Από σήμερα, Δευτέρα 13/11, αρχίζει η πιλοτική εφαρμογή του καινοτόμου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης (THESi) στο Δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει εφαρμοστεί σε πόλεις όπως το Λονδίνο και το Άμστερνταμ.
Το καινούργιο σύστημα θα ξεκινήσει από την περιοχή της Άνω Πόλης, καθώς και από ορισμένους κεντρικούς δρόμους όπως είναι οι Παύλου Μελά, Ερμού, Μητροπόλεως και Εθνικής Αμύνης. Τα τέλη στάθμευσης έχουν καθοριστεί στο ύψος των 1,70 ευρώ ανά ώρα και η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό.
«Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης έχει 2 αποδέκτες, τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου και τους επισκέπτες. Ο κόσμος δεν θα το αγαπήσει αμέσως, γιατί έχει συνηθίσει αλλιώς, αλλά πρέπει να μπει μια τάξη στην πόλη, γιατί έχουμε φτάσει σε οριακό σημείο στο κυκλοφοριακό», εξήγησε ο Γιάννης Μπουτάρης, δήμαρχος του Δήμου Θεσσαλονίκης, στην εκδήλωση παρουσίασης του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης που έγινε την προηγούμενη βδομάδα (9/11) στο Βυζαντινό Μουσείο.
Τι αλλάζει στις ζωές μας από σήμερα, Δευτέρα
Από σήμερα, η πόλη μας θα αλλάξει και είναι καλό να ξέρουμε πως θα μας επηρεάσουν αυτές οι αλλαγές, έστω και στο πιλοτικό πρόγραμμα ελεγχόμενης στάθμευσης.
Στο νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν δωρεάν σε συνολικά 6.000 θέσεις (στις κοινότητες Α', Γ' και Ε') με την μπλε διαγράμμιση. Τις υπόλοιπες 2.000 θέσεις με την άσπρη διαγράμμιση θα έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιούν, έναντι αντιτίμου, οι επισκέπτες.
Τους ελέγχους και την επιβολή προστίμων στους παραβάτες θα τους πραγματοποιούν ελεγκτές και δημοτικοί αστυνομικοί που θα «περιφρουρούν» τους δρόμους στους οποίους θα εφαρμόζεται το νέο σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Η ελεγχόμενη στάθμευση στις αποκλειστικές θέσεις των επισκεπτών θα λειτουργεί τις καθημερινές από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και το Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα. Τις υπόλοιπες ώρες θα έχουν τη δυνατότητα τις συγκεκριμένες θέσεις να τις χρησιμοποιούν και οι μόνιμοι κάτοικοι χωρίς χρέωση.
Τα τέλη στάθμευσης έχουν καθοριστεί στο ύψος των 1,70 ευρώ ανά ώρα και η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό. Συγκεκριμένα, όταν ο ενδιαφερόμενος θα βρίσκει μια θέση ελεγχόμενης στάθμευσης θα μπαίνει από το κινητό του στην εφαρμογή (www.thesi.gr), θα πληκτρολογεί τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και θα ξεκινάει ο χρόνος παρκαρίσματος. Όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, θα μπορούν να προμηθευτούν τις ειδικές κάρτες με προπληρωμένο χρόνο από 400 σημεία πώλησης (περίπτερα, πρακτορεία ΟΠΑΠ και μίνι μάρκετ).
Με την online διασύνδεση όλων των λειτουργιών (χρήση υπηρεσίας, πληρωμή, έλεγχος, πληροφόρηση) το νέο σύστημα -σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία- καταργεί τις κάρτες, εξασφαλίζει στον πολίτη άμεση πρόσβαση και εύκολη χρήση, απλοποιεί τη διαδικασία ελέγχου και διατήρηση της ομαλής κίνησης στην πόλη, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της ρύπανσης, ενώ διατηρεί τη μέριμνα για τις θέσεις ΑμεΑ.
