Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
BrutaI, με μούσια και αγνώριστος: O Μπράτης του GNTM τα άλλαξε όλα μετά την καραντίνα (Pic)

BrutaI, με μούσια και αγνώριστος: O Μπράτης του GNTM τα άλλαξε όλα μετά την καραντίνα (Pic)

18:28 17/5/2020

Ριζική αλλαγή

Έτσι θα γίνονται οι προπονήσεις σε κολυμβητήρια, γήπεδα στίβου, γυμναστήρια

Έτσι θα γίνονται οι προπονήσεις σε κολυμβητήρια, γήπεδα στίβου, γυμναστήρια

18:24 17/5/2020

οδηγίες

Ο κορονοϊός μπορεί να φέρει το τέλος της χειραψίας;

Ο κορονοϊός μπορεί να φέρει το τέλος της χειραψίας;

17:59 17/5/2020

κίνηση που ίσως προήλθε από την αρχαία Ελλάδα

Καλαμαριά: Έκτακτη διακοπή ρεύματος - Έκρηξη σε υποσταθμό

Καλαμαριά: Έκτακτη διακοπή ρεύματος - Έκρηξη σε υποσταθμό

17:54 17/5/2020

διακοπή σε πολλές περιοχές

Θεσσαλονίκη: Ναρκωτικά εντόπισε σκύλος της αστυνομίας

Θεσσαλονίκη: Ναρκωτικά εντόπισε σκύλος της αστυνομίας

17:21 17/5/2020

«Minnie»

Δυναμιτίζει το κλίμα η Τουρκία: Χίος, Ψαρά και Σάμος «παραβιάζουν» τη Συνθήκη της Λωζάνης

Δυναμιτίζει το κλίμα η Τουρκία: Χίος, Ψαρά και Σάμος «παραβιάζουν» τη Συνθήκη της Λωζάνης

17:13 17/5/2020

Με προκλητική NAVTEX

Θεσσαλονίκη: Προσπάθησε να αγοράσει μπύρες με πλαστό 50ευρω

Θεσσαλονίκη: Προσπάθησε να αγοράσει μπύρες με πλαστό 50ευρω

17:09 17/5/2020

Τούμπα

Ιερά Σύνοδος για Αμβρόσιο: Ανυπόστατος ο αφορισμός - Μόνο εμείς έχουμε την αρμοδιότητα αυτή

Ιερά Σύνοδος για Αμβρόσιο: Ανυπόστατος ο αφορισμός - Μόνο εμείς έχουμε την αρμοδιότητα αυτή

16:59 17/5/2020

ανακοίνωση

Τι πρέπει να προσέχουν οι καρδιοπαθείς το καλοκαίρι

Τι πρέπει να προσέχουν οι καρδιοπαθείς το καλοκαίρι

16:56 17/5/2020

Ελληνική Καρδιολογική Εταιρία

Κορονοϊός: Κατέληξε 46χρονη στη Θεσσαλονίκη - Στους 163 οι νεκροί

Κορονοϊός: Κατέληξε 46χρονη στη Θεσσαλονίκη - Στους 163 οι νεκροί

16:50 17/5/2020

Μακραίνει η λίστα των νεκρών

Κλασικά Έπιπλα