Το Σάββατο, 3 Φεβρουαρίου 2023 θα πραγματοποιηθεί το συνέδριο που διοργανώνεται από το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου, με θέμα «Ευημερία παιδαγωγών και επεκτασιμότητα πολιτικών». Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από τις 10:00 μέχρι τις 15:30 στο ξενοδοχείο Mediterranean Palace στη Θεσσαλονίκη.
Το συνέδριο διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου «Προωθώντας την Ευημερία των Παιδαγωγών Μέσω της Ενίσχυσης Θετικής Συμπεριφοράς στην Αγωγή Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας» (ProW: 626146-EPP-1-2020-2-EL-EPPKA3-PI-POLICY), το οποίο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρωταρχική επιδίωξη του συνεδρίου είναι να αναδείξει τη σημασία και τα οφέλη της ενδυνάμωσης και υποστήριξης των παιδαγωγών χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις από το πεδίο της Θετικής Ψυχολογίας και το σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς στο παιδικό σταθμό (SWPBS), καθώς και να ενισχύσει την προσπάθεια διαμόρφωσης δομημένων πολιτικών στον τομέα της προσχολικής αγωγής.
Ο Δήμος Καλαμαριάς λαμβάνοντας υπόψη τη σπουδαιότητα αυτής της ηλικίας για την ολιστική ανάπτυξη των μικρών παιδιών, συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ProW, το οποίο έργο ολοκληρώνεται φέτος, μετά από τρία χρόνια υλοποίησης σε 33 παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία του Δήμου της Καλαμαριάς και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής, αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε νηπιαγωγείο και παιδικός σταθμός αποτελεί ένα σύστημα με διακριτά χαρακτηριστικά, το έργο ProW δεν προσέφερε ένα προκαθορισμένο πρόγραμμα παρέμβασης ή ένα πρόγραμμα δεξιοτήτων ίδιο για όλους. Στόχος του έργου ήταν η υποστήριξη των παιδαγωγών της πρώιμης παιδικής ηλικίας, διασφαλίζοντας ότι θα επιμορφωθούν στην αποτελεσματική διαχείριση των μη επιθυμητών συμπεριφορών των παιδιών (SWPBS) και στην ενίσχυση της ευημερίας τους (Θετική Ψυχολογία).
Ορισμένα οφέλη για τους παιδαγωγούς που αναδεικνύονται από την εφαρμογή του έργου είναι η βελτίωση της επαγγελματικής ικανοποίησης ως προς ζητήματα προσωπικής επίτευξης, η βελτίωση της αίσθησης ικανοποίησης για τις εργασιακές συνθήκες του επαγγέλματός τους, της γενικής αίσθησης ευημερίας, της αίσθησης αποτελεσματικότητας ως προς τη διδακτική τους ικανότητα και της σύνδεσης τους με τη σχολική μονάδα και η βελτίωση της αίσθησης αποτελεσματικότητας ως προς ζητήματα προώθησης κοινωνικών δεξιοτήτων (π.χ. επίλυσης συγκρούσεων, φιλικό κλίμα της τάξης). Ακόμη, εντοπίζονται οφέλη και για τα παιδιά όπως η βελτίωση φιλοκοινωνικών δεξιοτήτων, η μείωση των προβλημάτων στις σχέσεις μεταξύ συνομήλικών, η βελτίωση σε δεξιότητες κοινωνικής συμπεριφοράς και η βελτίωση σε όλα τα επίπεδα της συμπεριφοράς κοινωνικής προσαρμογής.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο, μπείτε στην ακόλουθη ιστοσελίδα: https://prowproject.eu