Το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ που θα παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός

5/9/2019 10:17    ΔΕΘ
Σε μια μορφή Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) φέρεται να έχει καταλήξει η κυβέρνηση για τις οδικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι η κατ’ αρχήν απόφαση είναι να διατηρηθεί ο κρατικός χαρακτήρας του ΟΑΣΘ, αλλά συγχρόνως ένα μεγάλο μέρος του συγκοινωνιακού έργου το οποίο εκτελεί σήμερα ο Οργανισμός, να δοθεί σε ιδιώτη, εν προκειμένω στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με έγκυρη κυβερνητική πηγή, ο κεντρικός πυλώνας του σχεδίου το οποίο επεξεργάστηκε η κυβέρνηση για τις οδικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προβλέπει την εκχώρηση μεγάλου μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο σχεδιασμός προβλέπει την εκχώρηση στο ΚΤΕΛ σχεδόν του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών της υπαίθρου, με εξαίρεση δυο, τρεις γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Σε ορισμένες, μάλιστα περιπτώσεις το ΚΤΕΛ θα φτάνει ως και στους σταθμούς μετεπιβίβασης στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στο ΙΚΕΑ.  

Με βάση αυτόν τον σχεδιασμό τα όρια δράσης του ΟΑΣΘ επιστρέφουν ουσιαστικά εκεί που βρίσκονταν πριν από τις δύο επεκτάσεις της ζώνης εξυπηρέτησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν το 2001 και το 2011. Εν ολίγοις, εφόσον ο σχεδιασμός υλοποιηθεί στο σύνολό του το ΚΤΕΛ θα αναλάβει κατ’ ουσία το ¼ του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτόν η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το μείζον πρόβλημα της έλλειψης λεωφορείων το οποίο προϊόντος του χρόνου θα γίνεται οξύτερο καθώς δεκάδες λεωφορεία πρόκειται να αποσυρθούν την προσεχή διετία λόγω ορίου ηλικίας.

Η κατάσταση του στόλου

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις αλλεπάλληλες συσκέψεις οι οποίες έγιναν τις τελευταίες ημέρες στον ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε ότι ένα σημαντικό μέρος του στόλου του Οργανισμού ο οποίος ανέρχεται σε 620 λεωφορεία είναι αδύνατον να αναταχθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, περίπου 60 με 65 λεωφορεία είναι παντελώς άχρηστα, κάποια μάλιστα δεν έχουν συμπληρώσει καν δεκαετία. Άλλα σχεδόν εκατό έχουν πολύ σοβαρές βλάβες οι οποίες ωστόσο επισκευάζονται, αλλά θα απαιτήσουν περί τον ενάμιση με δύο μήνες και απομένουν περίπου 150 τα οποία έχουν βλάβες οι οποίες όμως μπορούν να επισκευαστούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Υπό αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση φέρεται να κατέληξε στην απόφαση να εκχωρήσει και άλλες γραμμές προς το ΚΤΕΛ ώστε να περιορίσει τις ανάγκες του ΟΑΣΘ σε λεωφορεία αλλά και σε οδηγούς. Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, οι συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και του ΚΤΕΛ ξεκίνησαν πριν από μερικές ημέρες και εξελίσσονται με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να επιτευχθεί κατ’ αρχήν συμφωνία ως την Παρασκευή ώστε να μπορεί ο πρωθυπουργός να προβεί σε ανακοινώσεις στην ΔΕΘ.

Ποιες γραμμές θα δοθούν

Στις προθέσεις της κυβέρνησης ήταν αρχικά να δοθούν στο ΚΤΕΛ άλλες πέντε λεωφορειακές γραμμές, πέρα από τις έξι τις οποίες είχε εκχωρήσει ήδη από τον Ιούνιο η προηγούμενη κυβέρνηση. Πρόκειται για τις γραμμές: Νο 80 (Μάλγαρα, Κύμινα, Χαλάστρα, Ανατολικό, Βραχιά προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 81 (Κουφάλια, Χαλκηδόνα προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 82 (Μονόλοφος, Νέα Φιλαδέλφεια, Μεσαίο, Νεοχωρούδα, Πεντάλοφος, Πετρωτό κ.λπ. προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 83 (Λαγκαδάς – Σταθμό Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης - Πανεπιστήμιο) και Νο 84 (Λητή, Μελισσοχώρι, Δρυμός προς Σταθμό Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης).

Ωστόσο, βλέποντας την κατάσταση την οποία παρέλαβε, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να ξεφορτωθεί και άλλο κομμάτι του συγκοινωνιακού έργου εκχωρώντας στο ΚΤΕΛ το σύνολο των γραμμών της υπαίθρου εκτός από αυτές οι οποίες πηγαίνουν προς τα ανατολικά παράλια του νομού (Επανομή, Περαία, Μηχανιώνα).

