ΟΑΣΘ - Υπό κατάρρευση η Τηλεματική

8/6/2018 15:44    Χωρίς ενημέρωση οι επιβάτες
Στα όριά του βρίσκεται το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ το οποίο ενημερώνει το επιβατικό κοινό για το χρόνο διέλευσης των λεωφορείων. Μια σειρά από άστοχες ενέργειες της διοίκησης του Οργανισμού έχουν οδηγήσει το σύστημα να κρέμεται από μια κλωστή, με κίνδυνο να καταρρεύσει πλήρως. Ήδη, εδώ και βδομάδες η τηλεματική υπολειτουργεί, πολλές από τις λεγόμενες «έξυπνες» στάσεις τίθενται εκτός λειτουργίας, ενώ δεκάδες είναι τα λεωφορεία τα οποία είναι «αόρατα» από το σύστημα, καθώς ο μηχανισμός εντοπισμού τους ο οποίος βρίσκεται εντός του οχήματος, έχει χαλάσει.

Οι συμβάσεις για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής έληξαν τον Ιούλιο του 2017 (αυτή που αφορά στις «έξυπνες» στάσεις) και τον Οκτώβριο 2017 (για τον εξοπλισμό εντός των λεωφορείων). Από τότε και για αρκετούς μήνες οι εταιρείες συνέχισαν να κάνουν συντήρηση οικειοθελώς, προκειμένου να μην καταρρεύσουν τα συστήματα. Όμως, τον τελευταίο καιρό αυτό σταμάτησε, με αποτέλεσμα τα προβλήματα καθημερινά να πολλαπλασιάζονται.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επέδειξε μεγάλη αβελτηρία και μόλις στο τέλος Απριλίου αποφάσισε να προχωρήσει στη διενέργεια δύο διαγωνισμών για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής εντός των λεωφορείων, αλλά και στις «έξυπνες» στάσεις. Και στους δύο διαγωνισμούς ανάδοχος ανακηρύχθηκε μια εταιρεία σεκιούριτι η οποία στον τίτλο της έχει και τον όρο «τηλεματική», ωστόσο δεν έχει ανάλογη προηγούμενη εμπειρία σε έργα συντήρησης συστημάτων, όπως αυτό που διαθέτει ο ΟΑΣΘ. Αυτό ήταν αποτέλεσμα των περιορισμένων προδιαγραφών που τέθηκαν στο διαγωνισμό.

Δεν έχει τους κώδικες

Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι ο ανάδοχος δεν έχει στη διάθεσή του τον λεγόμενο «πηγαίο κώδικα», δηλαδή το λογισμικό βάσει του οποίου λειτουργούν τα συστήματα τηλεματικής του Οργανισμού, ώστε να μπορέσει να τα «ξεκλειδώσει» για να τα συντηρήσει.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ –άγνωστο για ποιο λόγο- παρέλειψε να θέσει αυτόν τον σημαντικό όρο στην διακήρυξη του πρόχειρου διαγωνισμού, με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να είναι τώρα με δεμένα τα χέρια και να μην μπορεί, ακόμη και εάν διέθετε την τεχνική επάρκεια, να εκτελέσει το έργο.

Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr, μετά την εκ των υστέρων διαπίστωση του αδιεξόδου η διοίκηση του ΟΑΣΘ απευθύνθηκε στις εταιρείες οι οποίες εγκατέστησαν τα συστήματα τηλεματικής στα λεωφορεία και στις στάσεις και οι οποίες είχαν τη συντήρησή τους όλα τα προηγούμενα χρόνια και ζήτησε να της δοθούν οι «πηγαίοι κώδικες» ώστε να προχωρήσει η συντήρηση. Με έκπληξή της διαπίστωσε ότι οι εταιρείες αυτές δεν ήταν υποχρεωμένες να παράσχουν τέτοιες πληροφορίες, καθώς αυτές θεωρούνται περιουσία τους και δεν είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Οι δύο διαγωνισμοί

Στον πρώτο διαγωνισμό, για τη συντήρηση της τηλεματικής εντός των λεωφορείων συμμετείχαν δύο εταιρείες. Η πρώτη, η οποία είχε τη συντήρηση έως τώρα και η οποία ζήτησε για το προκηρυχθέν έργο, της συντήρησης για περίοδο έξι μηνών, το ποσόν των 60.000 ευρώ και η εταιρεία σεκιούριτι η οποία προσέφερε ακριβώς τα μισά και ανακηρύχθηκε ανάδοχος.

