Με την αφρόκρεμα των Ελλήνων παραγωγών θα γεμίσει για ένα τριήμερο η Αποθήκη Γ΄ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου θα πραγματοποιηθεί η τρίτη "Gourmet Exhibition", η μόνη έκθεση παγκοσμίως με 100% Ελληνικά τυποποιημένα προϊόντα, που "γεννήθηκε" και συνεχίζει στη Θεσσαλονίκη.
Η έκθεση των Ελλήνων παραγωγών, που χτίζουν την ιστορία της ελληνικής τυποποιημένης παραγωγής μετακομίζει φέτος στον όμορφο χώρο της Αποθήκης Γ΄ και παρουσιάζει στις 6-7-8 Απριλίου 2019 την ελληνική γαστρονομία στα καλύτερά της: Παραδοσιακά αλλά και σύγχρονα τρόφιμα, κρυφά εδέσματα του τόπου μας, Olive Bar, αλλά και το πρωτοποριακό Deli Bar με δεκάδες γευσιγνωσίες (μέλια, ροφήματα, βότανα, σοκολάτες, χορτοφαγικά προϊόντα, παραδοσιακά γλυκά, μαρμελάδες κ.α.). Τη γαστρονομική εμπειρία συμπληρώνουν σεμινάρια και οι διαλέξεις ανθρώπων του δημόσιου βίου που καταθέτουν την εμπειρία τους. Παράλληλα, το κοινό θα μπορεί να ψηφίζει τα αγαπημένα του προϊόντα ενώ για πρώτη φορά φέτος θεσπίζονται και τα βραβεία ειδικού.
Η έκθεση προσελκύει εκθέτες από όλες τις περιοχές της χώρας και φιλοξενεί αγοραστές κυρίως από την Ευρώπη, αλλά όχι μόνο. " Ο αριθμός των εκθετών που συμμετέχουν στη φετινή έκθεση είναι αυξημένος κατά 20%", όπως λέει στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο εμπνευστής της, Αλέξης Στεφανίδης, ωστόσο, όπως προσθέτει η έκθεση είναι πολύ στοχευμένη και "δεν ψάχνουμε παραπάνω".
Τι περιλαμβάνει
Το πρώτο Olive Bar στην Ελλάδα που πρωτοπαρουσιάστηκε στην πρώτη Gourmet Exhibition, το 2016, θα έχει και φέτος κεντρικό ρόλο, με γευστικές δοκιμές εξαιρετικών παρθένων ελαιολάδων και ελιών από πιστοποιημένους επαγγελματίες. Συνεχίζουν επίσης και οι τράπεζες γευσιγνωσίας με γευστικές δοκιμές που παρουσιάζονται από γνωστούς γευσιγνώστες και δημοσιογράφους γαστρονομίας, ενώ καινοτομία της φετινής διοργάνωσης αποτελεί το Deli Bar με κάθετες γευσιγνωσίες άλλων εκλεκτών προϊόντων. Ειδικότερα, στον όροφο της Γ΄Αποθήκης θα μπορεί κανείς να δοκιμάσει ετικέτες προϊόντων όπως μέλια, σοκολάτες, βοτανικά ροφήματα, αλείμματα κλπ. από μικρούς παραγωγούς. Ειδική θεματική θα υπάρχει και για γλυκά του τόπου μας. Ακόμη, επιστρέφει δυναμικά μετά την πιλοτική λειτουργία του κατά τη διάρκεια της δεύτερης Gourmet Exhibition και το Mentoring Corner όπου σύμβουλοι επιχειρήσεων προσφέρουν την τεχνογνωσία τους τόσο στους εκθέτες όσο και στους αγοραστές. Η έκθεση πλαισιώνεται επίσης από σύνολο παράλληλων εκδηλώσεων που στόχο έχουν την ανάδειξη του ελληνικού brand name.
Άνοιγμα σε αγοραστές και εκτός Ευρώπης
Σε ότι αφορά τους αγοραστές, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι hosted, συμμετέχουν χονδρέμποροι και μαγαζάτορες από Βαλκάνια, Κεντρική Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη, ενώ φέτος γίνεται και άνοιγμα και εκτός Ευρώπης, ενώ έχει αυξηθεί και το κομμάτι των ντελικατέσεν.
