Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Έκλεβαν πορτοφόλια από ηλικιωμένους

Θεσσαλονίκη: Έκλεβαν πορτοφόλια από ηλικιωμένους

11:16 7/5/2020

δικογραφίες

Μεταδίδεται ο κορoνοϊός από την άμμο και τη θάλασσα;

Μεταδίδεται ο κορoνοϊός από την άμμο και τη θάλασσα;

11:10 7/5/2020

Οι ειδικοί απαντούν

Αλλάζει το όριο επιβατών στα ταξί

Αλλάζει το όριο επιβατών στα ταξί

10:26 7/5/2020

κ. Καραμανλής

Θεσσαλονίκη: Συμβολική διαμαρτυρία με άδειες καρέκλες στον Λευκό Πύργο

Θεσσαλονίκη: Συμβολική διαμαρτυρία με άδειες καρέκλες στον Λευκό Πύργο

00:22 7/5/2020

«Empty Chairs»

Κορονοϊός: Δεν μεταδίδεται από τσίμπημα κουνουπιού

Κορονοϊός: Δεν μεταδίδεται από τσίμπημα κουνουπιού

21:26 6/5/2020

τι είπε ο Τσίοδρας

Ο ένας τα ρίχνει στον άλλο στη δίκη Τοπαλούδη

Ο ένας τα ρίχνει στον άλλο στη δίκη Τοπαλούδη

21:12 6/5/2020

«Ο άλλος την χτυπούσε, φοβήθηκα»

Τα ντοκουμέντα: Οι φωτό της Ντέμη που δείχνουν τι έκανε 3 το πρωί στην κουζίνα (Pics)

Τα ντοκουμέντα: Οι φωτό της Ντέμη που δείχνουν τι έκανε 3 το πρωί στην κουζίνα (Pics)

21:03 6/5/2020

Μάλλον η Κατερίνα δεν είδε καλά

Θεσσαλονίκη: Περιστατικό παιδιού με νόσο Kawasaki

Θεσσαλονίκη: Περιστατικό παιδιού με νόσο Kawasaki

21:02 6/5/2020

Ιπποκράτειο

Θεσσαλονίκη: Θερμικές κάμερες δοκιμάστηκαν στα δικαστήρια

Θεσσαλονίκη: Θερμικές κάμερες δοκιμάστηκαν στα δικαστήρια

19:34 6/5/2020

το μεσημέρι

ΟΑΕΔ: Λήγει στις 10 Μαΐου η αυτόματη ανανέωση δελτίων ανεργίας

ΟΑΕΔ: Λήγει στις 10 Μαΐου η αυτόματη ανανέωση δελτίων ανεργίας

19:19 6/5/2020

Από τις 11/5 ηλεκτρονική ανανέωση

Κλασικά Έπιπλα