Πόσο κάφε πρέπει να πίνετε για να προστατέψετε το συκώτι σας

14/6/2018 00:26    Καλά νέα για τους λάτρεις του καφέ
Καλά είναι τα νέα για τους λάτρεις του καφέ, καθώς ακόμη μία έρευνα επιβεβαιώνει τα οφέλη του για την υγεία και συγκεκριμένα για το συκώτι.

Η διάρκειας 26 ετών έρευνα που συμπεριέλαβε πάνω από 14.000 Αμερικανούς δεν απέδειξε σχέση αιτίας – αποτελέσματος, φάνηκε όμως ότι όσοι κατανάλωναν τρία ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ καθημερινά, ήταν πιθανότερο να αποφύγουν σοβαρές παθήσεις του ήπατος.

«Όσοι πίνουν καφέ ενδέχεται να διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο για ηπατική νόσο» αναφέρουν οι ερευνητές με επικεφαλής την Δρ Mariana Lazo, από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας Bloomberg του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, στη Βαλτιμόρη.

Τα ευρήματα υποστηρίζουν επίσης ότι «τα χαμηλά και μέτρια επίπεδα κατανάλωσης καφέ μπορεί να μην είναι επιβλαβή για το ήπαρ».

Η έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία από εθνική μελέτη για τις καρδιακές παθήσεις. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν διατροφικά ερωτηματολόγια που περιλάμβαναν ερώτηση σχετικά με την κατανάλωση καφέ. Τα ιατρικά αρχεία παρακολουθήθηκαν για πάνω από 26 χρόνια.

Οι συμμετέχοντες έπιναν κατά μέσο όρο λίγο λιγότερο από δύο φλιτζάνια καφέ ημερησίως. Η σύνδεση του καφέ με πιο υγιές ήπαρ παρέμενε ακόμη και όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψιν παράγοντες, όπως η φυλή και το εισόδημα, άλλα θέματα υγείας και διαφορετικά διατροφικά μοντέλα.

Ειδικότερα, όσοι κατανάλωναν τρία ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ καθημερινά είχαν 21% λιγότερες πιθανότητες να νοσηλευτούν για παθήσεις του ήπατος, ανέφεραν οι ερευνητές.

Οι ειδικοί δεν εκπλήσσονται πάντως από τα ευρήματα. «Η ιδέα ότι η κατανάλωση καφέ ωφελεί το συκώτι δεν είναι καινούργια», δήλωσε ο Δρ. David Bernstein. «Έχουν γίνει αρκετές μεγάλες μελέτες με συνολικά περισσότερους από 430.000 συμμετέχοντες, που διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση καφέ συνδέεται με σημαντική μείωση στην ανάπτυξη κίρρωσης», ειδικά μεταξύ εκείνων που τρώνε πολύ ή καταναλώνουν αλκοόλ.

Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής “Nutrition 2018”, στη Βοστώνη.



onmed
Επόμενο Προηγούμενο
 
Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

19:58 11/8/2026

''οι θέσεις να ανταποκρίνονται στις ανάγκες''

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

19:45 11/8/2026

Βουτιές για όσους δεν έφυγαν από την πόλη

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

16:14 11/8/2026

Μια ουσιαστική συνάντηση

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

16:02 11/8/2026

Στο πλαίσιο της ποιμαντικής διακονίας..

Θεσσαλονίκη: 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού στο ΓΝΘ «Παπανικολάου»

Θεσσαλονίκη: 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού στο ΓΝΘ «Παπανικολάου»

15:55 11/8/2026

ανάρτηση του υπουργού Υγείας

Θεσσαλονίκη: Πρωτοποριακή επέμβαση σε ασθενή με καρδιακή ανεπάρκεια

Θεσσαλονίκη: Πρωτοποριακή επέμβαση σε ασθενή με καρδιακή ανεπάρκεια

15:51 11/8/2026

στο ΑΧΕΠΑ

Καλαμαριά: Παραδοσιακό γλέντι στον Φοίνικα και δράσεις για τα παιδιά στις εκδηλώσεις του Δεκαπενταύγουστου

Καλαμαριά: Παραδοσιακό γλέντι στον Φοίνικα και δράσεις για τα παιδιά στις εκδηλώσεις του Δεκαπενταύγουστου

15:32 11/8/2026

δράσεις από τον τοπικό σύλλογο

Κλασικά Έπιπλα