Βάλτε αυτό στο πιάτο σας και προστατευτείτε από 4 επικίνδυνες νόσους

8/2/2020 11:25    Μακροζωία
Πλήθος ερευνών συσχετίζει την διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες με την υγεία και την μακροζωία. Έρευνες που έρχονται από τη δεκαετία του 80 έδειξαν ότι οι μακρόβιοι αγροτικοί πληθυσμοί της Ιαπωνίας ακολουθούσαν διατροφή υψηλή σε φυτικές ίνες, εν αντιθέσει με τους κατοίκους των πόλεων που κατανάλωναν πολύ λιγότερες φυτικές ίνες.

Οι φυτικές ίνες απομακρύνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο (π.χ. έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο), την απειλή του καρκίνου (ιδιαίτερα του παχέος εντέρου), τα πεπτικά προβλήματα, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στον έλεγχο της χοληστερόλης, του σακχάρου του αίματος και την καλύτερη ρύθμιση του βάρους.

Περισσότερα από εκατό χρόνια έρευνας έχουν τεκμηριώσει την ευεργετική δράση για την υγεία της πρόσληψης φυτικών ινών.

Σύμφωνα με ανάλυση πάνω από 180 μελετών παρατήρησης και 50 κλινικών ερευνών από τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες που πραγματοποιήθηκε από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Otago τα ευεργετικά οφέλη της πρόσληψης ινών φαίνεται ότι είναι ακόμη μεγαλύτερη από ότι ήταν έως τώρα γνωστό.

Η ανάλυση των επιστημόνων έδειξε μειωμένο κατά 15-30% κίνδυνο πρόωρου θανάτου και χρόνιων νόσων σε όσους κατανάλωναν τις περισσότερες ίνες στη διατροφή τους συγκριτικά με εκείνους που προσλάμβαναν τις λιγότερες.

Μια πλούσια σε ίνες διατροφή συνδέθηκε με μείωση κατά 22% του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, 16% του διαβήτη τύπου 2 και του καρκίνου του παχέος εντέρου και κατά 30% του κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακές νόσους.

Οι Αυστραλοί ερευνητές προτείνουν ως ιδανικό στόχο κατανάλωσης ινών καθημερινά τα 25-29 γραμμάρια και όχι τα λιγότερα από 20 γρ που βρέθηκε ότι καταναλώνουν οι περισσότεροι.

Επομένως για να αυξήσουμε τις ίνες στη διατροφή μας επιλέγουμε όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, ενώ αν θέλουμε να κάνουμε δίαιτα με ένα πρόγραμμα πλούσιο σε φυτικές ίνες δοκιμάζουμε αυτό

Αποφεύγουμε ακόμη τα επεξεργασμένα τρόφιμα  και τις συχνές εξόδους έξω για φαγητό γιατί σπανίως οι επιλογές μας είναι πλούσιες σε ίνες.

 

ygeiamou

Επόμενο Προηγούμενο
 
Καλαμαριά: Έρχεται το πανηγύρι του Φοίνικα - Περιφορά εικόνας και Ιερά Λείψανα Αγίων για προσκύνηση

Καλαμαριά: Έρχεται το πανηγύρι του Φοίνικα - Περιφορά εικόνας και Ιερά Λείψανα Αγίων για προσκύνηση

21:27 9/8/2026

Πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Θεσσαλονίκη: Τσουχτερό πρόστιμο σε άντρα που έκαιγε σκουπίδια στο οικοπεδό του

Θεσσαλονίκη: Τσουχτερό πρόστιμο σε άντρα που έκαιγε σκουπίδια στο οικοπεδό του

20:36 9/8/2026

από ανακριτικούς υπαλλήλους

Τη ζωή της έχασε 65χρονη λουόμενη στους Αμμόλοφους Καβάλας

Τη ζωή της έχασε 65χρονη λουόμενη στους Αμμόλοφους Καβάλας

20:19 9/8/2026

επιχειρήθηκε ΚΑΡΠΑ

Απαγόρευση κυκλοφορίας σε τρεις δήμους της Χαλκιδικής

Απαγόρευση κυκλοφορίας σε τρεις δήμους της Χαλκιδικής

20:15 9/8/2026

πεζών και τροχοφόρων οχημάτων

Καλαμαριά: Έρχεται ο Φέρρης στο γήπεδο του Απόλλωνα - Μια συναυλία που θα ταρακουνήσει την πόλη!

Καλαμαριά: Έρχεται ο Φέρρης στο γήπεδο του Απόλλωνα - Μια συναυλία που θα ταρακουνήσει την πόλη!

17:39 8/8/2026

στο πλαίσιο της περιοδείας «Όσο Θα Γυρίζει Η Γη»

Καλαμαριά: Σφραγίστηκε πάρκο, δεν έχει μέρος για τα παιδιά - ''Ο δήμος υποσχέθηκε λύση αλλά μπήκαν λαμαρίνες''

Καλαμαριά: Σφραγίστηκε πάρκο, δεν έχει μέρος για τα παιδιά - ''Ο δήμος υποσχέθηκε λύση αλλά μπήκαν λαμαρίνες''

16:05 8/8/2026

Υπογραφές κατοίκων για να παραμείνει χώρος πρασίνου

Θεσσαλονίκη: Είχε στην αυλή του δενδρύλλια κάνναβης!

Θεσσαλονίκη: Είχε στην αυλή του δενδρύλλια κάνναβης!

14:43 8/8/2026

τον συνέλαβαν

Κλασικά Έπιπλα