Στον δεύτερο διαγωνισμό για τη συντήρηση του εξοπλισμού της τηλεματικής επί των στάσεων, συμμετείχαν τρεις εταιρείες. Ανάδοχος και σ’ αυτόν το διαγωνισμό αναδείχθηκε η εταιρεία σεκιούριτι καθώς έκανε την καλύτερη προσφορά (35.000 ευρώ, έναντι 47.000 και 55.000 των άλλων δύο).

Ωστόσο, ο ανάδοχος αδυνατεί να υλοποιήσει το έργο και οι κίνδυνοι για την ευστάθεια των συστημάτων τηλεματικής είναι πλέον τεράστιοι. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το θέμα απασχολεί εντόνως τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία, όμως, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να βρει λύση.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Πήρε τη μεγάλη απόφαση. Δείτε την πανέμορφη γυναίκα που παντρεύτηκε ο Γιώργος Μαυρίδης

Πήρε τη μεγάλη απόφαση. Δείτε την πανέμορφη γυναίκα που παντρεύτηκε ο Γιώργος Μαυρίδης

15:09 28/7/2020

Ξανθιά Θεά

Νομίζεις ότι είσαι στη διάσημη «Παραλία» του Ντι Κάπριο. Κι όμως βρίσκεται στην Ελλάδα.

Νομίζεις ότι είσαι στη διάσημη «Παραλία» του Ντι Κάπριο. Κι όμως βρίσκεται στην Ελλάδα.

14:52 28/7/2020

Η ελληνική version που δεν έχει ποτέ κύμα είναι ο πιο ψαγμένος προορισμός

Καθηγητής Φαρμακολογίας: Σε λίγο καιρό θα έχουμε εκατοντάδες κρούσματα

Καθηγητής Φαρμακολογίας: Σε λίγο καιρό θα έχουμε εκατοντάδες κρούσματα

12:22 28/7/2020

Αχιλλέας Γραβάνης

Ανοίγει η κρουαζιέρα για έξι ελληνικά λιμάνια από 1η Αυγούστου

Ανοίγει η κρουαζιέρα για έξι ελληνικά λιμάνια από 1η Αυγούστου

12:12 28/7/2020

υπουργός Τουρισμού

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί είναι καλύτερο κι από μία ώρα στο γυμναστήριο!

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί είναι καλύτερο κι από μία ώρα στο γυμναστήριο!

12:05 28/7/2020

που βοηθά

Χιλιάδες Έλληνες τουρίστες στην Τουρκία παρά τις προκλήσεις Ερντογάν

Χιλιάδες Έλληνες τουρίστες στην Τουρκία παρά τις προκλήσεις Ερντογάν

12:02 28/7/2020

στοιχεία

Στο λιμάνι της Αττάλειας το Ορούτς Ρέις

Στο λιμάνι της Αττάλειας το Ορούτς Ρέις

11:58 28/7/2020

το ερευνητικό πλοίο

Μαφιόζικη επίθεση στη Βούλα

Μαφιόζικη επίθεση στη Βούλα

11:56 28/7/2020

Τι ερευνούν οι Αρχές

Καλαμαριά: Παιδίατρο ζητά ο δήμος

Καλαμαριά: Παιδίατρο ζητά ο δήμος

11:50 28/7/2020

τα δικαιολογητικά

Πατέρας και κόρη έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο στην Πιερία

Πατέρας και κόρη έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο στην Πιερία

11:11 28/7/2020

γύρω στις 8:45 το πρωί

Κλασικά Έπιπλα