Πανάκριβα πληρώνουν οι Έλληνες αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης

7/1/2019 11:30    παρά την οικονομική ύφεση
Παρότι η Ελλάδα βίωσε μία σχεδόν δεκαετή οικονομική ύφεση, η οποία της κόστισε το 1/4 του ΑΕΠ της και στους Έλληνες πολίτες δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, το κόστος ζωής έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού, τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων αποτελεί το ενεργειακό κόστος, το οποίο, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να είναι δυσανάλογα υψηλό στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της φορολογίας και της αισχροκέρδειας που καταγράφεται από αρκετούς φορείς στην αλυσίδα του εγχώριου ενεργειακού κλάδου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι Έλληνες να "καρπωθούν" τα οφέλη από τη μεγάλη υποχώρηση των διεθνών πετρελαϊκών τιμών του τελευταίου τριμήνου. Οι τιμές στον "μαύρο χρυσό" το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υποχώρησαν σε ποσοστό της τάξεως του 40%, ωστόσο στην Ελλάδα οι μειώσεις των καυσίμων ήταν συγκριτικά μικρότερες του αναμενόμενου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο διάστημα 12 Οκτωβρίου 2018 έως 3 Ιανουαρίου 2019 η τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε κατά μέσον όρο σε ποσοστό 11,44%, του diesel κίνησης κατά 9,31% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 12,4%.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν, στις 17 Δεκεμβρίου η Ελλάδα βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης (με φόρους) μεταξύ όλων των κρατών- μελών της Ε.Ε. Μόνο στην Ιταλία και την Ολλανδία η αμόλυβδη βενζίνη κόστιζε ακριβότερα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η μέση τιμή ήταν 1,51 ευρώ το λίτρο, με τις πρώτες δύο θέσεις να καταλαμβάνονται από την Ιταλία (1,52) και την Ολλανδία (1,516 ευρώ το λίτρο). Η εικόνα εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερη στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης όπου η χώρα μας βρίσκεται στην 7η θέση της ακρίβειας.

Ποσοστό περίπου 23,5% από αυτά που πληρώνει ο Έλληνας για την αμόλυβδη βενζίνη πηγαίνει στα διυλιστήρια, κάτι λιγότερο από 10% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων και το υπόλοιπο 67% είναι φόρος και συγκεκριμένα ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ 24%, η εισφορά του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Εργασιών και το Ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ.


Έθνος

Επόμενο Προηγούμενο
 

Θεσσαλονίκη: Τέλος του 2023 έτοιμο το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς

Θεσσαλονίκη: Τέλος του 2023 έτοιμο το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς

18:55 6/8/2020

«Thess INTEC»

Κορονοϊός: 153 νέα κρούσματα - Που εντοπίστηκαν

Κορονοϊός: 153 νέα κρούσματα - Που εντοπίστηκαν

18:52 6/8/2020

ΕΟΔΥ

Υπεγράφη ιστορική συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου για την οριοθέτηση ΑΟΖ

Υπεγράφη ιστορική συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου για την οριοθέτηση ΑΟΖ

18:42 6/8/2020

Κάιρο

Τέλος χρόνου για τον Ερντογάν – Σε νέο ιστορικό χαμηλό η τουρκική λίρα

Τέλος χρόνου για τον Ερντογάν – Σε νέο ιστορικό χαμηλό η τουρκική λίρα

14:51 6/8/2020

Πανικός στις διεθνείς τράπεζες

Καλαμαριά: Αλλάζουν μπασκέτες και αθλητικά δάπεδα, σε σχολεία

Καλαμαριά: Αλλάζουν μπασκέτες και αθλητικά δάπεδα, σε σχολεία

14:35 6/8/2020

πρόγραμμα παρεμβάσεων

70χρονος βρέθηκε νεκρός σε πηγάδι

70χρονος βρέθηκε νεκρός σε πηγάδι

14:27 6/8/2020

Λήμνος

Πέτσας: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί στις χερσαίες πύλες εισόδου

Πέτσας: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί στις χερσαίες πύλες εισόδου

14:24 6/8/2020

τι ανακοινώθηκε

Παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου για την αναστολή συμβάσεων

Παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου για την αναστολή συμβάσεων

14:20 6/8/2020

επιδότηση έως και 534 ευρώ

Εγκυμοσύνη Το αποτύπωμα του κορονοϊού στον πλακούντα

Εγκυμοσύνη Το αποτύπωμα του κορονοϊού στον πλακούντα

14:14 6/8/2020

αντικείμενο συνεχούς μελέτης

Προσοχή - Ανακαλείται σαλάμι αέρος

Προσοχή - Ανακαλείται σαλάμι αέρος

13:59 6/8/2020

ΕΦΕΤ

Κλασικά Έπιπλα