πάντα δίπλα στον πολίτη

Καμμένος απο ΔΕΘ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν και θα είναι πάντα δίπλα στον πολίτη

01:35 12/9/2017

ΦΩΤΟ

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

01:32 12/9/2017

Τα σχέδια της εταιρείας Αερίου Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης...

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

01:29 12/9/2017

Οι όροι, ιο προϋποθέσεις και η διαδικασία

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

01:27 12/9/2017

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΝΑΛΩΤΕΣ

Το βάρος του νερού από τον τυφώνα Χάρβεϊ έκαμψε τον φλοιό της Γης!

Το βάρος του νερού από τον τυφώνα Χάρβεϊ έκαμψε τον φλοιό της Γης!

01:25 12/9/2017

Χιούστον

Αφαίρεση της «Γαλάζιας Σημαίας» από 19 ελληνικές ακτές

Αφαίρεση της «Γαλάζιας Σημαίας» από 19 ελληνικές ακτές

01:22 12/9/2017

δειτε απο ποιες

Στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του Οκτωβρίου το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ»

Στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του Οκτωβρίου το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ»

01:19 12/9/2017

ενόψει της διπλής επετείου της 26ης και 28ης Οκτωβρίου

Έρχονται αυστηρότερες ποινές για βανδαλισμούς μνημείων

Έρχονται αυστηρότερες ποινές για βανδαλισμούς μνημείων

01:17 12/9/2017

Φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών...

Νέες σκληρότερες κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

Νέες σκληρότερες κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

01:12 12/9/2017

πριν από λίγο

Εκδίδονται οι πρώτες ηλεκτρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ

Εκδίδονται οι πρώτες ηλεκτρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ

01:08 12/9/2017

Δόθηκε το «πράσινο φως» από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Κλασικά Έπιπλα