Με «όπλο» τη δημοσιογραφική τους πένα κι ένα ...χταποδάκι, οι 17 μαθητές της Γ΄ τάξης του γυμνασίου στο Γαύριο της Άνδρου κέρδισαν τη δεύτερη θέση για την «Καλύτερη Φωτογραφία» σε διεθνή διαγωνισμό με θέμα «Νέοι δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον», αφήνοντας πίσω τους μαθητές από σχολεία της Πορτογαλίας, του Καναδά, του Μαυροβουνίου, Ισραήλ, Κίνας, Ρουμανίας, Αμερικής και Τουρκίας. Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η συντονίστρια καθηγήτρια, Παρασκευή Μελισή «τα παιδιά είναι πολύ συγκινημένα και χαρούμενα με το αποτέλεσμα. Σχεδόν δεν το πιστεύουν. Είναι πολύ περήφανα που κατάφεραν ένα μικρό νησί της Ελλάδας, η Άνδρος, να αναμετρηθεί δίπλα σε μεγάλες χώρες. Ακόμη κι όταν βγήκαν πρώτοι για την καλύτερη φωτογραφία και τρίτοι για το καλύτερο θέμα στον εθνικό διαγωνισμό, πάλι δεν το περίμεναν. Με ρωτούσαν αν είναι αλήθεια. Εντυπωσιάστηκαν, ανέβηκε η αυτοπεποίθησή τους ότι μπορούν να πετύχουν άσχετα με το αν μένουν σε ένα νησί».
Οι έφηβοι μαθητές από την Άνδρο άφησαν για λίγο τις σχολικές τους υποχρεώσεις για να γίνουν, για έναν χρόνο, δημοσιογράφοι, συμμετέχοντας στο σχολικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο «Είμαστε Ό,τι Πετάμε: Περιβαλλοντικοί Δημοσιογράφοι». Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας αγγλικής γλώσσας του σχολείου Παρασκευής Μελισή και της καθηγήτριας Φυσικής, Κωνσταντίνας Μπόγρη εργάστηκαν σ΄ ένα εικονικό Πρακτορείο Ειδήσεων που ασχολείται με περιβαλλοντικά θέματα και προβλήματα κι αποφάσισαν πως το πιο σημαντικό σε τοπικό επίπεδο είναι το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων κι ειδικότερα της ανακύκλωσης. «Υπάρχει μείζον θέμα με την ανακύκλωση στο νησί, για αυτό και τα παιδιά θέλησαν να ασχοληθούν με αυτό» τονίζει η κ. Μελισή.
Χωρίστηκαν σε ομάδες των 2-5 ατόμων, υπέβαλλαν τέσσερις συμμετοχές συνολικά, με φωτογραφίες και άρθρα τους, στα ελληνικά και στα αγγλικά, κι αξιολογήθηκαν σε θέματα που αφορούσαν κυρίως στη μορφή, τη δομή και την ποιότητα της συμμετοχής, στο αν εστιάζουν σε ένα τοπικό περιβαλλοντικό θέμα, στην έρευνα και τη διάχυση της πληροφορίας στην τοπική κοινωνία.