Πανάκριβα πληρώνουν οι Έλληνες αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης

7/1/2019 11:30    παρά την οικονομική ύφεση
Παρότι η Ελλάδα βίωσε μία σχεδόν δεκαετή οικονομική ύφεση, η οποία της κόστισε το 1/4 του ΑΕΠ της και στους Έλληνες πολίτες δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, το κόστος ζωής έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού, τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων αποτελεί το ενεργειακό κόστος, το οποίο, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να είναι δυσανάλογα υψηλό στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της φορολογίας και της αισχροκέρδειας που καταγράφεται από αρκετούς φορείς στην αλυσίδα του εγχώριου ενεργειακού κλάδου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι Έλληνες να "καρπωθούν" τα οφέλη από τη μεγάλη υποχώρηση των διεθνών πετρελαϊκών τιμών του τελευταίου τριμήνου. Οι τιμές στον "μαύρο χρυσό" το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υποχώρησαν σε ποσοστό της τάξεως του 40%, ωστόσο στην Ελλάδα οι μειώσεις των καυσίμων ήταν συγκριτικά μικρότερες του αναμενόμενου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο διάστημα 12 Οκτωβρίου 2018 έως 3 Ιανουαρίου 2019 η τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε κατά μέσον όρο σε ποσοστό 11,44%, του diesel κίνησης κατά 9,31% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 12,4%.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν, στις 17 Δεκεμβρίου η Ελλάδα βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης (με φόρους) μεταξύ όλων των κρατών- μελών της Ε.Ε. Μόνο στην Ιταλία και την Ολλανδία η αμόλυβδη βενζίνη κόστιζε ακριβότερα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η μέση τιμή ήταν 1,51 ευρώ το λίτρο, με τις πρώτες δύο θέσεις να καταλαμβάνονται από την Ιταλία (1,52) και την Ολλανδία (1,516 ευρώ το λίτρο). Η εικόνα εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερη στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης όπου η χώρα μας βρίσκεται στην 7η θέση της ακρίβειας.

Ποσοστό περίπου 23,5% από αυτά που πληρώνει ο Έλληνας για την αμόλυβδη βενζίνη πηγαίνει στα διυλιστήρια, κάτι λιγότερο από 10% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων και το υπόλοιπο 67% είναι φόρος και συγκεκριμένα ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ 24%, η εισφορά του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Εργασιών και το Ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ.


Έθνος

Επόμενο Προηγούμενο
 

Η Καλαμαριά συμμετείχε σήμερα με δράσεις για την Εβδομάδα Χωρίς Αυτοκίνητο

Η Καλαμαριά συμμετείχε σήμερα με δράσεις για την Εβδομάδα Χωρίς Αυτοκίνητο

10:59 22/9/2017

Μια σειρά από επιμορφωτικές δράσεις

Αυτοκίνητο παρέσυρε 16χρονη στη Λεωφόρο Νίκης

Αυτοκίνητο παρέσυρε 16χρονη στη Λεωφόρο Νίκης

09:29 22/9/2017

διακομίστηκε στο Ιπποκράτειο

Σε πίστα ποδηλάτου μετατρέπεται η πλατεία Αριστοτέλους

Σε πίστα ποδηλάτου μετατρέπεται η πλατεία Αριστοτέλους

09:24 22/9/2017

«ΠοδηλατίΖΩ με ασφάλεια»

22χρονος βρέθηκε κρεμασμένος στον Περιφερειακό!

22χρονος βρέθηκε κρεμασμένος στον Περιφερειακό!

09:21 22/9/2017

σε πεζογέφυρα

Λύση η λεωφορειολωρίδα 2ης γενιάς από τον Φοίνικα μέχρι την ΧΑΝΘ

Λύση η λεωφορειολωρίδα 2ης γενιάς από τον Φοίνικα μέχρι την ΧΑΝΘ

09:18 22/9/2017

για τον «κόμβο» 6χλμ

Παγκόσμια Ημέρα Ρινόκερου

Παγκόσμια Ημέρα Ρινόκερου

08:31 22/9/2017

με πρωτοβουλία της WWF Νοτίου Αφρικής

Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο

Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο

08:22 22/9/2017

Ημέρα Μετακινήσεων

Εορτή του Αγίου Ιερομάρτυρος Φωκά

Εορτή του Αγίου Ιερομάρτυρος Φωκά

08:19 22/9/2017

22 Σεπτεμβρίου

ΜΕΤΡΟ: Μονοδρομείται η Εγνατία, κλείνει για δύο χρόνια η Βενιζέλου

ΜΕΤΡΟ: Μονοδρομείται η Εγνατία, κλείνει για δύο χρόνια η Βενιζέλου

08:13 22/9/2017

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου»

Διώροφο σχολικό λεωφορείο πήρε φωτιά στην ανατολική Θεσσαλονίκη

Διώροφο σχολικό λεωφορείο πήρε φωτιά στην ανατολική Θεσσαλονίκη

16:43 21/9/2017

πριν από λίγο

Κλασικά Έπιπλα