Υπογλυκαιμία: Τι να φάτε για να περάσει η… κρίση

17/1/2020 22:59    οδηγιες
Η υπογλυκαιμία είναι το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, αδυναμία και άγχος. Ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνει ένα άτομο με υπογλυκαιμία για να μειώσει τα συμπτώματα;

Σε αυτό το άρθρο, αναφέρουμε ορισμένες ιδέες γευμάτων για άτομα με υπογλυκαιμία, καθώς και άλλες συμβουλές για τη διαχείριση της κατάστασης.

Τι είναι η υπογλυκαιμία

Τα άτομα με επίμονο χαμηλό σάκχαρο στο αίμα ενδέχεται να έχουν υπογλυκαιμία. Η ύπαρξη χαμηλού σακχάρου στο αίμα συσχετίζεται συχνά με τον διαβήτη, αλλά είναι πιθανό να έχετε υπογλυκαιμία χωρίς διαβήτη.

Άλλες συχνές αιτίες περιλαμβάνουν ορμονικές ανεπάρκειες, κρίσιμες ασθένειες και υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Όταν το σάκχαρο αίματος πέφτει μέσα σε 4 ώρες από το τελευταίο γεύμα, το άτομο μπορεί να βιώσει αντιδραστική υπογλυκαιμία. Η κατάσταση αυτή προκαλείται από την υπερβολική παραγωγή ινσουλίνης μετά το φαγητό.

Συμπτώματα υπογλυκαιμίας:

τρέμουλο
αίσθημα αδυναμίας, ή λιποθυμίας
πονοκέφαλος
αίσθηση ότι σκέφτεστε και ενεργείτε με πιο αργούς ρυθμούς
σύγχυση
άγχος και ευερεθιστότητα
ταχυπαλμία
χλωμή απόχρωση επιδερμίδας
θολή όραση
μυρμήγκιασμα στα χείλη

Υπογλυκαιμία: Πρωινό γεύμα

Ένα άτομο πρέπει πάντα να προσπαθεί να τρώει το πρωινό όσο το δυνατόν συντομότερα μετά το ξύπνημα, καθώς τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορεί να έχουν πέσει κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Συνιστάται να περιορίζετε την πρόσληψη χυμών φρούτων το πρωί και να επιλέγετε χυμούς που δεν έχουν πρόσθετη ζάχαρη, καθώς μπορεί να προκαλέσουν αστάθεια στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Ορισμένες ιδανικές επιλογές για πρωινό περιλαμβάνουν:

βραστά αυγά και τοστ με ψωμί ολικής άλεσης
πλιγούρι βρώμης με μούρα, ηλιόσπορους, αγαύη και κανέλα
γιαούρτι με μούρα, μέλι και πλιγούρι βρώμης

Η κανέλα θεωρείται ότι βοηθά στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μπορεί να πασπαλιστεί σε πολλά τρόφιμα για πρωινό.

Υπογλυκαιμία: Μεσημεριανό γεύμα

Το μεσημεριανό γεύμα πρέπει να είναι μικρό, αλλά γεμάτο με πρωτεΐνες, υγιή λίπη και σύνθετους υδατάνθρακες που θα συνεχίσουν να απελευθερώνουν ενέργεια αργά.

Μερικές καλές ιδέες μεσημεριανού γεύματος για την υπογλυκαιμία είναι:

τόνος, κοτόπουλο, ή σάντουιτς tofu σε ψωμί ολικής αλέσεως με σαλάτα
ρεβίθια και σαλάτα λαχανικών
ψητά ψάρια, ψητή γλυκοπατάτα και μικρή σαλάτα

Είναι απαραίτητο για ένα άτομο με υπογλυκαιμία να γνωρίζει το γλυκαιμικό δείκτη (ΓΔ) των τροφίμων που καταναλώνει. Ορισμένα τρόφιμα που φαίνονται υγιεινά μπορεί να έχουν υψηλό ΓΔ. Ευτυχώς, θα υπάρχει σχεδόν πάντα κάποια εναλλακτική λύση με χαμηλότερο ΓΔ.

Για παράδειγμα, οι γλυκοπατάτες έχουν σχετικά χαμηλό ΓΔ και είναι γεμάτες από αντιοξειδωτικά, καθιστώντας τις μια καλύτερη επιλογή από άλλους τύπους πατάτας, όπως οι λευκές πατάτες, οι οποίες έχουν υψηλό ΓΔ.

Υπογλυκαιμία: Βραδινό γεύμα

Ένα άτομο με υπογλυκαιμία θα πρέπει να κρατήσει τα βραδινά του γεύματα μικρά. Μια καλή επιλογή δείπνου περιλαμβάνει πρωτεΐνες και σύνθετους υδατάνθρακες.

Οι ιδέες για δείπνο περιλαμβάνουν:

κοτόπουλο ή τόφου με καστανό ρύζι και λαχανικά
σολομό με λαχανικά στον ατμό, ή σαλάτα
Μίξη με φασόλια, φακές, ρεβίθια και κονσέρβα ντομάτας

Υπογλυκαιμία: Σνακ

Τα άτομα με υπογλυκαιμία πρέπει να προσπαθήσουν να συμπεριλάβουν μικρά, θρεπτικά σνακ μεταξύ των γευμάτων. Σκοπός είναι να διατηρήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά. Επίσης, να εξασφαλίσουν ότι έχουν αρκετές βιταμίνες, ανόργανα άλατα, υγιή λίπη, πρωτεΐνες και ινώδεις υδατάνθρακες στη διατροφή τους.

