Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο

31/3/2025 13:45    Δύο υπουργεία
Δύο υπουργεία, μια πολυδιάστατη συνεργασία, ένας στόχος: η απλούστευση των διαδικασιών όλων εκείνων που θέλουν να εξυπηρετηθούν από το Δημόσιο. Πολίτες και επιχειρήσεις. Με διαδικασίες εξπρές, στηριζόμενες σε κομβικές μεταρρυθμίσεις και έργα αλλά και τη συνεργασία με όλους όσοι το επιθυμούν, με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου δημόσιου τομέα.

Σε όλα τα παραπάνω αποσκοπεί η συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία έρχεται να σταματήσει οριστικά τα… κακώς κείμενα του ελληνικού Δημοσίου και της εξυπηρέτησης όλων εκείνων που αναζητούσαν λύσεις και δεν μπορούσαν να τις βρουν μέσα σε μια άνευ προηγούμενου γραφειοκρατική διαδικασία που «πλήγωνε» την εικόνα των φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Δήμων κ.ο.κ.

Η «φαρέτρα» των δύο Υπουργείων είναι γεμάτη όπλα. Ψηφιακά όπλα που καθημερινά λύνουν τα… χέρια των πολιτών και των επιχειρήσεων, προσβλέποντας σε μια συνολική και κεντρική εξυπηρέτηση, μέσω μιας ενιαίας ψηφιακής υποδοχής εξυπηρέτησης.

My Street, Gov.gr, κατάργηση προσκόμισης «δημοφιλών» πιστοποιητικών (οικογενειακής κατάστασης, γέννησης) για την ολοκλήρωση διοικητικών διαδικασιών με Δημόσιους Φορείς, αξιολόγηση υπηρεσιών και φορέων κεντρικής κυβέρνησης από το σύνολο των πολιτών που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (περίπου 4 εκατ. εγγραφές), αξιολόγηση Μετωπικών Υπηρεσιών Δημοσίου Τομέα από αποδεδειγμένους χρήστες αυτών είναι μερικά μόνο από τα ψηφιακά εφόδια που έχουν πολίτες και επιχειρήσεις για να αλλάξουν την εικόνα του Δημοσίου.

Κατάργηση «δημοφιλών» πιστοποιητικών

Τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνεργάζονται για την κατάργηση της έκδοσης και της προσκόμισης «δημοφιλών» πιστοποιητικών (Δηματολογικά πιστοποιητικά όπως οικογενειακής κατάστασης και γέννησης), τα οποία απαιτούνται για την ολοκλήρωση διοικητικών διαδικασιών με Δημόσιους Φορείς. Η «πληροφορία» που υπάρχει σε αυτά τα πιστοποιητικά θα αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας εύκολα και γρήγορα επιταχύνοντας τις διοικητικές διαδικασίες στις οποίες απαιτούνταν οι πολίτες να προσκομίσουν αυτά τα πιστοποιητικά. Οι πολίτες θα γλιτώνουν γραφειοκρατία, καθώς δε θα χρειάζεται να προσκομίζουν πιστοποιητικά των οποίων τα στοιχεία υπάρχουν στις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου. Είναι ένα σημαντικό βήμα για την κατάργηση και της ψηφιακής γραφειοκρατίας που συχνά δημιουργείται με την επανειλημμένη έκδοση και προσκόμιση πιστοποιητικών.

To MyStreet ήρθε για να οργανώσει τους κοινόχρηστους χώρους

Η τελευταία προσθήκη, το MyStreet, προβλέπεται στον Νόμο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διακυβέρνηση των δεδομένων του Δημοσίου, που ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη στη Βουλή. Στοχεύει στην οργάνωση και διαφάνεια της χρήσης κοινόχρηστων χώρων από επιχειρήσεις, προσφέροντας τα πολύγωνα των µισθώσεων δηµόσιου χώρου όπου κάθε σηµείο του χάρτη εµφανίζει πληροφορίες σχετικά µε την άδεια που έχει λάβει το κατάστηµα για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισµάτων. Η έναρξη του MyStreet για τους Δήμους (εισαγωγή ενεργών μισθώσεων) θα γίνει στις 4 Απριλίου, ενώ στις 16 του ίδιου μήνα, η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες μέσω APP (για iOS & Android).

Επόμενο Προηγούμενο