Εγνατία Όδος: Νέα παράταση για την παραχώρηση!

14/11/2019 21:40    βουνό οι εκκρεμότητες
Μία δεκάδα σημαντικών εκκρεμοτήτων πρέπει να επιλύσουν ελληνικό Δημόσιο και Εγνατία Οδός ΑΕ ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, όπως προκύπτει από το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Αξιοποίησης (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) την περασμένη Τρίτη.

Το ΤΑΙΠΕΔ επαναπρογραμμάτισε την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την 21η Φεβρουαρίου του 2020, έπειτα από τρεις παρατάσεις (οι προηγούμενες προθεσμίες έληγαν στις 22 Φεβρουαρίου, στις 7 Ιουνίου και στις 4 Οκτωβρίου), και απέστειλε νέο σχέδιο, το τρίτο κατά σειρά, στους υποψήφιους επενδυτές για τη Σύμβαση Παραχώρησης, αναμένοντας τη λήψη σχολίων από αυτούς, προκειμένου να προετοιμαστεί και να αποσταλεί το οριστικό σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης, βάσει του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Εκτός από τις ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των διοδίων σε Ωραιόκαστρο, Ασπροβάλτα και Στρυμωνικό (ήδη εκδόθηκε ΚΥΑ για τους δύο πρώτους σταθμούς), στις εκκρεμότητες του Δημοσίου για την Εγνατία Οδό, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και «την εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία έχει εγκριθεί από τη DG MOVE με ανατίμηση των τιμών διοδίων από €0,03/km σε €0,05/km». Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πως το κόστος θα μείνει στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο καθώς ο οδικός άξονας δεν προσφέρει τις απαραίτητες υπηρεσίες (από πρατήρια υγρών καυσίμων μέχρι ΣΕΑ) προκειμένου να δικαιολογείται η αύξηση στα 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό Δημόσιο καλείται να τελειώσει με τις εξής εκκρεμότητες:

- Έκδοση ΚΥΑ θέσης σε λειτουργία των ΣΔ Ωραιοκάστρου, Ασπροβάλτας και Στρυμωνικού, η οποία έπρεπε σύμφωνα με το SMOU να εκδοθεί εντός μιας εβδομάδας από την ολοκλήρωση της κατασκευής των ως άνω σταθμών (η κατασκευή της Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε την 11/10/2018 και του Ωραιοκάστρου την 20/11/2018, ενώ του ΣΔ Στρυμωνικού έχει σχεδόν ολοκληρωθεί).

- Αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) για ορισμένα σημεία του Αυτοκινητοδρόμου, οι οποίες έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στην ΔΙΠΑ (Δ/νση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕ). Η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδεις που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα.

- Η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να επιβεβαιώσει τις κατασκευαστικές εργασίες που απαιτούνται για την αδειοδότηση των σηράγγων χωρίς περιορισμούς επικίνδυνων φορτίων (σχετική επιστολή έχει αποσταλεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ, η απάντηση της οποίας εκκρεμεί). Επίσης, πρέπει να προχωρεί αμελλητί στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση).

- Εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία έχει εγκριθεί από τη DG Move με ανατίμηση των τιμών διοδίων από 0,03 ευρώ / χλμ σε 0,05 ευρώ / χλμ.

Ταυτόχρονα, η Εγνατία Οδός θα πρέπει να ολοκληρώσει:

- Την ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών ΣΔ

- Τις απαιτούμενες ενέργειες για την αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση)

- Τον καθορισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών ή/και κατασκευαστικών εργασιών, και τον προσδιορισμό του κόστους αυτών, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των γεφυρών

- Την οριστική επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη που παραμένουν ανενεργές από το 2011

- Τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στην Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων

- Την απελευθέρωση των εσόδων της Εγνατίας Οδού από το υφιστάμενο υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς Ενέχυρο, πριν από την κατακύρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να μεταβιβαστεί ελεύθερος στον παραχωρησιούχο.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό έχουν απομείνει τα εξής σχήματα: ANAS International Enterprise S.p.A, FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie, European Infrastructure Fund 5 SCSp, ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A., VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. και ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Δωρεάν σπιρομετρήσεις σήμερα από τον δήμο Θεσσαλονίκης

Δωρεάν σπιρομετρήσεις σήμερα από τον δήμο Θεσσαλονίκης

11:17 18/10/2017

σε συνεργασία με κλιμάκιο πνευμονολόγων

Πώς θα υλοποιηθεί η ενισχυτική διδασκαλία στα γυμνάσια της χώρας

Πώς θα υλοποιηθεί η ενισχυτική διδασκαλία στα γυμνάσια της χώρας

11:12 18/10/2017

ΦΕΚ

Υπάλληλος γραφείου ζητείται στη Θεσσαλονίκη

Υπάλληλος γραφείου ζητείται στη Θεσσαλονίκη

11:00 18/10/2017

AS HELLAS

Άσκηση Υποψήφιων Δικηγόρων στο Δήμο Καλαμαριάς

Άσκηση Υποψήφιων Δικηγόρων στο Δήμο Καλαμαριάς

10:19 18/10/2017

Τμήμα Δικαστικού

Θεσσαλονίκη: Πώς θα γίνει νέο εμπορικό κέντρο… πάνω από τα τρένα!

Θεσσαλονίκη: Πώς θα γίνει νέο εμπορικό κέντρο… πάνω από τα τρένα!

10:00 18/10/2017

Η ΓΑΙΑΟΣΕ εκτιμά μια ιδιαίτερη ανάπτυξη στη δυτική Θεσσαλονίκη

Μεγάλες ενεργειακές επενδύσεις στη Βόρεια Ελλαδα - Προσεχως

Μεγάλες ενεργειακές επενδύσεις στη Βόρεια Ελλαδα - Προσεχως

09:56 18/10/2017

εξελίξεις

"Εξοικονομώ κατ’ οίκον" με χρηματοδότηση έως 17.500 ευρώ

09:50 18/10/2017

Στην τελική ευθεία έχει μπει το πολυαναμενόμενο νέο πρόγραμμα

Σήμερα βλέπουμε ταινία στη Θεσσαλονίκη μόνο με 2 ευρώ!

Σήμερα βλέπουμε ταινία στη Θεσσαλονίκη μόνο με 2 ευρώ!

09:45 18/10/2017

CINEPLEXX DAY 2017!

Τραμπ - Τσίπρας: Επενδύσεις, χρέος και εξοπλιστικά

Τραμπ - Τσίπρας: Επενδύσεις, χρέος και εξοπλιστικά

09:43 18/10/2017

Πρόεδρος ΗΠΑ: Η Ελλάδα παρέχει ιδανικές ευκαιρίες για επενδύσεις

Στην Καλαμαριά για τα προβλήματα των εργατικών κατοικιών ο κ. Νεφελούδης

Στην Καλαμαριά για τα προβλήματα των εργατικών κατοικιών ο κ. Νεφελούδης

09:12 18/10/2017

Γενικός Γραμματέας του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Κλασικά Έπιπλα