Μία ακόμη δυναμική κινητοποίηση θα πραγματοποιήσουν σήμερα, 11 Απριλίου, οι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.
Εργαζόμενοι στον κλάδο των ντελίβερι, κούριερ και οι εξωτερικοί συνεργάτες, προχωρούν σε εικοσιτετράωρη απεργία.
Συγκεκριμένα, η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων καλεί σε δυναμικό «παρών» στην απεργία, καθώς και σε μοτοπορεία, όλους τους εργαζόμενους με μηχανάκια, προαναγγέλοντας συγκέντρωση, στις 12:00, στο Πεδίον του Άρεως.
Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία θα πραγματοποιήσουν μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, στις 10:30. Η μοτοπορεία θα πραγματοποιηθεί, στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων των διανομέων.
Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διεκδικεί εταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα. Όπως επισημαίνει, η παροχή εταιρικού δικύκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτημα, ενώ ο εργοδότης πρέπει να έχει την υποχρέωση να το συντηρεί με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και με βιβλίο συντήρησης. Σύμφωνα με τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, απαιτείται η παροχή από τον εργοδότη των μέσων ατομικής προστασίας, όπως είναι το κράνος, το μπουφάν μηχανής, το παντελόνι μηχανής, τα γάντια, οι μπότες μηχανής και τα αδιάβροχα με ανακλαστήρες, καθώς η χορήγηση αυτών θα μειώσει τους θανάτους και τους τραυματισμούς.
«Η εργασία μας είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή. Ο εργασιακός μας χώρος είναι ο δρόμος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρημένοι δρόμοι, η συνεχής έκθεσή μας στους θορύβους και στη μόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά- θανατηφόρα ή μη -εργατικά ατυχήματα, οι μυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελμα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα, συνιστούν αρκετούς λόγους, ώστε το επάγγελμά μας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ΒΑΕ)» επισημαίνει στην ιστοσελίδα της η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, διευκρινίζοντας ότι ένταξη στα ΒΑΕ σημαίνει μείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των μισθών.
Ένα βασικό αίτημα είναι, επίσης, η ενιαία ειδικότητα. «Κούριερ, διανομείς και εξωτερικοί, είμαστε επαγγελματίες οδηγοί δικύκλου. Εργαζόμαστε στο δρόμο. Το βασικό «εργαλείο» της δουλειάς μας είναι το δίκυκλο. Όλοι μεταφέρουμε προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η τριχοτόμησή μας στηρίζει το «διαίρει και βασίλευε», ευνοεί την υποτίμηση και την απαξίωση του επαγγέλματος» σημειώνει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, η οποία απαιτεί τη νομοθέτηση των διεκδικήσεών της.
Την ψήφιση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που να κατοχυρώνει πλήρως τα δικαιώματα του κλάδου (μηχανάκι, εξοπλισμό, βενζίνη, μέσα ατομικής προστασίας, κτλ) και εκτεταμένους έλεγχους από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ΕΦΚΑ και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) με πρόστιμα, ακόμα και κλείσιμο της επιχείρησης, για παραβίαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, απαιτεί, από την πλευρά της, η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.
Μεταξύ των διεκδικήσεων της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης είναι η εφαρμογή από όλους τους εργοδότες της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας. «Κανένας ανασφάλιστος εργαζόμενος, πλήρης ασφάλιση για όλους, πληρωμή δώρων, αδειών/επίδομα άδειας, πληρωμή υπερωριών και προσαυξήσεων για εργασία τη νύχτα και τις Κυριακές/αργίες, αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα, ένταξη των διανομέων στα ΒΑΕ, καθώς και υποχρεωτική κλαδική σύμβαση εργασίας στον επισιτισμό» είναι τα κυριότερα αιτήματα της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.
ΑΠΕ