Λύση η λεωφορειολωρίδα 2ης γενιάς από τον Φοίνικα μέχρι την ΧΑΝΘ

22/9/2017 09:18     για τον «κόμβο» 6χλμ
Σχεδόν 1.000 καταστήματα βρίσκονται στον ανατολικό οριζόντιο άξονα κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων που ορίζεται με αφετηρία το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, διαπερνά την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, τις Λεωφόρους Βασιλίσσης Όλγας, Βασιλέως Γεωργίου Α' και την οδό Μανόλη Ανδρόνικου και καταλήγει στην Πλατεία της ΧΑΝΘ, στο κέντρο της πόλης.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καταμέτρηση έγινε στο πλαίσιο έρευνας για τα πολεοδομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου άξονα από την αναπληρώτρια καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και σύμβουλο της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης - Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ (ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ) Αθηνά Γιαννακού. Η μελέτη εντάσσεται στο έργο με τίτλο «Εφαρμογή καινοτόμων συγκοινωνιακών λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε πόλεις της Μεσογείου», «REgenerating mixed - use MED urban communities congested by traffic through Innovative low carbon mobility sOlutions» (REMEDIO).

«Συγκεκριμένα, καταμετρήσαμε 950 ισόγεια καταστήματα σε όλο τον άξονα που αναλογικά μεταφράζεται σε 1,75 καταστήματα ανά 10 μέτρα» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ.Γιαννακού στο περιθώριο εκδήλωσης, με θέμα τα προβλήματα και τις προοπτικές βελτίωσης της κινητικότητας στον ανατολικό οριζόντιο άξονα. Όπως προέκυψε, από το σύνολο των καταστημάτων, το 19,5% είναι κενά, ποσοστό όμως που μειώθηκε από το 2013, οπότε η κ. Γιαννακού, στο πλαίσιο διπλωματικής, είχε επιβλέψει μελέτη για τα καταστήματα που βρίσκονται σε ένα μεγάλο τμήμα του άξονα.

«Είχαμε μελετήσει», διευκρινίζει, «τα καταστήματα από το ύψος της οδού Θ. Σοφούλη μέχρι τη ΧΑΝΘ και, αναλογικά, διαπιστώνουμε ότι πλέον μειώθηκαν τα κλειστά μαγαζιά». Το γεγονός αποδίδεται από την ίδια, στην εμπορική αξία που έχει ο δρόμος, στην αναπροσαρμογή των ενοικίων και στην, εν γένει, μεταφορά εμπορικών επιχειρήσεων από περιμετρικές οδούς, σε κεντρικές.

«Το θέμα είναι, βέβαια, ότι ένας άξονας με τέτοια εμπορική ζωτικότητα και με τεράστια ζώνη κατοικίας, έχει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα στην απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων» τονίζει.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρώτα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που έχει αναλάβει την αξιολόγηση σεναρίου κατασκευής λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς. Όπως προκύπτει, χαρακτηριστικά προβλήματα τα οποία επιβαρύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων στον άξονα, αποτελούν η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα στα αριστερά της οδού αλλά και η στάση και στάθμευση οχημάτων επάνω στη λεωφορειολωρίδα.

Η πρώτη δράση του αντικειμένου του ΙΜΕΤ σχετίζεται με την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφορίας στον άξονα με τη χρήση μικροσκοπικού μοντέλου προσομοίωσης. Το επόμενο βήμα του αντικειμένου του ινστιτούτου περιλαμβάνει την διατύπωση προτάσεων για την κατασκευή λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς κατά μήκος του ανατολικού οριζόντιου άξονα της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα REMEDIO έχει ως αντικείμενο την προώθηση λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα 5 Μεσογειακών πόλεων (Θεσσαλονίκη, Τρεβίζο, Λισσαβώνα, Σπλιτ και Σεβίλλη). Στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται από κοινού και ταυτόχρονα στις πόλεις του προγράμματος, αστικές διαδρομές με υψηλό κυκλοφοριακούς και άλλους φόρτους και αστικές επιβαρύνσεις που δημιουργούν προβλήματα στην εσωτερική διασύνδεση της κάθε πόλης και μελετάται η δυνατότητα ρύθμισης του κυκλοφοριακού προβλήματός με καινοτόμες δράσεις με σκοπό τη βελτίωση μετακίνησης του κοινού και των εμπορευματικών μεταφορών, στη βάση μέτρων προστασίας της ποιότητας της ατμόσφαιρας.