Επιπλέον, φέτος, η έκθεση θα διοργανωθεί Σαββατοκύριακο και Δευτέρα -αντί Παρασκευής - σε μια προσπάθεια προσέγγισης της εγχώριας τουριστικής αγοράς, τμημάτων F&B ξενοδοχείων καθώς και εστιατορίων, με δεδομένο, όπως λέει ο κ. Στεφανίδης ότι τα εκλεκτά προϊόντα "αναβαθμίζουν τον ελληνικό τουρισμό".
Ο ίδιος δίνει μεγάλη έμφαση στο θέμα της τυποποίησης και της ιστορίας που γράφεται αυτήν τη στιγμή σε αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα. "Μέχρι πρότινος είχαμε το τρίκιλο μέλι στους δρόμους της Χαλκιδικής, το δίκιλο γλυκό του κουταλιού στους δρόμους του Πηλίου το μισόκιλο μαρμελάδα χωρίς ετικέτα κλπ", όπως λέει χαρακτηριστικά. Πλέον τόσο η κρίση, όσο και η νέοι παραγωγοί αλλά και το μεγάλωμα της αλυσίδας, με περισσότερα καταστήματα ντελικατέσεν και μεγαλύτερο ανταγωνισμό, οδήγησε στην ανάγκη προώθησης συσκευασμένων προϊόντων.
"Αυτό που παρουσιάζουμε είναι κάτι πολύ παραπάνω. Δεν είναι μόνο μια ετικέτα, είναι ένα σωστό προϊόν, με σωστά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, σωστές θερμιδικές αξίες, που αναδεικνύει την εντοπιότητα της παραγωγής. Για παράδειγμα έχουμε έναν παραγωγό από τα Δωδεκάνησα με παστέλια, έναν άλλο που έχει κουμ κουάτ από την Κέρκυρα. Για κάθε τόπο φροντίζουμε να αναδεικνύουμε τα καλύτερα που βγάζει", συμπληρώνει ο κ. Στεφανίδης.
Πάντως όπως λέει δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις τις διεθνείς αγορές, παρόλο που κάποιοι παραγωγοί το έχουν καταφέρει. Πολλώ δε μάλλον που στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για "one man ή one woman show".
"Η έκθεση τους δίνει το πλεονέκτημα των συνεργασιών. Μιλάμε για μια ομάδα, δεν κάθεται ο εκθέτης μόνος του στο σταντ και περιμένει να πουλήσει. Με όλες τις δράσεις και τις παρουσιάσεις που διοργανώνουμε προσπαθούμε να φέρουμε κοντά μας τον έμπορο, να δοκιμάσει το προϊόν γιατί και αυτό είναι δύσκολο. Έχει μάθει σε μια διαφορετική αγορά. Έχει στο νου του το deli συνυφασμένο με την Ιταλία". Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι δυο επιχειρήσεις που συμμετείχαν πέρυσι στην έκθεση από Γαλλία και από Βέλγιο έστησαν τα μαγαζιά τους 100% με προϊόντα που βρήκαν στην έκθεση.
Για την Ελλάδα όπως λέει ο κ. Στεφανίδης, γνωρίζουν ότι είναι ένας τόπος από τον οποίο θα πάρουν ελαιόλαδο ή ότι σίγουρα θα βρουν μέλι, ιδιαίτερες μαρμελάδες και chutney χωρίς ζάχαρη, γλουτένη ή βίγκαν ή θεματικά προϊόντα όπως η μαστίχα Χίου, ο κρόκος Κοζάνης, τα κρητικά προϊόντα. Όλα αυτά είναι σχετικά ευπώλητα. Εξαρτάται, ωστόσο πάντα και από το branding που έχει κάνει ο κάθε παραγωγός, από την παρουσίαση, την εργονομία του προϊόντος κ.λπ.
Χρήσιμα
Εισιτήριο για το ευρύ κοινό 5 ευρώ/ημερησίως με το οποίο μπορεί κανείς να παρακολουθήσει εντελώς δωρεάν όλες τις εκδηλώσεις/σεμινάρια. Το ευρύ κοινό που επισκέπτεται την έκθεση είναι ελεύθερο να συμμετέχει, να δοκιμάζει και να αγοράζει τα προϊόντα που εκτίθενται. Επίσης στο πλαίσιο των Βραβείων Κοινού (5 κατηγορίες) όλοι οι επισκέπτες μπορούν να ψηφίσουν για τα αγαπημένα τους προϊόντα.
Το εισιτήριο για το τριήμερο κοστίζει 12 ευρώ.
Η είσοδος για εμπορικό κοινό είναι δωρεάν.
Όλο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα αναρτηθεί στα social media της έκθεσης αλλά και στο www.gourmetexhibition.com
Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ
typosthes