Είναι ο Πλούτωνας ένας γιγάντιος κομήτης;

1/6/2018 12:53    Νέα θεωρία
Οι επιστήμονες πίστευαν ότι ο Πλούτωνας είναι ένας αδιάφορος παγωμένος κόσμος στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος. Η μοναδική φορά που ο Πλούτωνας είχε προκαλέσει επιστημονική διαμάχη ήταν όταν η διεθνής αστρονομική κοινότητα αποφάσισε να τον… υποβαθμίσει και από πλανήτη να τον τοποθετήσει στην κατηγορία των πλανητοειδών σωμάτων. Ομως η αποστολή New Horizons, η πρώτη που έφτασε στον Πλούτωνα αποκάλυψε ένα αναπάντεχα εντυπωσιακό από κάθε άποψη (γεωλογικά, ατμοσφαιρικά κλπ) κόσμο. Οι ανακαλύψεις για τον Πλούτωνα αλλά και τους δορυφόρους του πραγματικά δεν έχουν τελειωμό και γίνονται συνεχώς νέες μελέτες για τον πλανήτη βασιζόμενες στα καινούργια δεδομένα που έχουν αναδειχθεί για αυτόν.

Η τελευταία μελέτη έγινε από επιστήμονες του Ινστιτούτου Ερευνών Southwest στις ΗΠΑ σύμφωνα με tovima και δημοσιεύτηκε και στην επιθεώρηση «Ikarus». Σε αυτή αναφέρεται ότι ο Πλούτωνας δεν σχηματίστηκε από τα υλικά του δίσκου ύλης και αερίων του νεογέννητου Ηλιου αλλά αποτελεί συγχώνευση ενός δισεκατομμυρίου κομητών και άλλων σωμάτων της ζώνης Κάιπερ που βρίσκεται στις εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος. Η ζώνη Κάιπερ αποτελείται από δύο ειδών αντικείμενα: μικρά σώματα, παρόμοια με τον Πλούτωνα, σε αργή τροχιά γύρω από τον Ήλιο, και πυρήνες κομητών. Θεωρείται και ως μία δεύτερη ζώνη αστεροειδών, πέρα από την κύρια ζώνη αστεροειδών που βρίσκεται ανάμεσα στον Αρη και τον Δία.

Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα της αποστολής New Horizon και της αποστολής Rosetta που εξερεύνησε τον κομήτη 67/P. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Πλούτωνας είναι προϊόν της ένωσης περίπου ενός δισ. κομητών παρόμοιων με τον 67/P και πιθανώς ορισμένων ακόμη παγωμένων σωμάτων της περιοχής. Τα ευρήματα από το New Horizons αλλά και από άλλες παρατηρήσεις έχουν υποδείξει την ύπαρξη ενός υπόγειου ωκεανού στον Πλούτωνα. Οι ερευνητές σημειώνουν στην μελέτη τους ότι πράγματι υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες ύπαρξης ενός υπόγειου ωκεανού στον Πλούτωνα.

Περπατάς 30 μέτρα κι ακόμα πατάς: Στην τεράστια παραλία με τα ρηχά, ζεστά νερά το καλοκαίρι τώρα αρχίζει (Pics)

13:49 2/9/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

13:35 2/9/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Παρασκευή 02 Σεπτεμβρίου, Σάββατο 03 Σεπτεμβρίου και Κυριακή 04 Σεπτεμβρίου 2022

Επέστρεψε στα social 1 χρόνο μετά: Η Κυριακή Κατσογρεσάκη της «Φάρμας» έκανε και πάλι το θαύμα της (Pics)

19:18 1/9/2022

Άγριο ξύλο με Snik στην Κατερίνη: Η ατάκα που έφερε τον χαμό στο live με μπουνιές και… «καρεκλιές»

19:16 1/9/2022

Όλοι έψαχναν να τη βρουν: Ποια ήταν τελικά η «Ρόζα» στο εμβληματικό τραγούδι του Μητροπάνου

19:15 1/9/2022

Θερινός Δημοτικός κινηματογράφος “cine AYRA”

18:34 1/9/2022

Σαν να είναι Αύγουστος: Το νησί που θα γίνει η επόμενη Μύκονος ρίχνει 40% τις τιμές του τον Σεπτέμβρη και παραμένει full (Pics)

14:21 1/9/2022

Πάνω από 2 λάθη ντροπή: Οι μισοί Έλληνες δεν αναγνωρίζουν τους 10 μεγαλύτερους Έλληνες ποιητές! Εσύ;

20:22 31/8/2022