Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 
Θεσσαλονίκη: Εξαφανίστηκε 16χρονη - Μπορείς να βοηθήσεις;

Θεσσαλονίκη: Εξαφανίστηκε 16χρονη - Μπορείς να βοηθήσεις;

21:05 15/3/2019

από την περιοχή της Σταυρούπολης

Τράπεζα Μητρικού Γάλακτος στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Τράπεζα Μητρικού Γάλακτος στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου

20:12 15/3/2019

η λειτουργία της ξεκινά άμεσα

Climatestrike και στη Θεσσαλονίκη

Climatestrike και στη Θεσσαλονίκη

20:05 15/3/2019

για την προστασία του περιβάλλοντος

Αλεξιπτωτιστής: Δεν ντρόπιασα κανέναν

Αλεξιπτωτιστής: Δεν ντρόπιασα κανέναν

20:01 15/3/2019

ανάρτηση στο facebook

Σύγκρουση αυτοκινήτου με πατίνι στην Καλαμαριά!

Σύγκρουση αυτοκινήτου με πατίνι στην Καλαμαριά!

19:56 15/3/2019

το πρώτο επισήμως καταγεγραμμένο τροχαίο

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο 17χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο 17χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο

19:51 15/3/2019

Συνελήφθη η οδηγός

Στους 49 οι νεκροί από το μακελειό σε τζαμί της Ν. Ζηλανδίας

Στους 49 οι νεκροί από το μακελειό σε τζαμί της Ν. Ζηλανδίας

19:49 15/3/2019

O ένοπλος άνοιξε πυρ στα δύο τεμένη

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας έρχεται στην Καλαμαριά

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας έρχεται στην Καλαμαριά

00:42 12/3/2019

στις 16 Μάρτη

Ο Ερντογάν αποκλείει το μισό Αιγαίο για ασκήσεις με παράνομη NAVTEX

Ο Ερντογάν αποκλείει το μισό Αιγαίο για ασκήσεις με παράνομη NAVTEX

00:31 12/3/2019

«Μυρίζει» μπαρούτι

Δύο σεισμοί στην Θεσσαλονίκη

Δύο σεισμοί στην Θεσσαλονίκη

00:24 12/3/2019

μικροί αλλα ιδιαίτερα αισθητοί

Κλασικά Έπιπλα