Καρκίνος μαστού: Οι τροφές που «φρενάρουν» την εξάπλωσή του

13/10/2018 16:25    επιστημονική μελέτη
Μια διατροφή πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να μειώσει τον ρυθμό ανάπτυξης και εξάπλωσης των καρκινικών όγκων του μαστού, ενώ παράλληλα παρατείνει την επιβίωση από τη νόσο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Mammary Gland Biology and Neoplasia.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά είναι γνωστά κυρίως για τα καρδιοπροστατευτικά τους οφέλη, ενώ μελέτες έχουν υποδείξει επίσης ότι συμβάλλουν στη μακροζωία και μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας και κατάθλιψης. Από τα νέα ευρήματα προκύπτει ότι στη λίστα με τις ευεργετικές τους ιδιότητες έρχεται να προστεθεί και η αναχαίτιση του καρκίνου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Saraswoti Khadge, καθηγήτρια Παθολογίας και Μικροβιολογίας στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα στην πόλη Όμαχα, διαπίστωσαν μέσω πειραμάτων που διεξήγαγαν σε ποντίκια ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δρουν ενάντια στον καρκίνο του μαστού.

Συγκεκριμένα, από τα πειράματα προέκυψε πως η πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών αποτρέπει την ανάπτυξη και την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων του μαστού, εμποδίζοντας έτσι την αύξηση του μεγέθους του καρκινικού όγκου, «μπλοκάροντας» τις μεταστάσεις σε άλλους ιστούς και αυξάνοντας το προσδόκιμο επιβίωσης.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές στη μελέτη τους, η δράση των ωμέγα-3 λιπαρών στην αναχαίτιση του καρκίνου οφείλεται πιθανότατα στην ιδιότητά τους να εξουδετερώνουν τις φλεγμονές, οι οποίες είναι γνωστό πως διευκολύνουν τις μεταστάσεις.

Εκτός από τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, η ρέγκα και το σκουμπρί, καλές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι το κραμβέλαιο, ο λιναρόσπορος και το λινέλαιο, το άγριο ρύζι, τα καρύδια και η σόγια.


onmed

Επόμενο Προηγούμενο
 
Καλαμαριά: 80 νέες θέσεις εργασίας - Τελευταίες ημέρες αιτήσεων

Καλαμαριά: 80 νέες θέσεις εργασίας - Τελευταίες ημέρες αιτήσεων

16:20 12/8/2026

δείτε αναλυτικά την προκήρυξη

Τρεις αθλητές από την Καλαμαριά στην Εθνική ομάδα ''Συγχαρητήρια Ελένη, Βαγγέλη και Νικόλα''!

Τρεις αθλητές από την Καλαμαριά στην Εθνική ομάδα ''Συγχαρητήρια Ελένη, Βαγγέλη και Νικόλα''!

15:56 12/8/2026

Κολυμβητικός Όμιλος Καλαμαριάς

Θεσσαλονίκη: Βίντεο ντοκουμέντο - 59χρονος έβαλε 6 φωτιές ''ξέδινε επειδή ήταν πιεσμένος''!

Θεσσαλονίκη: Βίντεο ντοκουμέντο - 59χρονος έβαλε 6 φωτιές ''ξέδινε επειδή ήταν πιεσμένος''!

15:19 12/8/2026

Στον εισαγγελέα ο 59χρονος

Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

19:58 11/8/2026

''οι θέσεις να ανταποκρίνονται στις ανάγκες''

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

19:45 11/8/2026

Βουτιές για όσους δεν έφυγαν από την πόλη

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

16:14 11/8/2026

Μια ουσιαστική συνάντηση

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

16:02 11/8/2026

Στο πλαίσιο της ποιμαντικής διακονίας..

Κλασικά Έπιπλα