Έρχονται στην αγορά οι πρώτοι ελληνικοί φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

11/7/2020 10:32    στην ακριτική Αλεξανδρούπολη
Ο Ιούλιος του 2020 μπορεί να είναι μήνας έναρξης διακοπών, στην Ελλάδα όμως βρίσκει ένα εργοστάσιο στην ακριτική Αλεξανδρούπολη σε «παραγωγικό οργασμό». Ο λόγος της έντονης κινητικότητας είναι οι προετοιμασίες για την παραγωγή φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα παράγονται από ελληνικά χέρια για την εγχώρια αλλά και τη διεθνή αγορά.

«Τα σχέδια μας είναι να κυκλοφορήσουν φορτιστές AC -εναλλασσόμενου ρεύματος- τέσσερα μοντέλα πριν το τέλος του έτους. Φορτιστές που έχουν σχεδιαστεί από Έλληνες μηχανικούς και στο software (σ.σ λογισμικό) και στο hardware (σ.σ ηλεκτρονικά συστήματα) και θα κατασκευάζονται επίσης από Έλληνες μηχανικούς. Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στην φάση της προετοιμασίας της παραγωγικής διαδικασίας», εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “ Πρακτορείο 104.9 FM” o κ. Κωσταντίνος Τερτίγκας, υπεύθυνος για την προετοιμασία και το αρχικό στήσιμο της γραμμής παραγωγής.

Η προσπάθεια για τον σχεδιασμό και τη δημιουργία των “ Made in Hellas” φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε το 2018. «Αποφασίσαμε να μπούμε στην αγορά σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων πριν από δύο χρόνια μετά από μια μακρά πορεία της εταιρίας μας σε συστήματα που σχετίζονται με τη ναυτιλία, την παραγωγή πετρελαίου, διαδικασίες που έχουν υψηλές απαιτήσεις», εξηγεί ο κ.Τερτίγκας που τονίζει ότι τα κύρια τεχνικά πλεονεκτήματα των ελληνικών φορτιστών, είναι απόρροια και της ενασχόλησης των Ελλήνων μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων με τους παραπάνω τομείς. Πλεονεκτήματα που έχουν να κάνουν με τις ελληνικές κλιματολογικές συνθήκες.

«Μπαίνουμε στη συγκεκριμένη αγορά με το πλεονέκτημα του σχεδιασμού. Τον σχεδιασμό που έγινε από Έλληνες μηχανικούς, που λαμβάνουν υπόψη την ιδιαιτερότητα της χώρας μας σε υψηλές  θερμοκρασίες π.χ. κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όταν έχουμε 42C ° υπό σκιάν αλλά και το κρύο και την υγρασία το χειμώνα. Επίσης ένας δικός μας φορτιστής θα είναι απλός στη συντήρηση και σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα αφού είναι τεχνολογίας plug & play. Όποιο τμήμα χαλάσει, αλλάζει εύκολα και γρήγορα», τονίζει ο κ.Τέρτιγκας που τοποθετείται και σε ότι αφορά την έμφαση που δίνεται στην παραγωγή εντός της χώρας.

Οι δυσκολίες πριν την παραγωγή

«Δεν είναι απλή υπόθεση κυρίως το να κατασκευαστεί  φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων, διότι απαιτείται να έχει το CE και συγκεκριμένα με το πρότυπο 61851-1:2019 πιστοποιητικό, το οποίο εκδίδεται από συγκεκριμένους ανεξάρτητους φορείς πιστοποίησης. Πρέπει να πληροί τις ευρωπαϊκές  προδιαγραφές ως προς την ασφάλεια και την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος. Οι δικές μας κατασκευές θα γίνουν από το εργοστάσιο της MARAC στην Αλεξανδρούπολη που τηρεί όλες τις προϋποθέσεις ISO για την παραγωγή ηλεκτρονικών», απαντά στη ερώτηση για τις υφιστάμενες δυνατότητες εγχώριας παραγωγής .

«Έχουμε παρουσιάσει τα προϊόντα μας σε αντιπροσωπίες αυτοκινήτων, εταιρίες ενοικιάσεως, leasing και ξενοδόχους. Όλοι έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά τους και εγκατάσταση τους σε όλη την επικράτεια ενώ για τους ξενοδόχους ο φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημαίνει και ένα επιπλέον αστέρι. Από σύλλογο ξενοδόχων όπου κάναμε παρουσίαση η αντίδραση ήταν "φέρτε μας άμεσα τεμάχια"», εξηγεί ο επιβλέπων του σχεδιασμού των φορτιστών ελληνικής σχεδίασης.

Ο ίδιος τονίζει πως για τις ανάγκες της παραγωγής που ξεκινά υπάρχει συνεργασία με ευρωπαϊκές εταιρίες σε τμήματα των φορτιστών. «Πρόκειται για ηλεκτρονικά μέρη που δεν παράγονται στην Ελλάδα και εισάγονται κυρίως από την ευρωπαϊκή αγορά.