Επιλέξτε ΕΝΑ σνακ ενδιάμεσα σε πρωινό και μεσημεριανό, ΕΝΑ δεύτερο ενδιάμεσα σε μεσημεριανό και βραδινό και κάτι πολύ λίγο λίγο πριν πέσετε για ύπνο. Αυτά θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

Μερικές υγιεινές επιλογές σνακ είναι:

ένα μικρό μήλο με μερικές φέτες τυρί cheddar
μια μπανάνα με μια χούφτα καρύδια ή σπόρους
μια φέτα ψωμί τοστ ολικής αλέσεως με αβοκάντο ή χούμους
κράκερ ολικής άλεσης με μια μικρή κονσέρβα τόνου
καρότα, πιπεριές και αγγούρι βουτηγμένα σε χούμους
ένα smoothie λαχανικών

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά μπορεί να χρειαστεί να τρώνε πιο συχνά, καθώς η επίπονη, ή διαρκή σωματική άσκηση μπορεί να προκαλέσει πτώση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Ένα άτομο πρέπει να φάει ένα μικρό σνακ που περιλαμβάνει υδατάνθρακες και πρωτεΐνες πριν από μια προπόνηση.

Οι καλές επιλογές περιλαμβάνουν:

ένα φρούτο, ή μια χούφτα μούρα και κράκερ ολικής αλέσεως
γιαούρτι με μούρα
ένα μήλο με μια κουταλιά του φυστικοβούτυρο και μια φέτα τυρί
μια μικρή χούφτα αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς

Η σωματική άσκηση με γεμάτο στομάχι δεν συνιστάται, επομένως τα μικρά σνακ πριν την άσκηση και η καλή ενυδάτωση είναι σημαντικά.



iatropedia

Επόμενο Προηγούμενο
 
Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Πάνω από 40 σχολεία προχώρησαν σε καταλήψεις (ΦΩΤΟ)

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 40 σχολεία προχώρησαν σε καταλήψεις (ΦΩΤΟ)

16:36 22/9/2020

Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών

Κορονοϊός: Αυτόφωρο για τους αρνητές μάσκας

Κορονοϊός: Αυτόφωρο για τους αρνητές μάσκας

16:26 22/9/2020

εισαγγελέας Αρείου Πάγου

ΕΝΦΙΑ 2020: Την Παρασκευή τα εκκαθαριστικά - Διπλή δόση φόρου τον Οκτώβριο

ΕΝΦΙΑ 2020: Την Παρασκευή τα εκκαθαριστικά - Διπλή δόση φόρου τον Οκτώβριο

16:22 22/9/2020

Taxisnet

Βίντεο ντοκουμέντο: Καρέ-καρέ η επίθεση ενόπλου σε 39χρονο στη Θεσσαλονίκη

Βίντεο ντοκουμέντο: Καρέ-καρέ η επίθεση ενόπλου σε 39χρονο στη Θεσσαλονίκη

16:19 22/9/2020

Στιγμές πανικού

Μέτρα μετά τα κρούσματα στο Άγιο Όρος – «Βάφτισαν» τον κορονοϊό γρίπη στην Μονή Αγίου Παύλου

Μέτρα μετά τα κρούσματα στο Άγιο Όρος – «Βάφτισαν» τον κορονοϊό γρίπη στην Μονή Αγίου Παύλου

16:08 22/9/2020

vibdeo

Καλαμαριά: Συγκεντρώνεται ανθρωπιστική βοήθεια για τους πληγέντες της Καρδίτσας

Καλαμαριά: Συγκεντρώνεται ανθρωπιστική βοήθεια για τους πληγέντες της Καρδίτσας

16:02 22/9/2020

Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής

Καλαμαριά: Δωρεάν εξέταση μνήμης - Ποιους αφορά

Καλαμαριά: Δωρεάν εξέταση μνήμης - Ποιους αφορά

15:54 22/9/2020

Δεκαήμερο ενημέρωσης και πρόληψης

Αν δεν πας νηστικός δεν θα αντέξεις: Το σουβλατζίδικο με τα τεράστια πιτόγυρα και το θρακόψωμο-γίγας (Pics)

Αν δεν πας νηστικός δεν θα αντέξεις: Το σουβλατζίδικο με τα τεράστια πιτόγυρα και το θρακόψωμο-γίγας (Pics)

15:47 22/9/2020

κόλαση

Τεστ IQ: 3 πονηροί γρίφοι λογικής που αν τους λύσεις, τότε ο δείκτης νοημοσύνης σου είναι 140+

Τεστ IQ: 3 πονηροί γρίφοι λογικής που αν τους λύσεις, τότε ο δείκτης νοημοσύνης σου είναι 140+

15:45 22/9/2020

Ο χρόνος δεν παίζει ρόλο

Έλαμψαν και μετά χάθηκαν: Πού βρίσκονται και τι κάνουν σήμερα 6 τραγουδιστές των ’90s που μας μεγάλωσαν (Pics)

Έλαμψαν και μετά χάθηκαν: Πού βρίσκονται και τι κάνουν σήμερα 6 τραγουδιστές των ’90s που μας μεγάλωσαν (Pics)

15:43 22/9/2020

Σόλο καλλιτέχνες ή συγκροτήματα

Κλασικά Έπιπλα