Πόσα λεωφορεία θα διαθέσει το ΚΤΕΛ

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στο ΚΤΕΛ θα ανατεθούν και γραμμές οι οποίες μπαίνουν ακόμη και μέσα στην πόλη και καταλήγουν στον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (π.χ. γραμμές Ωραιοκάστρου) ή και στο πανεπιστήμιο. Επίσης θα δοθούν όλες οι γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης οι οποίες καταλήγουν στο ΙΚΕΑ (κυρίως περιοχών του δήμου Θέρμης) πλην αυτών που πάνε στα παράλια. Παράλληλα θα δοθούν στο ΚΤΕΛ και κάποιες τοπικές γραμμές (π.χ. Κοιμητήρια Ευόσμου, Λαχαναγορά – Ν.Σ.Σ., Πεύκα κ.ο.κ.).

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις για την εξυπηρέτηση όλων αυτών των γραμμών το ΚΤΕΛ θα χρειαστεί να διαθέσει άλλα σχεδόν 100 λεωφορεία, πέρα από τα 25 τα οποία έχει δρομολογήσει στις έξι γραμμές που έχει ήδη αναλάβει. Επιπλέον, θα χρειαστεί και περίπου 250 οδηγούς, πέρα από τους 70 που απασχολεί ήδη σε αυτές τις έξι γραμμές.

Η υλοποίηση του σχεδιασμού, εφόσον βεβαίως υπάρξει οριστική συμφωνία μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και ΚΤΕΛ, αναμένεται να γίνει σταδιακά σε βάθος δύο, τριών μηνών.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ πασχίζει να επισκευάσει και άλλα λεωφορεία ώστε ως το τέλος της εβδομάδας και κατά την περίοδο της ΔΕΘ να μπορεί να βγάλει στους δρόμους περί τα 320 οχήματα. Επόμενος στόχος είναι ως το τέλος Σεπτεμβρίου ο αριθμός των μάχιμων λεωφορείων να ανέλθει στα 380.



voria


Επόμενο Προηγούμενο
 

Πάνω από 8/10 μόνο ο Professor: Ξέρεις τι σημαίνουν 10 ισπανικές λέξεις που ακούγονται συνέχεια στο Casa de Papel;

Πάνω από 8/10 μόνο ο Professor: Ξέρεις τι σημαίνουν 10 ισπανικές λέξεις που ακούγονται συνέχεια στο Casa de Papel;

22:02 17/4/2020

είσαι γεννημένος «Καθηγητής»?

Ρύπανση προκάλεσαν ασυνείδητοι στην δυτική Θεσσαλονίκη (φωτο)

Ρύπανση προκάλεσαν ασυνείδητοι στην δυτική Θεσσαλονίκη (φωτο)

19:19 17/4/2020

Λάζαρος Κυρίζογλου

Πασχαλιάτικα εδέσματα από τους σεφ της “Σχεδίας”

Πασχαλιάτικα εδέσματα από τους σεφ της “Σχεδίας”

19:12 17/4/2020

Από το Μεγάλο Σάββατο

Κορονοϊός: 17 νεα κρούσματα - 71 στην εντατκή

Κορονοϊός: 17 νεα κρούσματα - 71 στην εντατκή

18:51 17/4/2020

108 οι νεκροι

Σπόρια και Ποπ κορν τρώνε οι Έλληνες στην καραντίνα

Σπόρια και Ποπ κορν τρώνε οι Έλληνες στην καραντίνα

17:46 17/4/2020

Αύξηση 100% στην κατανάλωση

Ολλανδία - κορονοϊός: 144 νέοι θάνατοι

Ολλανδία - κορονοϊός: 144 νέοι θάνατοι

17:39 17/4/2020

1.235 νέα κρούσματα

Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε διαμέρισμα - Τρεις τραυματίες

Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε διαμέρισμα - Τρεις τραυματίες

17:25 17/4/2020

ένας βαριά

Το Άγιο Φως θα φτάσει στην Αθήνα, αλλά δε θα μεταφερθεί αλλού!

Το Άγιο Φως θα φτάσει στην Αθήνα, αλλά δε θα μεταφερθεί αλλού!

17:06 17/4/2020

υφυπουργός Εξωτερικών

Φύλακες Κορυδαλλού: Προχωρά η μετεγκατάσταση

Φύλακες Κορυδαλλού: Προχωρά η μετεγκατάσταση

16:52 17/4/2020

Αυτές είναι οι 12 νέες πτέρυγες

Ορκισμένοι εχθροί: Οι 5 μεγαλύτερες κόντρες πόλεων στην Ελλάδα

Ορκισμένοι εχθροί: Οι 5 μεγαλύτερες κόντρες πόλεων στην Ελλάδα

16:47 17/4/2020

Η κόντρα χάνεται στα βάθη των χρόνων

Κλασικά Έπιπλα