Πριν τέλος καλοκαιριού το πρώτο μοντέλο

Σύμφωνα με τον κ Τερτίγκα στην αγορά της Ελλάδας το πρώτο μοντέλο φορτιστή αναμένεται να φτάσει «ίσως και πριν το τέλος του καλοκαιριού» αφού «είναι έτοιμη η γραμμή παραγωγής» ενώ αναμένεται από την εταιρία και η πιστοποίηση CE.

Πέρα από το πρώτο μοντέλο «που υπολογίζεται πως θα έχει τιμή της τάξης των 300 ευρώ», από την συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής θα κατασκευάζονται άλλοι 3 φορτιστές  αυτοκινήτων για  φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα 220/380VAC 50HZ, μοντέλα Type 2 Mennekes, όπως είναι γνωστός στους κατόχους Ι.Χ ηλεκτρικών οχημάτων ο συγκεκριμένος τύπος φορτιστή.

«Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού αναμένουμε να έχει κυκλοφορήσει στην αγορά το πρώτο μοντέλο της χαμηλότερης τιμής. Πρόκειται για έναν φορητό φορτιστή για το σπίτι σε απλή πρίζα 10Α (3,7KW)» εξηγεί ο κ.Τερτίγκας που περιγράφει πως θα ακολουθήσει το λανσάρισμα ενός φορτιστή «για το σπίτι, το εξοχικό κ.α. με παροχή από πρίζα πλυντηρίου στα 16Α (7,4KW)» ενώ θα κυκλοφορήσει «και ένα Wall box  (σ.σ επιτοίχιος φορτιστής) για καταστήματα-αντιπροσωπείες αυτοκινήτων-ενοικίασης αυτοκινήτων και ξενοδοχεία με ρεύμα 32Α (42KW). Το τελευταίο μοντέλο που θα βγει στην αγορά θα είναι «και με διπλό σύστημα για φόρτιση δύο αυτοκινήτων ανεξάρτητα», εξηγεί.

Σε ότι αφορά τέλος τους εξαγωγικούς στόχους, ο κ.Τερτίγκας εξηγεί πως αρχικά η στόχευση αφορά κυρίως τις χώρες των Βαλκανίων.



Επόμενο Προηγούμενο
 

O πιο γκρινιάρης: Το ανδρικό ζώδιο που είναι το πιο ανυπόφορο στην καραντίνα

O πιο γκρινιάρης: Το ανδρικό ζώδιο που είναι το πιο ανυπόφορο στην καραντίνα

17:13 9/4/2020

Έχουμε την καραντίνα, έχουμε και την γκρίνια του

Τούρκος καθηγητής: Έπρεπε να σκοτώσουμε τους πρώτους ασθενείς με κορονοιό!

Τούρκος καθηγητής: Έπρεπε να σκοτώσουμε τους πρώτους ασθενείς με κορονοιό!

17:04 9/4/2020

Αλί Ντεμιρσόι

Καλαμαριά: Συναγερμός στο νοσοκομείο

Καλαμαριά: Συναγερμός στο νοσοκομείο "Άγιος Παύλος" μετά από κρούσμα κορονοϊού

16:52 9/4/2020

σε καραντίνα προσωπικό

Οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών είχαν προειδοποιήσει για τον κορονοϊό από τον Νοέμβριο

Οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών είχαν προειδοποιήσει για τον κορονοϊό από τον Νοέμβριο

15:08 9/4/2020

ABC News

Θεσσαλονίκη: 274 πρόστιμα για άσκοπη μετακίνηση εχθές, Τετάρτη

Θεσσαλονίκη: 274 πρόστιμα για άσκοπη μετακίνηση εχθές, Τετάρτη

14:44 9/4/2020

ΕΛΑΣ

ΟΑΕΔ: Τι αλλάζει από 15 Απριλίου - Υποχρεωτικές όλες οι e-υπηρεσίες

ΟΑΕΔ: Τι αλλάζει από 15 Απριλίου - Υποχρεωτικές όλες οι e-υπηρεσίες

14:38 9/4/2020

ψηφιακός μετασχηματισμός

Κορονοϊός: 683 νέοι θάνατοι σε ένα 24ωρο στην Ισπανία

Κορονοϊός: 683 νέοι θάνατοι σε ένα 24ωρο στην Ισπανία

14:33 9/4/2020

5.756 τα νέα κρούσματα

Τραγικός επίλογος: Νεκρή βρέθηκε η αγνοούμενη ηλικιωμένη (φωτο)

Τραγικός επίλογος: Νεκρή βρέθηκε η αγνοούμενη ηλικιωμένη (φωτο)

14:29 9/4/2020

στα Τρίκαλα

Kορονοϊός και δυσκοιλιότητα: Τι πρέπει να κάνουμε στην καραντίνα

Kορονοϊός και δυσκοιλιότητα: Τι πρέπει να κάνουμε στην καραντίνα

14:18 9/4/2020

συμβουλές για τη νέα καθημερινότητα

Διευκρίνιση για τη Μεγάλη Εβδομάδα: Ναοί ανοιχτοί μόνο για τους ιερείς, όχι για τους πιστούς

Διευκρίνιση για τη Μεγάλη Εβδομάδα: Ναοί ανοιχτοί μόνο για τους ιερείς, όχι για τους πιστούς

14:01 9/4/2020

για τη Μεγάλη Εβδομάδα

Κλασικά Έπιπλα