typosthes

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Κεντρική Μακεδονία: Πώς γίνονται τα μαθήματα στις ψηφιακές τάξεις

Κεντρική Μακεδονία: Πώς γίνονται τα μαθήματα στις ψηφιακές τάξεις

17:02 12/11/2020

Webex

Θεσσαλονίκη: Ανοίγει ο δρόμος για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου

Θεσσαλονίκη: Ανοίγει ο δρόμος για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου

16:58 12/11/2020

ακριβώς απέναντι από το ΥΜΑ-Θ

Κορονοϊός: Νέο ωράριο στα σούπερ μάρκετ

Κορονοϊός: Νέο ωράριο στα σούπερ μάρκετ

16:54 12/11/2020

από την Δευτέρα

Θεσσαλονίκη: Αυτοί είναι οι δικοί μας ήρωες! Το Reuters στο νοσοκομείο Παπανικολάου (φωτο)

Θεσσαλονίκη: Αυτοί είναι οι δικοί μας ήρωες! Το Reuters στο νοσοκομείο Παπανικολάου (φωτο)

16:21 12/11/2020

Συγκλονιστικές εικόνες

27/27 ούτε ρομπότ: Μπορείς να βρεις την πρωτεύουσα όλων των ευρωπαϊκών χωρών στο κουίζ που όλοι χάνουν;

27/27 ούτε ρομπότ: Μπορείς να βρεις την πρωτεύουσα όλων των ευρωπαϊκών χωρών στο κουίζ που όλοι χάνουν;

15:54 12/11/2020

η δύσκολη αποστολή

Τέλος τα ψέματα: Το πιο σκληρό μέτρο μετά το lockdown έρχεται από Δευτέρα αν δεν πέσουν τα κρούσματα

Τέλος τα ψέματα: Το πιο σκληρό μέτρο μετά το lockdown έρχεται από Δευτέρα αν δεν πέσουν τα κρούσματα

15:53 12/11/2020

κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο

Δεν τους καταλαβαίνει κανείς: Το μοναδικό χωριό της χώρας, όπου οι κάτοικοι του δε μιλούν ελληνικά

Δεν τους καταλαβαίνει κανείς: Το μοναδικό χωριό της χώρας, όπου οι κάτοικοι του δε μιλούν ελληνικά

15:51 12/11/2020

έχουν τη δική τους γλώσσα

Τρομακτική ομοιότητα: Έτσι τελείωσε στην Ελλάδα η ισπανική γρίπη που ακολούθησε την ίδια ακριβώς πορεία με τον covid

Τρομακτική ομοιότητα: Έτσι τελείωσε στην Ελλάδα η ισπανική γρίπη που ακολούθησε την ίδια ακριβώς πορεία με τον covid

12:27 12/11/2020

Ίδιο χτύπημα, ίδιες αντιδράσεις

Κορονοϊός: Σε καραντίνα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και όλη η Ιερά Σύνοδος!

Κορονοϊός: Σε καραντίνα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και όλη η Ιερά Σύνοδος!

20:15 11/11/2020

θετικοί είναι 4 ιεράρχες

Θεσσαλονίκη: Νέα απάτη με τροχαία

Θεσσαλονίκη: Νέα απάτη με τροχαία "μαϊμού"

19:49 11/11/2020

Ασφάλεια Θεσσαλονίκης

Κλασικά Έπιπλα