Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Δείτε το διάγγελμα του Πρωθυπουργού με τα μέτρα στήριξης

Δείτε το διάγγελμα του Πρωθυπουργού με τα μέτρα στήριξης

18:20 20/5/2020

βιντεο

Το πείραμα απέτυχε στη Σουηδία: Άνθρωποι πεθαίνουν αβοήθητοι στα γηροκομεία

Το πείραμα απέτυχε στη Σουηδία: Άνθρωποι πεθαίνουν αβοήθητοι στα γηροκομεία

18:06 20/5/2020

«ανοσία της αγέλης»

Κορονοϊός: 10 νέα κρούσματα και ένας θάνατος το τελευταίο 24ωρο

Κορονοϊός: 10 νέα κρούσματα και ένας θάνατος το τελευταίο 24ωρο

17:56 20/5/2020

υπουργείο Υγείας

Θεσσαλονίκη: Νέα τραγωδία - Κατέληξε η μάνα του 45χρονου που πυρπόλησε τον πατέρα του

Θεσσαλονίκη: Νέα τραγωδία - Κατέληξε η μάνα του 45χρονου που πυρπόλησε τον πατέρα του

17:37 20/5/2020

είχε υποστεί σοβαρά εγκαύματα

Προφυλακιστέος ο 76χρονος που κατηγορείται οτι ασέλγησε στις εγγονές του

Προφυλακιστέος ο 76χρονος που κατηγορείται οτι ασέλγησε στις εγγονές του

17:33 20/5/2020

2η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης

Οδηγίες για το άνοιγμα της εστίασης: Πως θα παραγγέλνουμε - ποιοι θα φορούν μάσκα

Οδηγίες για το άνοιγμα της εστίασης: Πως θα παραγγέλνουμε - ποιοι θα φορούν μάσκα

16:36 20/5/2020

ΕΦΕΤ

Κορονοϊός- Γυμναστήριο: Tο πιο επικίνδυνο πρόγραμμα – Ποια άσκηση να προτιμούμε

Κορονοϊός- Γυμναστήριο: Tο πιο επικίνδυνο πρόγραμμα – Ποια άσκηση να προτιμούμε

16:15 20/5/2020

και τι να προσέχουμε

Σεισμός αναστάτωσε τη Μυτιλήνη

Σεισμός αναστάτωσε τη Μυτιλήνη

16:10 20/5/2020

το μεσημέρι

Καλαμαριά: Δράσεις και δενδροφυτεύσεις για την Ημέρα Πάρκων - Φέρε και το δικό σου γλαστράκι

Καλαμαριά: Δράσεις και δενδροφυτεύσεις για την Ημέρα Πάρκων - Φέρε και το δικό σου γλαστράκι

15:55 20/5/2020

Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων

Αθήνα προς Άγκυρα: Παραποιείτε την ιστορία για τη γενοκτονία των Ποντίων

Αθήνα προς Άγκυρα: Παραποιείτε την ιστορία για τη γενοκτονία των Ποντίων

15:15 20/5/2020

Υπ. Εξωτερικών

Κλασικά Έπιπλα