Πανάκριβα πληρώνουν οι Έλληνες αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης

7/1/2019 11:30    παρά την οικονομική ύφεση
Παρότι η Ελλάδα βίωσε μία σχεδόν δεκαετή οικονομική ύφεση, η οποία της κόστισε το 1/4 του ΑΕΠ της και στους Έλληνες πολίτες δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, το κόστος ζωής έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού, τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων αποτελεί το ενεργειακό κόστος, το οποίο, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να είναι δυσανάλογα υψηλό στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της φορολογίας και της αισχροκέρδειας που καταγράφεται από αρκετούς φορείς στην αλυσίδα του εγχώριου ενεργειακού κλάδου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι Έλληνες να "καρπωθούν" τα οφέλη από τη μεγάλη υποχώρηση των διεθνών πετρελαϊκών τιμών του τελευταίου τριμήνου. Οι τιμές στον "μαύρο χρυσό" το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υποχώρησαν σε ποσοστό της τάξεως του 40%, ωστόσο στην Ελλάδα οι μειώσεις των καυσίμων ήταν συγκριτικά μικρότερες του αναμενόμενου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο διάστημα 12 Οκτωβρίου 2018 έως 3 Ιανουαρίου 2019 η τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε κατά μέσον όρο σε ποσοστό 11,44%, του diesel κίνησης κατά 9,31% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 12,4%.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν, στις 17 Δεκεμβρίου η Ελλάδα βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης (με φόρους) μεταξύ όλων των κρατών- μελών της Ε.Ε. Μόνο στην Ιταλία και την Ολλανδία η αμόλυβδη βενζίνη κόστιζε ακριβότερα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η μέση τιμή ήταν 1,51 ευρώ το λίτρο, με τις πρώτες δύο θέσεις να καταλαμβάνονται από την Ιταλία (1,52) και την Ολλανδία (1,516 ευρώ το λίτρο). Η εικόνα εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερη στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης όπου η χώρα μας βρίσκεται στην 7η θέση της ακρίβειας.

Ποσοστό περίπου 23,5% από αυτά που πληρώνει ο Έλληνας για την αμόλυβδη βενζίνη πηγαίνει στα διυλιστήρια, κάτι λιγότερο από 10% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων και το υπόλοιπο 67% είναι φόρος και συγκεκριμένα ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ 24%, η εισφορά του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Εργασιών και το Ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ.


Έθνος

Επόμενο Προηγούμενο
 
Θεσσαλονίκη: Εξαφανίστηκε 16χρονη - Μπορείς να βοηθήσεις;

Θεσσαλονίκη: Εξαφανίστηκε 16χρονη - Μπορείς να βοηθήσεις;

21:05 15/3/2019

από την περιοχή της Σταυρούπολης

Τράπεζα Μητρικού Γάλακτος στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Τράπεζα Μητρικού Γάλακτος στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου

20:12 15/3/2019

η λειτουργία της ξεκινά άμεσα

Climatestrike και στη Θεσσαλονίκη

Climatestrike και στη Θεσσαλονίκη

20:05 15/3/2019

για την προστασία του περιβάλλοντος

Αλεξιπτωτιστής: Δεν ντρόπιασα κανέναν

Αλεξιπτωτιστής: Δεν ντρόπιασα κανέναν

20:01 15/3/2019

ανάρτηση στο facebook

Σύγκρουση αυτοκινήτου με πατίνι στην Καλαμαριά!

Σύγκρουση αυτοκινήτου με πατίνι στην Καλαμαριά!

19:56 15/3/2019

το πρώτο επισήμως καταγεγραμμένο τροχαίο

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο 17χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο 17χρονος που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο

19:51 15/3/2019

Συνελήφθη η οδηγός

Στους 49 οι νεκροί από το μακελειό σε τζαμί της Ν. Ζηλανδίας

Στους 49 οι νεκροί από το μακελειό σε τζαμί της Ν. Ζηλανδίας

19:49 15/3/2019

O ένοπλος άνοιξε πυρ στα δύο τεμένη

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας έρχεται στην Καλαμαριά

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας έρχεται στην Καλαμαριά

00:42 12/3/2019

στις 16 Μάρτη

Ο Ερντογάν αποκλείει το μισό Αιγαίο για ασκήσεις με παράνομη NAVTEX

Ο Ερντογάν αποκλείει το μισό Αιγαίο για ασκήσεις με παράνομη NAVTEX

00:31 12/3/2019

«Μυρίζει» μπαρούτι

Δύο σεισμοί στην Θεσσαλονίκη

Δύο σεισμοί στην Θεσσαλονίκη

00:24 12/3/2019

μικροί αλλα ιδιαίτερα αισθητοί

Κλασικά Έπιπλα