Επίσης, στο μεταβατικό διάστημα, από τις 13 Νοεμβρίου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα λειτουργεί ως εξής:
- Από τις 13 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου οι μόνιμοι κάτοικοι θα εξακολουθούν να σταθμεύουν ελεύθερα στις θέσεις μόνιμων κατοίκων, καθώς η Δημοτική Αστυνομία θα αναγνωρίζει το σήμα «Θ» του παλαιού συστήματος. Παράλληλα, μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου θα πρέπει όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι που επιθυμούν να εξακολουθήσουν να έχουν δωρεάν στάθμευση στην περιοχή τους, να έχουν προμηθευτεί την ειδική κάρτα μόνιμου κάτοικου του THESi.
- Έως τις 30 Νοεμβρίου οι μόνιμοι κάτοικοι, που θα σταθμεύουν σε θέσεις επισκεπτών, θα λαμβάνουν μία «προειδοποιητική - ενημερωτική» κλήση. Από την 1η Δεκεμβρίου οι μόνιμοι κάτοικοι, που θα σταθμεύουν σε θέσεις επισκεπτών, θα λαμβάνουν κανονική κλήση.
- Σε ό,τι αφορά τις θέσεις επισκεπτών, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα λειτουργεί και θα αστυνομεύεται κανονικά από τη Δημοτική Αστυνομία από την έναρξη της λειτουργίας του.
Μπουτάρης: «Η αλλαγή θα φανεί στο επόμενο 6μηνο»
Σύμφωνα με τον Γιάννη Μπουτάρη, η αλλαγή στο κυκλοφοριακό της πόλης θα φανεί μέσα στο επόμενο εξάμηνο. «Η ζωή θα γίνει... ποδήλατο γι αυτούς που μόνιμα παραβατούν και είτε είναι διπλοπαρκαρισμένοι είτε σταθμεύουν σε ράμπες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης. Υπογράμμισε δε πως ορισμένοι οδηγοί «μόνο στον Λευκό Πύργο δεν παρκάρουν ακόμη». Ο δήμαρχος παραδέχτηκε πως από το νέο σύστημα θα υπάρξουν αρχικά αντιδράσεις. «Όποιο σύστημα πάει να βάλει μια ρέγουλα στο κυκλοφοριακό, οι παραβάτες κλοτσούν. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα υπάρχουν αντιδράσεις και ότι θα μας βρίζει ο κόσμος, όμως πρέπει να μπει μια τάξη» είπε.
Η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Άννα Αγγελίδου, υποστήριξε πως είναι «ένα καινοτόμο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, φιλικό προς τον πολίτη που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη. Θα σταματήσουν οι περιττοί κύκλοι στο κέντρο και θα προστατεύσει τους μόνιμους κατοίκους, καθώς διασφαλίζονται οι θέσεις τους».
Στο νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν δωρεάν σε συνολικά 6.000 θέσεις (στις κοινότητες Α', Γ' και Ε') με την μπλε διαγράμμιση. Τις υπόλοιπες 2.000 θέσεις με την άσπρη διαγράμμιση θα έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιούν, έναντι αντιτίμου, οι επισκέπτες.
Τους ελέγχους και την επιβολή προστίμων στους παραβάτες θα τους πραγματοποιούν ελεγκτές και δημοτικοί αστυνομικοί που θα «περιφρουρούν» τους δρόμους στους οποίους θα εφαρμόζεται το νέο σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Από την πλευρά της αναδόχου εταιρείας Intrakat, ο Αλέξανδρος Αντύπας είπε πως «αυτό που αλλάζει στη Θεσσαλονίκη είναι ότι βελτιώνεται το υπάρχον σύστημα στάθμευσης. Το σύστημα είναι δίκαιο και θα το ζήσουν οι πολίτες. Θα αλλάξει η ζωή στο κυκλοφοριακό και στην ποιότητα ζωής στην κίνηση».
Σύμφωνα με τον κ. Αντύπα, το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται με απόλυτη επιτυχία σε ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Λονδίνο και το Άμστερνταμ, ενώ στην Ελλάδα η αρχή θα γίνει από τη Θεσσαλονίκη.
typosthes