Νέα διόδια έξω από την Θεσσαλονίκη - Οι σκέψεις για την τιμή

16/10/2019 11:46    σε ποια σημεία
Έως το τέλος του μήνα θα δημοσιευθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των μετωπικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι η κατασκευή τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.

Η έναρξη λειτουργίας των δύο σταθμών αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι των θεσμών, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αργότερο έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να δημοσιευθεί κοινή υπουργική απόφαση και για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, η κατασκευή του οποίου έχει επίσης ολοκληρωθεί.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο μέχρι να ολοκληρωθούν έργα στις υποδομές του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των οδηγών.

Ο σχεδιασμός που είχε εκπονηθεί για την τιμολογιακή πολιτική προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ, προκειμένου να εξισωθούν με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών άμεσα, δεδομένου ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες της Εγνατίας Οδού δεν είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκείνες των υπόλοιπων μεγάλων οδικών αξόνων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Αξιού, η οποία είναι υπό κατάρρευση. Στη γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα εκτεταμένες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και να χρειαστεί η κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή. Έργα ενίσχυσης απαιτούνται και στη γέφυρα Στρυμονικού.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να ξεκολλήσει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη και να καταγραφεί πρόοδος στην επόμενη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμών, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου.

Μεταξύ των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων στα Σιάτιστα, το Αρδάνιο και την Καβάλα. Η κατασκευή των δύο πρώτων εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση της Καβάλας, δεδομένου ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω ζητημάτων που αφορούν στις απαλλοτριώσεις γης. Σε εξέλιξη είναι και η κατασκευή των 43 πλευρικών σταθμών.

Για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία εκτιμούν ότι το κόστος για την πιστοποίηση θα ανέλθει σε ποσό μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως αναφέρουν, υπό εξέταση είναι το ποιος θα επωμισθεί το κόστος, όχι μόνο για τις σήραγγες αλλά και για τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία Οδό.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία: να καλυφθούν τα έξοδα από τα περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ που έχει στο ταμείο της η εταιρεία, να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο ή το σχήμα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το προσφερόμενο τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η διευθέτηση των ζητημάτων που εκκρεμούν έως το τέλος Φεβρουαρίου, ημερομηνία που αποτελεί τον στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.


economistas
Επόμενο Προηγούμενο
 

Προκαλεί η Τουρκία: Mετά την πανδημία θα υπάρξει νέο προσφυγικό κύμα προς την Ελλάδα

Προκαλεί η Τουρκία: Mετά την πανδημία θα υπάρξει νέο προσφυγικό κύμα προς την Ελλάδα

17:15 24/5/2020

Μεβλούτ Τσαβούσογλου

Παραλίες χιλιομέτρων, πας χωρίς πλοίο: Το νησί που τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι θα βουλιάξει από Έλληνες

Παραλίες χιλιομέτρων, πας χωρίς πλοίο: Το νησί που τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι θα βουλιάξει από Έλληνες

17:04 24/5/2020

Αναμενόμενο..

"Άνοιγμα" νησιών με αγωνία αλλά και αισιοδοξία

16:28 24/5/2020

τι λένε οι δήμαρχοι

Κέρκυρα: Οπλισμένος σαν «αστακός» ήταν ο 47χρονος που συνελήφθη για βιασμό

Κέρκυρα: Οπλισμένος σαν «αστακός» ήταν ο 47χρονος που συνελήφθη για βιασμό

16:26 24/5/2020

ο δράκος του Κάβου

Ο πρώτος ελληνικός σταθμός μέτρησης σε οικοσυστήματα στην Ελλάδα είναι του ΑΠΘ

Ο πρώτος ελληνικός σταθμός μέτρησης σε οικοσυστήματα στην Ελλάδα είναι του ΑΠΘ

15:46 24/5/2020

«FluxTower»

Καλαμαριά: Μια παρέα παιδιών ομόρφυνε το Πάρκο των Χαμένων Πατρίδων (φώτο)

Καλαμαριά: Μια παρέα παιδιών ομόρφυνε το Πάρκο των Χαμένων Πατρίδων (φώτο)

15:35 24/5/2020

με δικά τους έξοδα

Καλαμαριά: Δράσεις για την Ημέρα πάρκων σήμερα - Φέρε το γλαστράκι σου

Καλαμαριά: Δράσεις για την Ημέρα πάρκων σήμερα - Φέρε το γλαστράκι σου

11:52 24/5/2020

Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων

Θεσσαλονίκη: Τι συνέβη και πολλαπλασιάστηκε το φλοιοφάγο έντομο στο Σέιχ Σου

Θεσσαλονίκη: Τι συνέβη και πολλαπλασιάστηκε το φλοιοφάγο έντομο στο Σέιχ Σου

11:30 24/5/2020

καθηγητής Θεοχάρης Ζάγκας

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ καταρρίπτει drone με όπλο λέιζερ

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ καταρρίπτει drone με όπλο λέιζερ

11:08 24/5/2020

Solid State

Καλαμαριά: Δυσοσμία από τα απορριμματοφόρα δίπλα στα κοιμητήρια

Καλαμαριά: Δυσοσμία από τα απορριμματοφόρα δίπλα στα κοιμητήρια

11:03 24/5/2020

διαμαρτυρίες

Κλασικά Έπιπλα