Μερικοί άνθρωποι νομίζουν ότι για είσαι επιτυχημένος στο στοίχημα πρέπει να αναλύεις καλά τα παιχνίδια και να αφιερώνεις πολύ χρόνο εστιάζοντας στα σπορ και τα νούμερα.
Ωστόσο, κάποιες στιγμές το να σκεφτείς έξω από το κουτί μπορεί να είναι ευεργετικό.
Υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα μονοπάτια που χρειάζονται διερεύνηση πριν το στοίχημα.
Άλλωστε, πλέον υπάρχει εντυπωσιακή γκάμα αγορών στις στοιχηματικές, όπως η
bet365.
Είναι σημαντικό για τους παίκτες να συγκρίνουν τα σπορ με βάση την καθημερινή τους τριβή με αυτά. Ενώ πολλοί από εμάς δεν έχουν σκεφτεί ποτέ να γίνουν σομελιέ υπάρχει ένα ντοκιμαντέρ στο Netflix, με το όνομα «Somm», που μπορεί να μας ανοίξει τους ορίζοντες σχετικά και με το στοίχημα. Σε αυτή τη σειρά τέσσερις άνθρωποι προσπαθούσαν να περάσουν τα τεστ για να γίνουν σομελιέ (ειδικοί στα θέματα του κρασιού). Εξετάσεις οι οποίες θεωρούνται από τις πιο δύσκολες. Οι άνθρωποι αυτοί, λοιπόν, σπατάλησαν χρόνια παρατηρώντας, σπουδάζοντας και μαθαίνοντας τα πάντα για το κρασί. Από την ιστορία του, το που βγαίνει το κάθε είδος και φυσικά τη γεύση του. Μέρος του τελικού διαγωνίσματος ήταν και μία τυφλή δοκιμή στην οποία οι διαγωνιζόμενοι είχαν μπροστά τους έξι διαφορετικά ποτήρια κρασί και έπρεπε να καταλάβουν το είδος του και την προέλευσή του και στη συνέχεια να το κατηγοριοποιήσουν. Βέβαια, όσο καλά κι αν είχαν μελετήσει το κρασί, τα λάθη δεν απουσίαζαν. Μπορούσαν, όμως, να έχουν κάποιες γενικές νόρμες σχετικά με το κρασί στο μυαλό τους και να μην απέχουν πολύ από τη σωστή απάντηση.
Κι εδώ έρχεται το στοίχημα ως διαδικασία. Πολλοί θεωρούν αρκετά σημαντικό να μπορείς να διαβάσεις την αγορά. Να δεις τις κινήσεις της και να καταλάβεις γιατί ένα σημείο κινείται ανοδικά, πτωτικά ή μένει στάσιμο. Να αποκωδικοποιήσεις αν η αλλαγή στην τιμή του έγινε διότι μπορεί να υπήρχε ένας μικρός τζίρος στην αγορά και κάποιος να έπαιξε ένα σημαντικό –αλλά επίσης σχετικά μικρό- ποσό. Όπως επίσης το αν υπάρχουν πάρα πολλά στοιχήματα από διαφορετικούς παίκτες ή απλώς ένας παίκτης που ποντάρει μεγάλα ποσά τοποθέτησε τα χρήματά του σε αυτό το σημείο και το επηρέασε. Έτσι για να προσδιορίσεις την αξία ενός σημείου πρέπει να εκτιμήσεις τις αρχικές του κινήσεις, την αντίστασή του στα πονταρίσματα, το αποτύπωμα του χρόνου σε αυτό και τα όρια του μπουκ. Συνεπώς μπορείς να χτίσεις το προφίλ μίας αγοράς και να κινηθείς μέσω αυτού ποντάροντας την κατάλληλη στιγμή.
Με τον χρόνο, σημειώνοντας και ξεχωρίζοντας τις αγορές, φτιάχνεις μία πατέντα, που θα σε ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους παίκτες, οι οποίοι συνήθως ασχολούνται με την παράδοση των δύο ομάδων. Ή τη συμπεριφορά μίας ομάδας απέναντι σε μία άλλη παρόμοιας δυναμικότητας. Ωστόσο, είναι πάντοτε χρήσιμο μαζεύοντας τις απαιτούμενες πληροφορίες για μία αγορά, να την κατηγοριοποιήσεις, διότι είναι αρκετά πιθανό αυτή να συμπεριφερθεί όπως είχε και στο παρελθόν. Να ακολουθήσει ένα μοτίβο.
Έτσι μπορείς να έχεις κατά νου κοινούς δείκτες και κοινές συνιστώσες για να είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις τον μπουκ. Όταν τα αναγνωρίσεις αυτά, θα μπορέσεις με μεγαλύτερη ευκολία να εκτιμήσεις την αγορά και να ποντάρεις την πρέπουσα στιγμή.
(Σημαντικό είναι να έχεις πλήρη εικόνα της αγοράς και όχι μόνο το τι συμβαίνει σε έναν ή δύο μπουκ).
Οι κυριότεροι δείκτες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη είναι:
Α) Το περιθώριο κέρδους που δίνει ο κάθε μπουκ (αν είναι μικρό ή μεγάλο και κατά συνέπεια ποιοι παίκτες παίζουν σε αυτόν, επαγγελματίες ή απλώς άνθρωποι που ποντάρουν για να ευχαριστηθούν).
Β) Οι διαφορές στις αποδόσεις μεταξύ διαφορετικών χρονικών περιόδων.
Γ) Οι πρώτες κινήσεις των αγορών. Αυτές δηλαδή που λαμβάνουν χώρο τα πρώτα 5 ή 10 λεπτά μέχρι την πρώτη σταθεροποίησή τους. Αν ένας παίκτης καταλάβει τι συμβαίνει, τότε μπορεί να αναγνωρίσει αν ένα ποντάρισμα που μετακινεί την τιμή γίνεται για κάποιο συγκεκριμένο λόγο.
Δ) Αν οι αλλαγές στις αποδόσεις γίνονται από πολλά πονταρίσματα ή από λίγα.
Ε) Ο leader της αγοράς. Το να βλέπεις ποιος είναι ο μπουκ που αντιδρά πρώτος στις κινήσεις είναι εξέχουσας σημασίας. Οι μπουκ πολλές φορές κινούνται με βάση τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, οι πρώτες κινήσεις βασίζονται στα πονταρίσματα.
ΣΤ) Οι τελευταίες κινήσεις, δηλαδή αυτές που συμβαίνουν τα τελευταία 30 λεπτά πριν από την έναρξη του γεγονότος. Μπορεί να είναι τόσο σημαντικές όσο οι πρώτες.